Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوانندگان "عصرایران" به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و از آن خوش تان آمده، خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و دوست دارید خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید، از طریق فرمی که در این لینک است، اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*** لطفا اگر درباره کتاب های معرفی شده، نظری دارید، زیر همین پست برایمان بفرستید. (ولی معرفی کتاب را فقط از طریق این لینک باشد).

___________________________________________

نام کتاب: جامعه شناسی نخبه کشی

نام نویسنده/ مترجم: علی رضا قلی

پیشنهاد دهنده: موسوی ( کارمند)

ناشر: نشر نی

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

این کتاب تحلیلی جامعه شناسانه از برخی ریشه‌های تاریخی استبداد و عقب ماندگی در ایران است و به این منظور نویسنده به تحلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمان قائم مقام فراهانی، امیرکبیر و مصدق می‌پردازد. نگارنده با مدد جویی از شواهد تاریخی مطرح می‌کند که ساختار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران به گونه‌ای است که نخبگان سیاسی عملا برای اصلاح وضع موجود راه به جایی نمی‌برند چراکه جامعه تاب اصلاحات را نداشته و دست به نخبه کشی می‌زند.

کتاب از چهار فصل تشکیل شده‌است. فصل اول به بررسی ویژگی فرهنگ اقتصادی ایران اختصاص دارد و مولف با سیری اجمالی در تاریخ ایران از دوره مغول تا قرن نوزدهم، درمی یابد که فرهنگ اقتصادی پانصد سال اخیر ایران، ویژگی‌های خاصی مانند وابستگی، مصرف‌زدگی و تسلیم تکنولوژی مدرن شدن دارد که کم و بیش ثابت مانده‌است. فصل‌های دوم تا چهارم نیز به بررسی موردی حکم فوق درخصوص قائم مقام فراهانی، امیرکبیر و مصدق پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه ساخت کلی کشور تمایل به نخبه کشی داشته‌است.

______________________________________________

نام کتاب: خاک‌های نرم کوشک

نام نویسنده/ مترجم: سعید عاکف

پیشنهاد دهنده: مهدی رنجبر ( کارشناس عمران)

ناشر:

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

چون برای من خیلی عالیتر از آنچه از قبل فکر میکردم بود و تاثیر گذار، به همه عزیزان توصیه میکنم بخوانند.


خاک‌های نرم کوشک کتابی نوشتهٔ سعید عاکف در حوزهٔ جنگ ایران و عراق است و پیرامون زندگی عبدالحسین برونسی است. این کتاب خاطرات همسر و دوستان عبدالحسین برونسی را درباره وی نقل می‌کند.

___________________________________________

نام کتاب: انسان خردمند

نام نویسنده/ مترجم: نوح هراری/ نیک گرگین

پیشنهاد دهنده: مبینا

ناشر:  نشر نو

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

کتاب «انسان خردمند» به بیان تاریخی مختصر از زندگی بشر بر روی زمین، ارتباطات و نظام‌های مالی و دینی آن پرداخته است. کتاب روایتی بی‌طرفانه را از تاریخ چندهزارساله‌ی انسان ارائه می‌دهد و از طرفی نثری بسیار روان دارد؛ ازاین‌رو خواننده را تا پایان با خود همراه می‌کند. در واقع نویسنده معتقد است که: «صدهزار سال پیش، دست‌کم شش گونه‌ی انسانی در زمین زندگی می‌کردند. امروز تنها یکی به‌جا مانده است: ما، انسان‌های خردمند.» هراری در این کتاب تمامی رفتارهای نوع بشر را از نظر روانشناسی، جامعه‌شناسی و زیست‌شناسی بررسی می‌کند و به نتایج جالب‌توجهی دست پیدا می‌کند.

