Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، پس از گزارش رویترز در مورد این که آمریکا و چین، حل‌ و فصل مهم‌ترین مشکلات تجاری خود را آغاز کرده‌اند، سهام آسیایی به رکورد ۴.۵ ماهه جدیدی رسیدند و در کنار آن، سهام آمریکا نیز رشد کردند.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که در آغاز معاملات امروز بازارهای سهام این قاره، شاخص داکس آلمان و کاک فرانسه، به ترتیب نیم درصد و ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد، رشد خواهند داشت و فوتسی انگلیس ۰.۶۹ درصد بالا خواهد آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه- ام‌اس‌سی‌آی- ۰.۱ درصد بالا رفت.

بازارهای چین روز پرنوسانی را پشت سر گذاشتند و پس از چندین بار مثبت و منفی شدن شاخص‌ها، در نهایت کامپوزیت شانگهای ۰.۳۴ درصد افت کرد و کامپوزیت شن‌زن هم ۰.۲۷ درصد پایین آمد.

شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ در آخرین ساعت معاملات امروز خود، توانست افت‌های اولیه را جبران کند و با ۰.۳ درصد سود به کار خود پایان دهد.

نیکی ژاپن ۰.۱۵ درصد بالا رفت؛ درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی با افت اندکی روبرو شد.

شاخص ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استرالیا ۰.۷ درصد رشد کرد و در بالاترین سطح ۶ ماهه خود بسته شد.

در وال‌استریت، هر سه شاخص مهم سهام، معاملات دیشب را با سود به پایان رساندند.

سرمایه‌گذاران در روزهای اخیر، با نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری چین و آمریکا، تقویت شده‌اند؛ همچنین در بازار ارز، نرخ برابری یوآن با دلار تقویت شد و به ۶.۷۰۷۶ رسید که بهترین نرخ آن، از جولای سال گذشته تا کنون است.

دلار استرالیا با سقوط بیش از ۱ درصدی خود، امروز در مرکز توجهات قرار داشت. این اتفاق پس از آن افتاد که اداره کالا و گمرک در بندر شمالی دالیان چین، واردات زغال‌سنگ استرالیا را ممنوع کرد. این اداره اعلام کرد: واردات کل زغال‌سنگ ۲۰۱۹ را محدود می‌کند؛ ضمن اینکه دلار استرالیا (اسویی) با ۰.۹ درصد افت، امروز به نرخ ۰.۷۰۹۷ دلار رسید.

دلار در برابر ین ژاپن، حدود ۰.۱ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱۱۰.۷۶۵ رسید.

کد خبر 4548605

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام بورس دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، برخلاف انتظارات روز متعادلی را پشت سرگذاشتیم. خریدارهای خوب در منفی‌ها نشان دهنده‌ انتظارات مثبت از آینده بازار است باز گشایی ذوب و حجم معاملات بالای آن از اتفاقات خاص تابلوی امروز بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در جریان معاملات امروز حقیقی‌ها ۱۸۲ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۲۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰.۶۹۸ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴۶۴۴ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.  همچنین نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی نماگر کل داشتند در نهایت هم شاخص بورس امروز با رشد ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحدی به عدد ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • آسیا پیشتاز رشد اقتصادی جهان خواهد بود؟
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام