Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:11:16 GMT

کردهای سوریه ۱۵۰ داعشی را به ارتش عراق تحویل دادند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۵۵۵۰

کردهای سوریه ۱۵۰ داعشی را به ارتش عراق تحویل دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، قطر العبیدی یکی از فرماندهان حشد عشایری در استان الانبار عراق امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۱۵۰ تروریست داعشی را از نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» تحویل گرفتند.

وی با بیان این مطلب افزود: این افراد در سوریه بازداشت بودند و اغلب آنها طبق ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم تحت پیگرد دستگاه قضایی قرار داشتند و از سال ۲۰۱۴ تاکنون در جنگ با نیروهای ارتش عراق بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به همراه نیروهای دموکراتیک اخیرا در منطقه «الباغوز» واقع در استان دیرالزور سوریه به توافقی با عناصر داعش دست یافتند.

روز گذشته ۵۰ کامیون از ائتلاف آمریکا دو هزار نفر را که بیشتر آنان عناصر داعش و خانواده‌هایشان بودند از منطقه الباغوز خارج کرد و به مکان نامعلومی انتقال داد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» امروز پنجشنبه اعلام کرد که شامگاه چهارشنبه مشاهده کرده است که کامیون‌های مذکور از خاک سوریه به سمت عراق حرکت کرده بودند.

دیدبان به نقل از جزئیاتی که به دستش رسیده است، تأکید کرد که ۴۰ کامیون دارای پلاک (اربیل-عراق) ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته به وقت دمشق به سمت خاک عراق حرکت کردند.

به گفته این گروه، برخی از کامیون‌ها کاملا سرپوشیده بود؛ به گونه‌ای که مشخص نبود چه چیزی در داخل آن قرار دارد و برخی از کامیونها نیز حامل خودروهای زرهی آمریکایی بودند.

برخی رسانه‌ها نیز از زد و بند نیروهای آمریکایی با عناصر داعشی و انتقال آنها با بالگردهای خود به مکان‌های نامعین همراه با طلاهای سرقتی از مردم سوریه و عراق اشاره کردند.

کد خبر 4548673

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش عراق داعش سوریه عراق قسد کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین، در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس نیروهای مقاومت با این عناصر وارد درگیری شدند. منابع خبری گزارش دادند که اشغالگران مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه شدند.

همچنین وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در شهر حلحول واقع در شمال الخلیل گزارش شده است.

گردان‌های قدس شاخه نابلس اعلام کردند که نیروهای فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور اردوگاه عسکر وارد درگیری شدند.

در جریان این درگیری‌ها نیروهای فلسطینی موفق شدند با استفاده از چندین بمب و نارنجک تجهیزات نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

علاوه بر این درگیری‌هایی نیز در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه به وقوع پیوست که به دنبال آن جوانان فلسطینی با یک بمب قدرتمند عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

کد خبر 6087220

دیگر خبرها

  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند