Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تيم کارشناسي هنرهاي تجسمي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان از مجتمع فرهنگي و هنري بين المللي «ديدي» شهرستان نور به منظور برگزاري بزرگترين اکسپوي هنرهاي تجسمي مازندران بازديد کردند.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درشهرستان نور، بنابر دستور محمود شالويي مديرکل ارشاد استان پيرامون برگزاري اکسپوي هنرهاي تجسمي، صبح ديروز تيم کارشناسي اداره کل متشکل از مريم گلي، کارشناس هنرهاي تجسمي، شانيا نوري فر، کارشناس امور هنري و فاطمه پري نژاد، مدير گالري هفت آيينه و عضو هيأت موسس انجمن هنرهاي تجسمي مازندران به همراه فلاح، رئيس و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نور از مجتمع  فرهنگي و هنري «ديدي» بازديد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين بازديد به منظور ارزيابي محيطي و کارشناسي امکانات و ظرفيت هاي موجود براي برگزاري بزرگترين اکسپوي هنرهاي تجسمي مازندران صورت گرفت و طي آن بخش هاي مختلف اين مجتمع توسط  اين تيم مورد کارشناسي قرار گرفت.

برنامه ريزي اکسپوي هنرهاي تجسمي مازندران با تاکيد و جديت مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در دستور کار معاونت هنري قرار دارد و تاکنون هماهنگي هاي بسياري براي اين رويداد بزرگ با هدف پرداختن به اقتصاد هنري هنرمندان انجام شده است.

گفتني است، بر اساس ارزيابي و کارشناسي هاي انجام شده، مجتمع فرهنگي و هنري بين المللي «ديدي» شهرستان نور ظرفيت انجام چنين رويدادي را دارد و گزينه اصلي برگزاري نخستين اکسپوي هنرهاي تجسمي مازندران در سطح ملي است.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجتمع فرهنگي و هنري گزينه ميزباني اکسپوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود

شهردار اصفهان گفت: ریسباف باید موزه ملی اصفهان شود، این اراده در دولت‌مردان شهر ایجاد شده، اکنون شما هنرمندان باید کمک کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر کل ارشاد و هنرمندان اظهار کرد: اگر ارشاد بتواند تشریفات قانونی را حل کند، شهرداری آمادگی دارد پنج زمین را برای احداث پلاتو اختصاص دهد، احداث با شهرداری، تشریفات اداری و قانونی با ارشاد و بهره‌برداری با سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اجرای گالری‌های هنری در مترو افزود: شهرداری آمادگی فراهم کردن زیرساخت و سازه‌ها را دارد، باید در انتخاب و نوبت‌دهی مدیریت انجام شود تا شهرداری درگیر نشود.

شهردار اصفهان با اشاره به صندوق حمایت از تولید آثار هنری، گفت: شهرداری به‌عنوان تسهیل‌گر در این امر آماده همکاری است، صندوق ایجاد و احداث شود، بخشی را شهرداری سرمایه‌گذاری می‌کند و سایر ارگان‌ها نیز باید به کمک بیایند، در بودجه شهرداری برای این منظور ردیف در نظر گرفته شده، اما در صورتی که بقیه ورود کنند کار به سرانجام می‌رسد.

قاسم‌زاده با تاکید بر رعایت کپی رایت آثار هنری، تصریح کرد: شهرداری برای استفاده از آثار هنری همیشه حق هنرمند را پرداخت کرده است، اما اگر غفلتی صورت گرفته و رعایت نشده اطلاع دهید تا اعاده حق شود.

وی با اشاره به کارخانه ریسباف، خاطرنشان کرد: قرار است در هفته فرهنگی اصفهان این مجموعه بازگشایی شود و در محوطه یک رخداد فرهنگی برگزار شود، با همکاری استانداری، شهرداری و اداره ارشاد تلاش می‌شود تا این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هفته جاری مجموعه ریسباف به شهرداری تحویل داده می‌شود و همزمان با بهره‌برداری مرمت آن نیز انجام می‌شود، افزود: در نهایت تبدیل به مکانی می‌شود که جزو رؤیای شهر بوده است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه همه باید در کنار هم از هویت شهر دفاع کنیم، ادامه داد: در رمزگشایی تمدن صفویه یکی از رموز این بود که عالم، هنرمند و سیاست‌مدار زبان یکدیگر را فهمیدند اگر یکی از این سه ضلع نبود نقش جهان خلق نمی‌شد، در حال حاضر نیز اگر در اصفهان بخواهیم آثار هنری خلق کنیم باید کنار هم باشیم، ریسباف باید موزه ملی اصفهان شود، این اراده در دولت‌مردان شهر ایجاد شده، شما باید کمک کنید.

وی با بیان اینکه موزه تئاتر را در یک دعوای طولانی و حقوقی در هفته جاری حاکم شدیم که این موزه در تالار تیموری است، گفت: اگر این مکان استعداد تبدیل به موزه تئاتر را دارد به تشخیص اهل فن امور آن پیگیری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کارت منزلت ساده‌ترین خدمتی است که می‌توانیم به هنرمندان ارائه دهیم، تصریح کرد: اگر در لیست مصوبه شورای اسلامی شهر نیست، یک لایحه مکمل آماده کرده تا تقدیم شورا شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه کمک کنید تا جشنواره بهشت دوباره راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر یکی از درد و رنج‌های من است، سازمان نوسازی و بهسازی قول داده است تا پایان محرم و صفر این مکان را تحویل دهد.

کد خبر 744937

دیگر خبرها

  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • بدرقه مجید فروغی در میان بهت و اشک‌هایی بی‌پایان