Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:39:23 GMT

جهان در آستانه ظهور تمدن ناب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۳۷۴

جهان در آستانه ظهور تمدن ناب اسلامی است

قم - ایرنا - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها گفت: جهان در حال حاضر درآستانه زوال و فروپاشی تمدن غربی و پیدایش تمدن اسلامی بر گرفته از تفکر مهدویت و انتظار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز پنجشنبه در دومین روز از نشست دبیران کانون های مهدویت دانشگاه های کشور در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج )قم اظهار داشت: امروز چه بخواهیم یا نخواهیم مظاهر تمدن غربی در جای جای زندگی بشریت نمود عینی یافته و افرادی که تلاش کردند در معرض داده های تمدن قالب امروزی قرار نگیرند بسیار اندک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افرود: حتی ما که از معتقدان به مهدویت و منتقدان لیبرال دموکراسی غربی هستیم، از ابزارهای این تمدن استفاده می کنیم و نحوه پوشش و محیط زندگی افراد، ساختار دانشگاهی، شیوه حکمرانی و فرهنگ و رسانه که از جمله آفریده ها و جلوه های تمدن غرب به شمار می رود، جامعه را فرا گرفته است.
رستمی با اشاره به قطعی بودن زوال تمدن غرب گفت: در آینده وقتی فرزندان ما به مدرسه می روند، به آنها خواهند گفت، آخرین تمدن بشری که به تاریخ پیوسته تمدن غرب بوده و ایالات متحده آمریکا نیز که در راس آن قرار داشته و کشورگشایی های زیادی را انجام داده است، ولی به 10 تا 15 ایالت پراکنده و جدای از هم تقسیم و کشورهای مستقلی شکل گرفتند و تمدن دیگری به نام اسلام در حال اداره و مدیریت جهان است.
وی بیان کرد: تصور این مساله برای کسانی که باور مهدویت دارند به راحتی امکان پذیر است، ولی برای دیگران بسیار سخت و دشوار می باشد، چون آنها تصور فروپاشی را یک تخیل می دانند غافل از آنکه در حال رخ دادن است.
وی گفت: 50 یا 100 سال پیش بر اساس داده های تاریخی انحطاط تمدن غرب قابل پیش بینی بود ولی امروز در حال تبدیل شدن به یک واقعیت غیرقابل انکار است.
رستمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: معظم له در ذیل برنامه ریزی و هدف گذاری هایی که در زمینه های گوناگون اخلاق و معنویت، علم و پژوهش و اقتصاد ترسیم کردند، هدف هایی را نیز مشخص نمودند.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه جاری در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در 7 فصل تبیین کردند.
وی هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب را مقدمه سازی برای تحقق ظهور امام زمان (عج) دانست، و افزود: درحال حاضر گام نخست انقلاب با موفقیت برداشته شده و پس از انجام گام دوم انقلاب این احتمال وجود دارد که رهبر انقلاب در آینده بیانیه گام سوم انقلاب با موضوع تحقق زمینه سازی ظهور را مطرح نمایند.
رستمی یادآور شد: امام راحل در اوج جریان انقلاب اسلامی فرمودند کار این نهضت با ایران تمام نخواهد شد و انقلاب جهان اسلام را باید فرا بگیرد و مقدمه ساز ظهور شود.
وی افزود: انقلاب با تاسیس نظام اسلامی گام اول خود را برداشته و با طرح موضوع تشکیل دولت اسلامی، منطقه را آماده و بذر بیداری و بازگشت به دین و توجه به آرمان ها و امکان حضور معنویت در زندگی بشریت را باور پذیر کرده است.
وی با تاکید بر شناسایی استعدادهای خلاق و طراحی راهکارها و ایده های موثر برای بهره گیری از این فرصت ها، نقش کانون های مهدویت را در این زمینه مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: باید از طریق یک گفتار و ادبیات مناسب و ارائه محتوای غنی و فاخر یارگیری گسترده ای در عرصه مهدویت صورت گیرد.
رستمی ، کانون های مهدویت را مروج معنویت شیعی توصیف کرد و افزود: معنویت شیعی یعنی توجه به قدرت و اراده قطعی خداوند و حاکمیت مستضعفان و صالحان است.
وی کانون های مذکور را موظف به پیگیرهای لازم برای تحقق این امر دانست و گفت: قاعدتا ابزارهای متفاوتی برای این مساله وجود دارد و تشکیل چنین نشست هایی نیز برای شناسایی این ابزارها و راهکارها به منظور دستیابی به این هدف ارزشمند از طریق تعامل و هم افزایی است.
نشست آموزشی تشکیلاتی دبیران 180 کانون مهدویت دانشگاه های مختلف کشور به همت نهاد نمایندگی رهبری دردانشگاه ها در قم ترتیب یافته است.
در این نشست سه روزه موضوع هایی از قبیل راهکارهای مقابله با فرقه ها وجریان های دروغین دردانشگاه ها، شیوه های دفاع افتخار آفرین از انقلاب اسلامی، انجمن حجتیه ریشه در تاریخ و تهدید برای امروز، تغییر ادبیات در فعالیت های مهدوی و ایده ها و راهکارهای فعالیت مهدویت در دانشگاه ها با حضور استادان و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی مورد بحث قرار می گیرد.
این نشست همچنین شامل 2 کمیسیون تخصصی با موضوع جریان سازی مهدویت در دانشگاه ها و شبکه سازی و اقدام های مشترک فضای مجازی و همچنین مسائل منطقه ای است.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست رئيس نهاد رهبري در دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

طهرانچی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصاء شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار(ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فرازهای این زیارت را به متن جامعه ببریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت.

گفتنی است جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086713

دیگر خبرها

  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی