Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@04:54:11 GMT

علت سردرد شدید در خانم ها

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۵۸۴۰

علت سردرد شدید در خانم ها

سردردهای میگرنی به صورت دردهای ضربه‌ای و تپش دار در نقطه‌ای از سر توصیف می‌شود و معمولا نیمی از مغز را در بر می‌گیرد. مدت زمان این درد بین ۴ تا ۷۲ ساعت است و زندگی فرد را مختل می‌کند


به گزارش صدای ایران مطالعات محققان دانشگاه میگل هرناندز در اسپانیا نشان می دهد هورمون های جنسی بر سلول های اطراف عصب سه قلو و رگ های خونی درون مغز تاثیر می گذارند و به همین دلیل بروز دردهای میگرنی در زنان چهار برابر شایع تر از مردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنسیت یک عامل مهم در شدت و تکرار دردهای مزمن از جمله میگرن است.

مطالعات جدید نشان می‌دهد هورمون‌های جنسی بر سلول‌های اطراف عصب سه قلو و رگ‌های خونی درون مغز تاثیر می‌گذارند. عصب سه قلو (trigeminal nerve) یک عصب مغزی با چهار هسته است که در اعمال حسی یا حرکتی شرکت می‌کند.

این مطالعه نشان می‌دهد استروژن به عنوان یکی از مهمترین هورمون‌های زنانه در سنین بلوغ تا یائسگی، نقش مهمی در تحریک سلول‌ها و بروز دردهای میگرنی دارد. گرچه نقش هورمون‌های جنسی در بروز دردهای مزمن تایید شده است، ولی مکانیسم‌های مولکولی و سلولی دودیسی جنسی (sexual dimorphism) تحت بررسی دقیق است. دودیسی جنسی به تفاوت ظاهری جنس نر با ماده در یک گونه زیستی گفته می‌شود.

ادامه این مطالعات نشان می‌دهد هورمون‌هایی مانند تستوسترون در برابر میگرن نقش محافظتی دارند، ولی برخی هورمون‌ها مانند پرولاکتین میگرن را شدیدتر می‌کنند. همچنین کانال‌های یونی سلولی که واکنش سلول‌ها به محرک‌های خارجی را کنترل می‌کنند، در بروز میگرن نقش دارند.

محققان بر این باورند توجه به نقش هورمون‌ها در بروز میگرن می‌تواند به تولید داروهای موثر منجر شود.
سردردهای میگرنی به صورت دردهای ضربه‌ای و تپش دار در نقطه‌ای از سر توصیف می‌شود و معمولا نیمی از مغز را در بر می‌گیرد. مدت زمان این درد بین ۴ تا ۷۲ ساعت است و زندگی فرد را مختل می‌کند.

معمولا این افراد نسبت به صدا و نور حساس می‌شوند و بیماری آنان با این دو عامل افزایش می‌یابد. رژیم غذایی، استرس و تغییرات هورمونی در میزان و شدت این بیماری نقش مهمی دارد. طبق آخرین آمار انستیتو ملی سلامت، حدود ۱۰ درصد از افراد سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند و تعداد مبتلایان خانم ۴ برابر آقایان است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سردرد خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه جنسی مرد انگلیسی با اجساد

به گزارش خبرآنلاین،پس از ورود غیرقانونی به سردخانه بیمارستان پرنسس دایانا، مردی به داشتن رابطه جنسی با اجساد بیمارستان اعتراف کرد.
برنا در خبری نوشت: دیمون تینگی، ۲۹ ساله، روز دوشنبه پس از دستگیر شدن در پی ورود غیرقانونی به بیمارستان دیانا پرنسس ولز در گریمزبی انگلیس در روز یکشنبه، ۱۷ مارس، در دادگاه تاج و تخت گریمزبی حاضر شد.
ورود غیرقانونی وی توسط دوربین‌های مدار بسته ثبت شده است.
تینگی، بدون آدرس ثابت، قبل از اعتراف به دو اتهام خود یعنی ورود غیرقانوین به قصد ارتکاب جنایات جنسی و انجام عمل جنسی بر روی اجساد، برای تأیید نام خود در دادگاه صحبت کرد.
جان تاکری کیو سی، قاضی پرونده دستور یک گزارش روانپزشکی را صادر کرد و به تینگی گفت که زمانی که برای صدور حکم در ۲۷ ژوئن حاضر می‌شود با محکومیت قابل توجهی در زندان روبرو خواهد شد.

پلیس هامبرساید پس از دستگیری تینگی در ماه گذشته گفت که برخورد با این جنایت و پرونده به یکی از اولویت‌های آنها تبدیل شده است.
نیکول الیوت در واکنش به این پرونده گفت: "ما به طور باورنکردنی نزدیک با شرکای خود در سرویس سلامت ملی انگلیس و پزشکی قانونی کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که با تمام اعضای خانواده متوفی که در داخل سردخانه بودند تماس گرفته شده باشد و افسران آموزش دیده ویژه ما به حمایت از خانواده قربانیان ادامه خواهند داد. "
او افزود که این تحقیقات به تحقیقات شناخته شده درباره مدیران مستقل مراسم تشییع جنازه Legacy Independent در هال مرتبط نیست.
همانطور که پیشتر ذکر شد، تینگی در تاریخ ۲۷ ژوئن در دادگاه تاج و تخت گریمزبی محکوم خواهد شد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898383

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی
  • رابطه جنسی مرد انگلیسی با اجساد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • ببینید | تصاویر ضبط شده از تله مرگبار پلیس آمریکا برای یک بیمار جنسی