Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@00:42:55 GMT

نیمه تاریک حقوق شهرداران چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۵۸۷۲

طی دو روز گذشته مدیریت شهری پایتخت در راستای ایجاد شفافیت و شهرداری شیشه‌ای، بخشی از حقوق مدیران ارشد و شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران را در سامانه شفافیت منتشر کرد.

انتشار ارقام مندرج در حکم مدیران ارشد شهرداری مشخص کرد؛ مبلغ اعلام شده فقط نیمی از دریافتی‌های رسمی شهرداران مناطق و معاونان شهردار است که در خصوص آن شفاف‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه آنکه میان حقوق اعلام شده و پست سازمانی مدیران ارشد شهرداری تناسبی وجود نداشت. پیگیری‌های «دنیای اقتصاد» از ارقام اعلامی با توجه به آنکه گفته شده بود « ارقام منتشر شده فقط محدود به رقم مندرج در حکم مدیران شهرداری تهران» است نشان داد: در مرحله نخست مدیریت شهری فقط در خصوص یک نیمه از دریافتی‌های رسمی مدیران خود شفاف‌سازی کرده است و هنوز در خصوص نیمه تاریک دریافتی‌های رسمی مدیران شهرداری شامل مزایا، اضافه کاری‌ها و... اطلاعاتی منتشر نشده است.بنابراین اقدام روبه جلوی مدیریت شهری در راستای ایجاد شهرداری شیشه‌ای در بخش انتشار حقوق مدیران شهری هنوز تکمیل نشده است.

توئیت بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران نیز این موضوع را تایید می‌کند.

او روز گذشته عنوان کرد: « دریافتی مدیران شامل حقوق و مزایای مستمر مندرج در حکم و مزایای غیرمستمر است. اکنون فقط حقوق و مزایای مندرج در حکم مدیران منتشر شده است. استدلال  این بود که مزایای غیرمستمر ماهانه متغیر است. لذا مقرر شد در پایان سال، متوسط مزایای غیرمستمر مدیران در یک‌سال نیز محاسبه و منتشر شود.»  براساس اطلاعات ارائه شده از سوی رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، قرار است تا پایان سال روند انتشار عمومی اطلاعات دریافتی‌های رسمی مدیران شهرداری تکمیل شود و بخشی از نیمه‌تاریک حقوق شهرداران مناطق و همچنین معاونان شهردار تهران شفاف شود.

کارشناسان شهری معتقدند: انتشار اطلاعات مربوط به مجموع دریافتی‌های رسمی هر پست سازمانی در مجموعه شهرداری تهران می‌تواند به شفافیت کامل منجر شود. به ویژه آنکه عدم تناسب میان حقوق دریافتی و مسوولیت‌های سنگین سازمانی خود می‌تواند منجر به بروز فساد و دریافت‌های غیررسمی شود. در این میان البته برخی کارشناسان شهری عنوان می‌کنند «مزایای غیرمستمر ماهانه» تنها بخشی از نیمه تاریک حقوق مدیران شهرداری است. بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیران مجموعه شهرداری علاوه بر مزایای غیرمستمر ماهانه که می‌تواند رقم متغیری داشته باشد(به طور معمول این مزایا، حقوق ماهانه مدیران را به بیش از دو برابر رقم مندرج در حکم افزایش می‌دهد) از مجموعه تسهیلات درون مجموعه شهرداری همچون وام‌های بانکی بهره‌مند می‌شود. از دیدگاه کارشناسان شهری اقدام برای انتشار اطلاعات نیمه تاریک مدیران شهرداری هم در خصوص مزایای غیرمستمر ماهانه و هم تسهیلات بانکی دریافتی یک گام روبه جلوی دیگر برای مدیریت شهری در دوره جدید می‌تواند باشد.

          

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.


در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

کد خبر 846911 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم شهرداری تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری