Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:14:00 GMT

امارات بی سر و صدا محدودیت‌های قطر را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۳۹۳

امارات بی سر و صدا محدودیت‌های قطر را کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، طبق قوانین اعلام شده به بنادر و گفته‌های یک منبع آگاه صنعتی، امارات متحده عربی ممنوعیت حمل کالا بین بنادر خود و قطر را که به دنبال بایکوت سیاسی و اقتصادی دوحه وضع کرده بود، تسهیل کرده است.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر در ماه جون ۲۰۱۷ میلادی، به اتهام حمایت از تروریسم، روابط خود با قطر را قطع کردند؛ این در حالی است که قطر هم این اتهامات را رد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوظبی در یک بخشنامه مبهم قوانین بندر که در ۱۲ فوریه منتشر شده، بر خلاف بخشنامه‌های قبلی، نامی از قطر و ممنوعیت‌ حمل کالا به قطر از مبدا امارات‌متحده و ممنوعیت حمل کالا از مبدا قطر به امارات‌متحده، نبرده است.

در این بخشنامه، همچنان ورود کشتی‌هایی که دارای پرچم قطر بوده یا تحت مالکیت شرکت‌های قطری باشند، به آب‌های اماراتی ممنوع است. کشتی‌های اماراتی هم هنوز نمی‌توانند در بنادر قطر پهلو بگیرند.

یک منبع آگاه صنعتی به رویترز گفت که این بخشنامه، به تمام بنادر امارات متحده عربی ارسال شده و لازم‌الاجرا است.

هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام به شکایت‌هایی که در مورد بایکوت قطر در سازمان تجارت جهانی ثبت شده است، ارتباط دارد یا خیر.

قطر در ۱۲ فوریه ۲۰۱۷ میلادی از بایکوت این کشور توسط کشورهای عربی، به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

کد خبر 4548569

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی بحران قطر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • گل امشب عزت‌اللهی در امارات با گزارش عربی