 

در بخشی از کتاب آمده است: «مسیر تاریخ را سه انقلاب مهم تعیین کردند: انقلاب شناختی،  در حدود ۷۰ هزار سال پیش موتور تاریخ را روشن کرد. انقلاب کشاورزی، در حدود ۱۲ هزار سال قبل به این روند سرعت داد. انقلاب علمی، که همین ۵۰۰ سال پیش شروع شد، می‌تواند نقطه پایان تاریخ و آغازگر چیزی کاملا متفاوت باشد. موضوع این کتاب داستان تاثیر این سه انقلاب بر انسان و بر موجودات دیگری است که در کنار او زندگی می‌کنند. (انسان خردمند – صفحه ۲۳)»

_______________________________________

نام کتاب: نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

نام نویسنده/ مترجم: آلبرت الیس/ شمس‌الدین حسینی و الهام آرام‌نیا

پیشنهاد دهنده: محسن دشتی ( قم)

ناشر: نشر نسل نواندیش

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

کتاب «نمی‌گذارم کسی اعصابم را بهم بریزد» چگونگی فعال، سرزنده و باشور و نشاط بودن را به شما نشان خواهد داد. این کتاب را بخوانید تا بیاموزید با تمرین چه روش‌هایی دیگران نمی‌توانند اعصابتان را بهم بریزند. بیاموزید که نگذارید کسی دکمه‌ی اعصابتان را فشار دهد.

_________________________________________

نام کتاب: تختخوابت را مرتب کن

نام نویسنده/ مترجم: ژنرال ویلیام اج مک یون/ حسین گازر

پیشنهاد دهنده: مصطفی ( تهران – دانشجو)

ناشر: انتشارات کتاب کوله پشتی

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «در روز هفدهم ماه می سال ۲۰۱۴، من افتخار این را داشتم که در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه تگزاس در آستین سخنرانی کنم. اگرچه خودم هم از همین دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودم، ولی بعید می‌دانستم یک ژنرال جنگی که زندگی حرفه‌ای خود را در جنگ سپری کرده، خیلی مورد استقبال دانشجویان کالج قرار بگیرد.

اما دیدن آن‌هایی که با اشتیاق برای شنیدن سخنرانی‌ام آمده بودند، مرا بسیار شگفت‌زده کرد. به نظر می‌رسید ده درسی که من در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفتم و اساس صحبت‌هایم را شکل می‌داد، مورد توجه جمعیت بسیاری قرار گرفته است. این درس‌ها و تجربیات ساده را در تمرینات نیروی دریایی کسب کردم و هر ده درس در مقابل چالش‌های زندگی اهمیتی یکسان دارند و این مهم نیست که شما در چه مرحله‌ای از زندگی و دارای چه جایگاهی در جامعه باشید. در سه سال گذشته، بارها و بارها مردم در خیابان جلویم را گرفتند تا داستانشان را برایم تعریف کنند. همه‌ی آن‌ها می‌خواستند بیشتر در این‌باره بدانند که چطور این ده درس، زندگی‌ام را شکل داده و دوست داشتند افرادی را بشناسند که در دوران حرفه‌ای الهام‌بخش من بودند. این کتاب کوچک، تلاشی برای انجام این مهم است. هر فصل متن کوتاهی را در بر گرفته که حاوی یکی از همین درس‌هاست. امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید!»

__________________________________________

نام کتاب: زنان کوچک

نام نویسنده/ مترجم: لوییزا می الکت/ فرزین مروارید

پیشنهاد دهنده: سمیرا پیلتن

ناشر: انتشارات قدیانی

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

زنان کوچک، داستان جذابی است که به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده و به کتابی پر فروش تبدیل شده است. لوییزا می‌الکات، این کتاب را در سی و پنج سالگی با الهام از زندگی واقعی خود به همراه سه خواهرش نگاشته است. او این کتاب را زمانی روی کاغذ آورد که ناشرش درخواست کرد کتابی در مورد دختران بنویسد. با موفقیت کتاب و فروش خارق‌العاده آن، می‌الکات به یکی از اولین زنان نویسنده‌ای مبدل شد که توانست امنیت مالی خود را تأمین کند. لوییزا می‌الکات «زنان کوچک» را در سال ۱۸۶۸ میلادی منتشر کرد، پس از آن کتاب‌های «همسران خوب»، «مردان کوچک» و «پسران جو» را نوشت و به چاپ رساند، البته هیچ یک از این آثار به اندازه زنان کوچک موفق نشدند. داستان در مورد زندگی خانواده مارچ است و حول ماجراهای چهار خواهر به نام‌های مگ، جو، بت و ایمی می‌گردد. دخترها با مادر خود زندگی می‌کنند؛ چرا که پدر به عنوان کشیش عازم جنگ‌ شده است.

 این خانواده که با فقر و انواع مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، برای گرفتن کمک نزد عمه ثروتمند پدر می‌رود و ... «زنان کوچک» به همت انتشارات قدیانی منتشر شده است.

___________________________________________

نام کتاب: جنگ چهره ی زنانه ندارد

نام نویسنده/ مترجم: سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ/ عبدالمجید احمدی

پیشنهاد دهنده: -

ناشر: چشمه

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

در این کتاب، جنگ جهانی دوم از نگاه زنان روسی توصیف می‌شود که تجربه‌ی حضور در این جنگ را داشته‌اند. الکسیویچ (1948) جایزه‌ی ادبی نوبل را در رشته‌ی مستندنگاری از آن خود کرده است. در توضیح پشت جلد آمده است: «جنگ چهره‌ی زنانه ندارد، روایت پرفرازونشیب این مستندنگار بلاروسی‌ است از روزگار و خاطرات زنانی که در ارتش اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم جنگیدند و حالا بعد از سال‌ها از کابوس‌ها، تنهایی و هول‌های‌شان می‌گویند. او چندصد نفر از این زنان را می‌یابد و با تمام‌شان حرف می‌زند. از هر قشری هستند؛ پرستار، تک‌تیرانداز، خلبان، رخت‌شور، پارتیزان، بی‌سیم‌چی و... و خاطرات تکان‌دهنده‌اند... . زنانی که پوتین پوشیدند و در ترکیب خاک و خون و ترس زنده ماندند... .

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عصر کتاب معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نماز جمعه این هفته تهران (۳۱ فروردین) به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

درب‌های مصلی از ساعت ۱۰:۳۰ برای ورود نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

بر اساس اعلام سخنگوی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور، مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت رسانی به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی (ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
• ثبت احوال استان تهران
• ثبت اسناد واملاک استان تهران
• مرکز آمار استان تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، کتاب «مردی با آرزو‌های دوربرد» معرفی می‌شود. این کتاب، مستند نگاره‌ای دربارۀ شهید حسن طهرانی مقدم به قلم خانم فائضه غفار حدادی است که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است. نگارنده در ۳۵ روایت، اطلاعاتی از زندگی این دانشمند متواضع و گمنام، از نوجوانی و سال‌های قبل از انقلاب، کشف استعداد توسط حسن باقری، سال‌های جهاد سازندگی و کار در پژوهشکده فضایی، خصلت‌های اخلاقی، دلاوری‌ها و نحوه شهادت او را برای مخاطب بازگو می‌کند.

غفار حدادی پیش از این، کتاب «خط مقدم» را درباره خدمات و دستاورد‌های شهید طهرانی مقدم نوشته و در «مردی با آرزو‌های دوربرد» زندگی آن شهید را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورده که نوجوانان دهه هشتاد و نود هم بتوانند با این‌شهید آشنا شوند.

کتاب «مردی با آرزو‌های دوربرد» با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران درمعرض انتخاب علاقمندان قرار می‌گیرد.

همچنین مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

نمازگزاران مطابق هر هفته می‌توانند از فرصت مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصان «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه تهران استفاده کنند.

همچنین نمازگزاران بعد از نماز در حمایت از پاسخ پهبادی و موشکی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، راهپیمایی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • نگاهی به افعی تهران و قاتلان سریالی
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند