Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفو بین‌الملل روز چهارشنبه در گزارش جدید خود از سرکوب گستردۀ مخالفان نیکلاس مادورو به دست نیروهای امنیتی ونزوئلا خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، بنا بر این گزارش، تنها در جریان اعتراضات ماه ژانویه ۴۱ نفر در این کشور کشته شده‌اند که عمدتا نیز علت مرگ آنها شلیک مستقیم بوده است.

این گزارش که با نام «گرسنگی و مجازات و ترس، فرمول سرکوب در ونزوئلا» منتشر شده، از مرگ دهها تن در پنج روز اعتراضات ۲۱ تا ۲۵ ژانویه همچنین بازداشت دست‌کم ۹۰۰ نفر خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات در ونزوئلا با اعلام ریاست جمهوری خوان گوآیدو به اوج خود رسید و در پی آن شمار بازداشت‌های خودسرانه نیز بطور قابل توجهی افزایش یافت.

اریکا گوئه وارا روزاس، مدیر عفو بین‌الملل می‌گوید: «مقامات، تحت رهبری نیکلاس مادورو در تلاشند تا از ترس و مجازات برای تحمیل یک استراتژی مبهمِ کنترل اجتماعی علیه آنهایی که خواستار تغییر هستند استفاده کنند... دولت مادورو به فقیرترین مردم این کشور حمله می‌کند، آنها را می‌کشد و بازداشت و تهدید می‌کند و در مقابل، ادعای دفاع از آنها را دارد.»

این گزارش به اعدام‌های فراقانونی در این کشور به عنوان یکی دیگر از روش‌های کنترل اجتماعی اشاره دارد و اعلام می‌کند که در یکماه اخیر نیروهای ویژه پلیس ملی ونزوئلا (FAES) مناطق فقیرنشین را که اعتراضات در آنجا علیه مادورو افزایش یافته، بطور جدی هدف قرار داده‌اند. این نیروها در چند هفتۀ گذشته دهها بار به این مناطق حملۀ و یورش مرگبار کرده اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ونزوئلا قتل بازداشت مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس

فرانسه راهکار جدیدی برای کمبود پلیس در راستای تامین امنیت المپیک پاریس در نظر گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از لوموند؛ مقامات فرانسه در نظر دارند برای تامین امنیت المپیک و با توجه به کمبود پلیس، نیروهای شرکت‌های خصوصی امنیتی را به خدمت بگیرند.

هشدار ASOIF نسبت به تضعیف جنبش المپیک با پرداخت پول

به گفته این منبع؛ کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس از کمبود نیروهای پلیس برای تضمین برگزاری ایمن مسابقات خبر داد. یک گزینه جایگزین برای سازماندهی امنیت، مشارکت نیروهای امنیتی دیگر سازمان‌ها است.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند