Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تهران گفت: قوانین، آیین نامه ها و بخش نامه های غیر شفاف موجب سوء استفاده می شوند و فسادزا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، قاسم جعفری، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تهران در گفت و گو با خبرنگار ما درباره بیانات رهبر با عنوان گام دوم انقلاب و توصیه های ایشان به جوانان در قالب هفت بند از جمله عدالت و مبارزه با فساد اظهار کرد: رکن اصلی معارف اسلامی و شریعت عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری گفت: در کتاب قرآن کریم نیز فلسفه رسالت پیامبران و نزول کتب های آسمانی برای برقراری عدل در جوامع انسانی بیان شده است.

وی عنوان کرد: برقراری عدالت در کشور  خواسته و آرمان اصلی ملت ایران در رویداد انقلاب سال  57 بود که این مردم تحقق این آرمان را مطالبه اصلی خود می دانستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برقراری عدالت در کشور بر دوش قوای مقننه، مجریه و قضاییه است، گفت: نبود شفافیت در قوانین، آیین نامه ها و بخشنامه ها زمینه ساز سوء استفاده، رانت سازی و بی عدالتی در جامعه خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: تصویب قوانین شفاف در مجلس جلوی فساد و زمینه سازی در بروز فساد و تبعیض را خواهند گرفت.

وی همچنین با اشاره به وظایف قوه مجریه در زمینه برقراری عدالت و رفع تبعیض ها نیز بیان کرد: این قوه نیز باید در مسائل مالی، اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی نیز شفاف عمل کند تا آثار تبعیض و بی عدالتی زدوده شوند.

وی تصریح کرد: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند که این دستگاه مبتنی بر عدالت دست درازی های سودجویان به بیت المال و رانت سازی ها را قطع کند و سازمان بازرسی نیز اقداماتش باید پیشگیری از بروز جرایم باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تهران در بخشی دیگر از سخن خود با تصریح بر اینکه هر سه قوا در زمینه مبارزه با فساد باید خیلی جدی عمل کنند، بر تقویت زیرساخت های فرهنگی و اهمیت به سبک زندگی در جامعه برای پیشگیری از بروز زمینه های فساد نیز تاکید کرد.

وی همچنین انتصاب و استخدام اشخاص سالم در راس امور با شاخص برخورداری سلامت در زمینه های اخلاقی، اعتقادی، رفتاری، سابقه کاری و مالی را از دیگر شاخص های بسیار مهم در جلوگیری از بروز فساد و برقراری عدالت برشمرد.

جعفری در خاتمه عنوان کرد: در زمینه  برقراری عدالت و مبارزه با فساد انتظار ملت از انقلاب اسلامی بسیار بالا است و راه طی نشده نیز طولانی است زیرا در جمهوری اسلامی ایران برای برقراری عدالت و مبارزه با فساد اهداف بسیار بلندی ترسیم شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت

احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و گفت: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

او با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره کرد و افزود: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وحیدی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور راببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی، افزود: مبارزه با فساد جزو شعار‌های مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

او گفت: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کار‌های بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

 

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته
  • سپاه منادی آزادی و عدالت خواهی است