Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‎الاسلام ولی‎نژاد با بیان اینکه بیش از ۲ هزار تشکل دینی و مذهبی زیرمجموعه تبلیغات اسلامی گلستان فعالیت می‎کنند، گفت: با به‎کارگیری از ظرفیت این تشکل‎های دینی و مذهبی درصدد کاهش آسیب‎های اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد» امروز(پنجشنبه 2 اسفند) در حاشیه جلسه توجیهی تشکل‎های دینی و مردم‌نهاد در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: به‌منظور به‎کارگیری از ظرفیت تشکل‎های دینی مردم‌نهاد برای کاهش آسیب‎های اجتماعی امروز جلسه نشست توجیهی با تشکل‎های دینی و مردم‌نهاد در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: بحث صیانت از خانواده با توجه به افزایش روزافزون آسیب‎های اجتماعی و طلاق از موضوعاتی است که می‎تواند در فعالیت تشکل‎های دینی و مذهبی استان اثربخش باشد.

 

حجت‎الاسلام ولی‎نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه تشکل‎های دینی مستقیماً با جامعه هدف سروکار دارند و از توانمندی خوبی برخوردار هستند لذا درصدد آن هستیم که بتوانیم از ظرفیت این تشکل‎های مردمی بهره‌مند شویم.

 

وی گفت: تشکل‎های دینی از ظرفیت خوب و قابل‌توجهی برخوردار هستند و هر یک می‎توانند پایگاه معنوی باشند و همان‌طور که این تشکل‌ها در گسترش برنامه‎های مذهبی و اجتماعی می‎توانند اثربخش باشند به همان میزان نیز می‎توانند به کاهش آسیب‎های اجتماعی در جامعه کمک کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان بیش از ۲ هزار تشکل دینی مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‎کنند.

 

حجت‎الاسلام ولی‎نژاد افزود: کاهش مصرف مواد مخدر، صیانت و تحکیم کانون خانواده ، کاهش طلاق و بحث کاهش نزاع‎های اجتماعی ازجمله موضوعاتی است که می‎توان با بهره‎گیری از ظرفیت‎های تشکل‎های مردمی و مذهبی به آن پرداخت. 

 

وی گفت: تشکل‎های مذهبی و مردم‎نهاد می‎توانند از توان خود برای هر آنچه به‌عنوان یک آسیب اجتماعی یاد می‎شود استفاده کنند و قطعاً با توجه به اینکه طیف گسترده‎ای از این تشکل‎های دینی و مذهبی را جوانان تشکیل می‎دهند به‎کارگیری از این تشکل‎ها منجر به کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان حضرت عباس مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان سرلشگر باقری سرلشکر باقری بیانیه گام دوم انقلاب شهدا کانون های مساجد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تشکل های دینی کاهش آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی

حجت الاسلام محمدعلی نجفی گیلانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری باشکوه جشن قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران اظهار کرد: برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها را می‌توان آغاز فصل جدید از اقدامات فرهنگی و ابر رویداد فرهنگی تلقی کرد که توانست فراتر از مخاطبان همیشگی، اقشار مختلف مردم را به سمت خود جذب کند تا ذیل سایه قرآن دور هم جمع شوند.

وی با بیان اینکه جشن باشکوه امام حسنی‌ها نشان دهنده رویکرد جدیدی در بروز احساسات جدی مردم در مناسبات دینی و مذهبی است، گفت: جشن باشکوه امام حسنی‌ها نشان داد مردم نشاط خود را به نشاط اهل بیت (ع) گره زده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تبلیغات امپراتوری رسانه‌ای دنیا مبنی بر عدم پایبندی مردم ایران به باورها و آداب دینی افزود: برپایی جشن بزرگ امام حسنی‌ها به خوبی نشان می‌دهد مردم بصیر ایران اسلامی بر خلاف تبلیغات مسموم رسانه‌های معاند پایبند عقاید و آداب دینی بوده و تلقی آنها نسبت به مردم ایران تلقی نادرست و غلطی بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مردم واقعی را فراتر از آنچه که رسانه‌ها می‌سازند و یا آنچه در رسانه‌ها بزرگ می‌کنند به عنوان بخشی از جامعه در همین تجمع‌های چند صد هزار نفری نشان داد و واقعیت را شناخت.

نجفی با بیان اینکه برای ارزیابی واقعیت جامعه باید به تجمع‌های این چنینی از جمله تجمع صد هزار نفری امام حسنی‌ها نگریست، اضافه کرد: واقعیت این است که این جشن با یک فراخوان عمومی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شده و یک جشن بزرگ مردمی را در بین افکار عمومی نقش بسته است.

وی با اشاره به اینکه تا چندسال پیش کسی به ظرفیت و جذابیت قرآن کریم در ایجاد چنین تجمع‌های ارزشمندی باور نداشت، گفت: واقعیت این است که قرآن کریم از چنین جذابیتی برخوردار است که تجمع‌هایی مانند جشن بزرگ امام حسنی‌ها را رقم بزند لذا ارادت مردم به قرآن و آداب دینی فراتر از محاسبات دشمن است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند مدعی برگزاری چنین جشن باشکوهی باشد چرا که این اتفاق بزرگ تنها به برکت جذابیت قرآن کریم بود، تصریح کرد: جذابیت قرآن کریم بود که مردم را در ایام تعطیلات و با زبان روزه بدون توجه به میهمانی ها و فعالیت‌های مربوط به ایام نوروز به این تجمع مردمی رسانده است از این رو، باید گفت که این جشن نشان از ظرفیت و قابلیت بالای قرآن کریم در اجتماع عمومی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه با تکرار چنین تجمع‌های تصویر ذهنی جامعه با واقعیت امروز یعنی پایبندی مردم به آداب دینی تغییر می‌کند، افزود: تجربه مردمی چنین تجمع‌های باشکوه و لذت بخشی این حقیقت را بر مردم آشکار می‌کند که برخلاف ادعاهای رسانه‌های معاند گرایش مردم و جوانان به سمت دین و آداب دینی نه تنها کم نشده بله ارتقا یافته است.

کد خبر 6063935

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • «محفل امام حسنی‌ها» شناخت نسبت به مفاهیم قرآنی را افزایش می‌دهد
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی