Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- دوره آموزشی آشنایی دهیاران بخش مرکزی جوانرود با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به همت شبکه دامپزشکی این شهرستان برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی جوانرود گفت: در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با نحوه شیوع بیماری و روش های انتقال و پیشگیری و چگونگی دفن لاشه های طیور تلف شده آشنا شدند.
احمد امیری افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و پرندگان می باشد که دارای واگیری و تلفات بسیار بالا تا 90 درصد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، غیرقابل پیش بینی بودن، سرعت انتشار زیاد، سرایت به انسان و تهدید سلامت و بهداشت عمومی و ضر و زیان اقتصادی را از مهمترین دلایل توجه به این بیماری عنوان کرد.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود یادآور شد: در صورت وقوع به دلیل توانایی ویروس در تغییر شکل دادن راه کنترل و مقابله با آن بسیار سخت می باشد.
شهرستان جوانرود با 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان شهرستان جوانرود دوره آموزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۲۳ هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در طبس

هادیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: طی سال ۱۴۰۲ با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان، ۸ هزار و ۳۰۹ رأس دام سبک و سنگین کشتار شده که از این تعداد ۷ هزار و ۱۲ رأس گوسفند و بز، هزار و ۲ رأس گاو و گوساله، ۹۷ نفر شتر و ۱۹۸ قطعه شتر مرغ بوده است.

او افزود: در مجموع بیش از ۶۵۰ تن گوشت قرمز که مورد نظارت قرار گرفته استحصال شده و ۲۲ هزار و ۴۵۳ کیلوگرم لاشه و آلایش خوراکی به علت غیر قابل مصرف بودن ضبط و معدوم شده است.

بیشتر بخوانید

کشف ۱۷۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در قاین

هادیان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت پایین کشتارگاه شهرستان و شرایط موجود کشتار دام و قرار گرفتن در محدوده مسکونی شهر، احداث کشتارگاه دام جدید با ظرفیت مناسب چه از طریق تأمین اعتبارات دولتی و یا جذب سرمایه گذار خصوصی بسیار ضروری و دارای اهمیت بالای بهداشتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • معدوم سازی بیش از ۲۳ هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در طبس
  • تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • برگزاری دوره آموزشی داوری فوتبال در چهارمحال و بختیاری
  • مراکز عرضه ماهی قرمز زیر ذره بین نظارت‌های دامپزشکی در سبزوار
  • ضبط یک راس لاشه گاوی مشکوک به بیماری در قائمشهر
  • افزایش ۱۸ درصدی جوجه ریزی در محلات
  • پایش ۳ هزار و ۴۰۰ رأس دام سنگین در بیرجند
  • پاسخ دامپزشکی کاشان به تلف‌شدن چند دام‌ به‌خاطر تب برفکی
  • دوره آموزشی پرورش زنبور عسل در یزد