Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:45:24 GMT

سنگ‌آهن خام از زنجان خارج نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۵۱۶۱

سنگ‌آهن خام از زنجان خارج نمی‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر هیچ سنگ‌آهنی به شکل خام از استان خارج نمی‌شود.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر استان برای پیشبرد اهداف خود در عرصه اقتصادی، محورهایی را به‌عنوان محور توسعه تعریف کرده است که محور توسعه استان نیز بر مبنای توسعه معدنی، صنعتی و تجاری بنا شده است و برای این‌که بتوان در این زمینه به موفقیت‌های روزافزون دست یافت، باید شاهد همراهی همه مسئولان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان، میزان این سرمایه‌گذاری‌ها در اسفندماه 92 را در حدود 2500 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با تلاش‌هایی که تا به امروز در استان بوده، این حجم از سرمایه‌گذاری رشد قابل توجهی داشته و میزان آن امروز به 7200 میلیارد تومان رسیده است که خوشبختانه با نگاهی جدی به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی، سهم این بخش 3000 میلیارد بوده است.

وی با بیان این‌که زنجان جزو استان‌هایی است که در عرصه معدن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به همین خاطر احصای معادن راکد در دستور کار قرار دارد، افزود: یکی از اقدامات موثری که در حوزه معدن صورت گرفت، ممانعت از خروج خام سنگ‌آهن از استان زنجان بود و این بدان معنی است که در حال حاضر هیچ سنگ‌آهنی به شکل خام از استان خارج نشده و مورد استفاده واحدهای معدنی استان قرار می‌گیرد.

فغفوری تصریح کرد: سهم استان در بحث سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور از 2.2 درصد گذشته است و این در حالی است که سرمایه‌گذاری صنعتی استان در پایان سال 92 به میزان 2500 میلیارد تومان بوده که شاهد رشد مناسب سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان در طی این سال‌ها هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: در ایران صنایع کوچک بیشتر صنایعی است که به صورت جزیره‌ای و مستقل فعالیت می‌کنند، به همین دلیل کوچک‌ترین نوسانات حوزه اقتصادی کشور سبب آسیب به این صنایع می‌شود؛ چراکه به تنه و پایه محکمی ارتباط ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در مناطق مختلف استان
  • صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت