Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدعبدالواحد موسوی لاری، نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات، یکی از متموّل‌ترین عناصر جبهه اصلاحات است که البته این جبهه چهره متموّل کم ندارد.

بیشتربخوانید: نقش یک «ژنِ خوب» در قراردادی که با جان مردم بازی می‌کند!

مهم‌ترین فعالیت اقتصادی-آموزشی-خیریه‌ای موسوی لاری، تحت پوشش مؤسسه خیریه موسوم به «فاطمیه مُهر» ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان مُهر، از توابع استان فارس، زادگاه و موطن پدری آقای موسوی لاری است.

مؤسسه مذکور در سال ۱۳۷۱ توسط موسوی لاری در شهرستان مُهر واقع در استان فارس، با هدف ایجاد پایگاه فرهنگی- مذهبی در راستای ترویج و نشر معارف اسلامی (برگرفته از اساسنامه مؤسسه) تأسیس گردید. این مؤسسه دارای زیرمجموعه‌هایی در حوزه‌های علمی-آموزشی- اقتصادی- فرهنگی- مذهبی- کشاورزی و … است و صرفاً به بخش آموزش عالی آن اشاره می‌کنیم.

دست‌کم دو دانشگاه در زیرمجموعه «هلدینگ» فاطمیه مُهر فعالیت می‌کند:

اول، دانشگاه غیرانتفاعی «پارس» در شهر مُهر، در زمینی به مساحت ۴۵۰۰۰ متر که مجوز آن در دوران وزارت مصطفی معین در وزارت علوم اخذ شد و از سال ۱۳۸۳ شروع به جذب دانشجو از طریق سازمان سنجش کرد. جالب این جاست که در وبسایت مؤسسه آموزش عالی «پارس» شهرستان مُهر، نه درباره هیأت امنا و نه هیأت مؤسس و نه کادر اجرایی هیچ اطلاعاتی موجود نیست!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقدامات اقتصادی موسوی لاری

دوم، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی «ارشاد دماوند» که تحت قانون تأسیس مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیردولتی در سال ١٣٧٥ تأسیس گردید. خبرنامه دانشجویان ایران، در گزارشی با عنوان «دانشگاه ارشاد؛ دانشگاهی متعلق به جریان چپ قدیمی» (۲۶ دی ۹۷) درباره این دانشگاه نوشت:

" موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند در سال ۷۵ و در ۲ واحد دماوند (پسران) و دختران (تهران) / اغاز به کار کرد. این دانشگاه را باید محصول مشارکت فعالین سیاسی دهه شصتی دانست که بعدها با نام چپ قدیمی در عرصه سیاسی کشور شناخته شدند. اعضای مهم هیأت مؤسس این دانشگاه عبارتند از عبدالواحد موسوی لاری (وزیر کشور دولت خاتمی و از حامیان جدی روحانی در برابر عارف)، سید کاظم اکرمی (وزر آموزش وپرورش در دولت میرحسین موسوی)، فخرالدین حجازی، اسدالله بیات (حامی پروپاقرص سران فتنه و کسی که بعد از سال ۸۸ توسط سایت خود به عنوان مرجع تقلید شناخته شد)، گوهرالشریعه دستغیب (نمایده دوره‌های اول تا سوم مجلس، مادر همسر مصطفی معین واز اعضای احزاب اصلاح‌طلب همچون مشارکت) و اصغر نوروزی (از مبارزان قبل از انقلاب در منطقه دماوند)."

نام خانم «زکیه سادات موسوی»، دختر آقای موسوی لاری، نیز در بین اعضای هیأت علمی این دانشگاه غیرانتفاعی دیده می‌شود. نکته جالب و قابل تأملی که درباره این دانشگاه وجود دارد این است که درست مانند دانشگاه «پارس» مُهر، در وبسایت این دانشگاه هم هیچ نشانی از اسم و مشخصات «هیأت امنا» وجود ندارد!

اما در ۷ آذرماه ۹۷، کانال تلگرامی «پتک جمهوریت، آلزایمر ۸۸» خبری درباره یکی از پسران آقای موسوی لاری منتشر کرد که کانال «قرارگاه سایبری عمار» هم آن را بازنشر داد. طبق این خبر، سید مرتضی موسوی لاری به همراه همسرش سلما کاظمی، تهران را به مقصد سوئد ترک کردند.

در این خبر با عنوان «تراژدی ژن‌های خوب، به موسوی لاری رسید» آمده بود که سیدمرتضی از طریق لابی‌های گسترده جریان اصلاحات با دولت، به همراه همسرش، بورسیه مقطع دکترای دانشگاه شهر لوند سوئد را دریافت کرده است. تاکنون آقای موسوی لاری توضیحی درباره این ادعاها نداشته است.

طبق همین گزارش، وضعیت خدمت سربازی مرتضی لاری در هاله‌ای از ابهام و به همین خاطر ممنوع‌الخروج است و مشخص نیست او چگونه و با چه ترفندی موفق به خروج از مرزهای کشور شده و به سوئد سفر رفته است. این خبر توسط آقازاده موسوی لاری یا خود او تکذیب نشد.

گفتنی است که این پسر موسوی لاری، در جریان تجمع و راهپیمایی غیرقانونی روز ۲۵ بهمن ۸۹ که طی فراخوان سران فتنه انجام گرفت، به همراه شماری از آقازاده‌های اصلاحات حضور داشت و توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

حال سوال این است که وقتی پدر متموّل آقاسید مرتضی، که اهل کار «خیر» هم هست و دست‌کم دو دانشگاه در کشور دارد، که در یکی از آن‌ها دختر محترم ایشان و خواهر سیدمرتضی عضو هیأت علمی است، چرا آقا مرتضی و همسرش سوئد را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند؟ این آقازاده اصلاح‌طلب و همسرش چگونه بورسیه اخذ کردند و آیا توسط دانشگاه سوئدی بورس شده‌اند یا بورسیه وزارت علوم یا نهاد دیگری هستند؟ ایشان چه برجستگی علمی و تحقیقی داشتند که موفق به اخذ بورس شدند؟ آیا درست است که به عنوان یک مشمول نظام وظیفه از کشور خارج شدند؟

خبرگزاری فوق ،  آمادگی دارد توضیحات آقای موسوی لاری را درباره ادعاهایی که درباره وی و فرزندانش در فضای رسانه‌ای و مجازی آمده را منتشر نماید.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

آقازاده موسوی لاری و همسرش در سوئد چه می‌کنند؟ +تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه های سیاسی اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه علم و فناوری آنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه دیدارهای سال جدید خود با معاونت‌ها و مراکز سازمان مرکزی، ظهر امروز با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت علمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر طهرانچی در این دیدار با اشاره به اهمیت تحول گفت: مسیر بشر، مسیر تحول است و ما از هر بحثی برای تحول استفاده می‌کنیم. همانطور که خداوند متعال می‌فرماید «كُلِّ شَيْءٍ مَوْعِظَةً»، نظام هستی معلم انسان است و بسیار زیبا موعظه می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه مرکز جذب و امور هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این مرکز قرار است سازمان یادگیرنده را تحقق بخشیده و جلوه‌گر تعالی سازمانی باشد و هوشمندی را القا کند. واقعیت این است که هر فردی با هر سیستمی که زندگی کند، بخشی از تصویر آن خواهد بود و به همین دلیل مناسبات فردی و اجتماعی با یکدیگر مرتبط است. به عنوان مثال؛ کسی که اهل انضباط فردی نباشد، در عرصه اجتماعی هم فرد منضبطی نخواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما اگر با دارا بودن سند تحول و تعالی، نسبت به اعضای هیئت علمی خود رفتار هوشمندانه نداشته باشیم، نمی‌توانیم خود را سازمانی یادگیرنده بنامیم. اگر به عنوان سازمان یادگیرنده، رفتار تعالی‎یافته و مناسب نداشته باشیم، چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که 45  هزار عضو هیأت علمی و مدرس در کلاس‌ها رفتار متعالی داشته باشند؟

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که رضایت شغلی باعث شادابی شغلی شده و شادابی شغلی هم منجر به رشد سازمان خواهد شد. همانطور که در زمستان درختان رشد نمی‌کننده بلکه در بهار شاهد شادابی، طراوت و رشد درختان هستیم. سازمان دانشگاه نیز باید بهار باشد نه زمستان. یکی از ویژگی‌های بهار مراقبت باغبان نسبت به باغ است و باید برای مجموعه خود تدبیر داشته و با درختان زندگی کند.

