Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:05:56 GMT

جنس فروخته شده با کمال ادب پس گرفته می شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۵۱۹۳

جنس فروخته شده با کمال ادب پس گرفته می شود

آستارا - ایرنا - یک فروشنده شال و روسری در بازار ساحلی آستارا بر خلاف عرف مرسوم بین کسبه، با گذاشتن تابلویی با این مضمون که اجناس فروخته شده با کمال ادب و احترام پس گرفته می شود، نظر خریداران را جلب می کند و اعتماد مردم را سرمایه اصلی خود در کسب و کار می داند.

احسان الله افروزی روز پنجشنبه در مصاحبه به خبرنگار ایرنا گفت: 28 ساله، مجرد و اهل بخش حویق تالش هستم و از سال 81 به فروش شال و روسری و پوشاک مشغول شده ام و استقبال گرم از مشتری ها و حتی آنانکه اجناس فروخته شده را بدون استفاده عودت می دهند، در رونق کسب و کارم تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به لحاظ تجربه کاری، البسه استفاده شده را تشخیص می دهم و اگر خریدار به هر دلیلی میل به عودت آن داشته باشد، به شرط استفاده نشدن کالا، آن را با رویی گشاده پس می گیرم و بر خلاف تصور خیلی از بازاریان، این رفتار در کسب و کار زیان ندارد.

** فعالیت قرآنی در کنار کسب و کار
فروشنده شال و روسری گفت: با وجود نداشتن تحصیلات دانشگاهی، به لطف خط خوشی که عنایت الهی است، در مغازه قرآن کتابت می کنم و از دی ماه 94 کار کتابت آیه ها و ترجمه های کلام وحی را از روی قرآن مجید در دفتری قطور آغاز کرده ام و اکنون در حال نگارش سوره غافر و صفحه 468 هستم.
افروزی اظهار کرد: از کودکی با قرآن انس گرفته ام و نگارش آن در مغازه، علاوه بر مطالعه و تدبر در آیات نورانی و معانی عمیق آن، بر معنویت کسب و کارم افزوده و اعتماد و اعتبار مرا در بازار ارتقاء است.
او ادامه داد: مشاهده مطالعه و نگارش قرآن در مغازه و حتی در بازار شب عید، واکنش های مثبتی در خریداران ایجاد و اعتماد آنها به خرید و فروش را جلب می کند.
افروزی گفت: نزدیکی به قرآن باعث انضباط کارها می شود و بر این اساس، با صدای اذان، مغازه را تعطیل و به همراه تعدادی از بازاریان برای اقامه نماز به حسینیه بازار می شتابم و به مشتری نیز پیشنهاد می کنم اگر با اندکی صبر، بعد از نماز بیاید، شامل تخفیف خواهد شد.
وی افزود: قرآن، انسان را نمازخوان بار می آورد و به مدد انس با کلام وحی، با جلب نظر تعدادی از غرفه داران برای رفع نیاز فقرا از بازاریان کمک های مالی می کنیم.
غرفه دار شال و روسری ادامه داد: بعد از پایان کتابت قرآن، نگارش نهج البلاغه را آغاز خواهم کرد و امیدوارم تا پایان عمر، هرگز از قرآن مجید جدا نشوم و به صاحبان کسبه و صنوف توصیه می کنم برای دوری از استرس و قرار گرفتن در مسیر درست و روشن، هر روز تاملی در قرآن داشته باشند.
بازار ساحلی آستارا به عنوان یکی جاذبه های اقتصادی و مناطق گردشگرپذیر این شهرستان، با حدود یک هزار و 500 غرفه برای عرضه پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل سفر، کیف و کفش و اقلام مورد نیاز گردشگران در نزدیکی ساحل خزر بنا شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گيلان بازار آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) معطلی کامیون‌ها در گمرک آستارا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ رانا و ۲۰۷ امروز چقدر فروخته می‌شوند؟
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • برگزاری جشنواره اقوام بدون دبیری کمال تبریزی
  • (ویدئو) معطلی کامیون‌ها در گمرک آستارا
  • ترکیب ذوب آهن برای بازی با آلومینیوم مشخص شد
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان