Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:16:43 GMT

ذخیره گندم استان اصفهان بیشتر از نیاز است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۳۸۶

ذخیره گندم استان اصفهان بیشتر از نیاز است

اصفهان - ایرنا - مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان ( منطقه 10 کشور ) گفت: ذخیره گندم در سیلوهای استان در زمان حاضر، مطلوب و بیشتر از نیاز موجود است.

رضا نیک نداف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ذخیره گندم در استان اصفهان تا فصل برداشت آینده (خرداد 98) مطلوب و واردات و حمل گندم از استان های خوزستان، گلستان و فارس در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اصفهان علاوه بر تولید، یکی از استان های وارد کننده گندم نیز هست ، گفت: این محصول از استان های گندم خیز نیز وارد اصفهان می شود و با گندم تولیدی داخل استان ترکیب می شود.
نیک نداف خاطرنشان کرد: اختلاط گندم اصفهان با گندم های سایر استان ها بر اساس استانداردهای تعریف شده و ضوابط موجود صورت می گیرد و آرد تولید شده در استان از کیفیت مطلوب و استاندارد خوبی برخوردارست.
وی درباره چگونگی توزیع آرد بین نانوایان نیز توضیح داد: نانوایان به 2 گروه یارانه ای و نیمه یارانه ای (آزاد) تقسیم شده اند که سهمیه هر یک از نانوایی های یارانه ای از چهار سال گذشته از طریق سامانه ای اعلام می شود و آنها بر اساس این سهم اقدام به خرید آرد می کنند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان ( منطقه 10 کشور ) اضافه کرد: سهمیه هر یک از نانوایی های یارانه ای بر اساس بازدیدها و بازرسی های انجام شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های مربوطه توسط کارگروه آرد، نان و گندم استان، تعیین شده است.
نیک نداف ادامه داد: برای نانوایی های نیمه یارانه ای( آزاد پز) نیز از ابتدای دی ماه امسال در سراسر کشور، سامانه ' آرد سایر مصارف' توسط بانک سپه راه اندازی شد که این نانوایی ها در قالب آن اقدام به خرید آرد می کنند.
وی خاطرنشان کرد: میزان سهمیه آرد نانوایی های آزاد پز با هماهنگی اتحادیه های مربوطه و سازمان صنعت، معدن و تجارت و بر اساس میزان مصرف آنها توسط کارگروه آرد، نان و گندم استان تعیین شده است.
حدود 20 کارخانه آرد سازی و چهار هزار و 800 نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای در استان اصفهان فعال است.
/ 6022 / 3011

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ذخيره گندم سازمان غله اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها

علی چاله‌چاله رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در حال جمع‌بندی و ارائه خدماتی با هدف بهبود کمی و کیفی نان در سطح استان هستیم که در حوزه‌های مختلف باید کنترل می‌شد و ادارات مختلفی در این زمینه مرتبط بودند.

وی از تهیه سند نان در استان خبرداد و عنوان کرد: متناسب با نیاز استان نسبت به ذخیره‌سازی گندم مرغوب اقدام شده است.

چاله‌چاله گفت: کیفیت نان از نظر استاندار‌های اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته و در حال بهبود است و با مجموعه اقدامات انجام شده نان با کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روند افزایش کیفیت نان استمرار خواهد داشت افزود: تأمین نان کامل و توزیع در استان با توجه به توصیه پزشکان و تأکید استاندار در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مقرر شده در تعدادی از نانوایی‌ها به صورت نمونه نان کامل پخت و به مردم اطلاع‌رسانی شود و این می‌تواند گام مؤثری در تأمین نان مورد نیاز مردم استان باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی
  • اجرای طرح رتبه نانوایی‌ها در استان مرکزی
  • افزایش نانوایی‌های نان کامل در شیراز