وی با بیان اینکه مرکز جذب و امور هیئت علمی لبه تماس سازمان دانشگاه با بدنه هیئت علمی است، گفت: فعالیت‌های این مرکز یک امر اداری و مالی نیست؛ بلکه مواجهه سازمان با انسان‌های هوشمند است و این موضوع می‌طلبد که در آن مداقه باشد و عاری از پیچ و خم‌های اداری باشد. در غیر این صورت شادابی از بین می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان مثالی از فیزیک گفت: نوترون، پروتون و الکترون همه اجسام تشکیل‌دهنده هسته است. جدول مندلیف دارای 114 عنصر است که این عناصر مولکول‌ها را تشکیل داده و مولکول‌ها ترکیبات مختلف در ساختارهای متفاوت ایجاد می‌کنند و ماده درست می‌شود. ماده نسبت به عوامل بیرونی مانند رنگ، میدان مغناطیسی، میدان الکترونیکی، میدان گرانشی، فشار و... تابع پاسخ متفاوتی دارد.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: طبیعت، انسان و سازمان با مفهوم «تابع پاسخ» مواجه است و در سازمان زمانی بروز پیدا می‌کند که تقاضا را پردازش کرده و پاسخ دهیم. در تابع پاسخ، سازمان‌ها از ابزار فناوری استفاده می‌کنند و سوالی که در این رابطه مطرح است، این است که آیا در این روند ما «بر فناوری» هستیم یا «در فناری». برخی فناوری را به محاط گرفتند و به جای آنکه خودشان بر فناوری احاطه داشته باشند، دچار صورت‌گرایی شده و فناوری بر آنها تسلط یافته است. متأسفانه در نظام ارتقای اعضای هیأت علمی نیز به نوعی ماشین (صورت‌گرایی، تعداد مقالات و نمره) حاکم شده است.

وی ادامه داد: همه دانشگاه‌ها معاونت منابع انسانی و مرکز هیئت علمی دارند اما رضایت یا عدم رضایت از کارآمدی آن وابسته به تابع پاسخ است. در دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم تابع پاسخ ما نشاط، بالندگی، رشد، رضایت شغلی، احساس افتخار کار در یک سیستم پیشرفته و حفظ کرامت انسانی را به محیط بدهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مرکز جذب و امور هیأت علمی جایی است که بین انسان و ماشین در رفت و آمد است، گفت: این مرکز ملاحظات انسانی دارد و بزرگ‌مقیاس بوده و دارای ویژگی انسان‌مداری، پیچیدگی، چندوجهی و یک شبکه متصل است. بنابراین در این مرکز با یک فرد برخورد نداریم؛ بلکه فرد در شبکه متصل است. به همین دلیل، این مرکز دانشگاه آزاد اسلامی را در برخورد با اعضای هیأت علمی نمایندگی می‌کند و لبه تماس سازمان به حساب می‌آید. به همین دلیل باید منعطف‌ترین، آراسته‌ترین، باهوش‌ترین و خوش‌خلق‌ترین افراد سازمان که دارای قدرت پاسخگویی هستند، در این مرکز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به نظام پاسخگویی به اعضای هیأت علمی گفت: به زودی سامانه رایانامه در اختیار تمامی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرد و هریک از اعضای هیأت علمی به یک فرد در مرکز جذب و امور هیأت علمی متصل خواهد شد و از این طریق امورات خود را پیگیری می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پروژه مسکن کارکنان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه تصریح کرد: تاکنون 24 قطعه زمین با مساحت بیش از هزار هکتار تعیین تکلیف شده اما حل مسئله زمین و مسائل اداری تغییر کاربری و... زمان‌بر است. با این وجود، با جدیتی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، موضوع مسکن در حد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و وزیر مسکن پیگیری می‌شود و دکتر ملکی تبار رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه نیز جلسات مستمری با معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌کند.

وی افزود: همچنین قرار است نمایشگاه دانش بنیان صنعت مسکن برگزار شود تا فعالان این حوزه طرح‌های خود را برای ساخت مسکن دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کنند تا در کمترین زمان مراحل طراحی و ساخت پروژه کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پیش برود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده اتفاقات جالب کنکور ۱۴۰۳؛ از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد اما آزمون نداد!
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • لیگ ملت‌ها: لیست ژاپن با حضور یک ایرانی
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • جوانانی که بانی شادی می‌شوند
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان