Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ژان ایو لودریان روز چهارشنبه در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: 'هرگز تصور نمی کردم که دولت آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ تا به این اندازه منزوی شده باشد. اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است که اروپا امنیت خود را بتواند تضمین کند'.

پنجاه و پنجمین دوره کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی روز یکشنبه درهتل بایریشرهوف این شهر به کار خود پایان داد که فضای کلی این کنفرانس تحت تاثیر مخالفت آشکار همه با سیاست خارجی آمریکا و دولت ترامپ قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنفرانس امنیتی مونیخ که بزرگ‌ترین و مهمترین نشست برای رایزنی درباره بحران‌های سیاسی و نظامی جهان و چاره‌جویی برای آنها است، امسال در شرایطی آغاز به‌کار کرد که به نوشته روزنامه‌های آلمانی بیش از90سازمان غیردولتی پیشاپیش اعلام کرده بودند که علیه آن دست به تظاهرات خواهند زد.

پنجاه و پنجمین دوره کنفرانس امنیتی مونیخ که با شرکت بیش از 600تن از تصمیم سازان بین المللی از عرصه های مختلف سیاسی، تجاری و جامعه مدنی از روز جمعه آغاز شده بود، روز یکشنبه سومین و آخرین روز خود را با بحث درباره بحران های کنونی و چالش های امنیتی آینده به پایان برد.

در دستور کار کنفرانس 2019که درهتل بایریشرهوف مونیخ برگزار شد، بحث‌هایی مانند آینده اتحادیه اروپا، تجارت وامنیت بین‌المللی کنترل تسلیحات ، تاثیرات کشمکش قدرت میان آمریکا،چین و روسیه هم دیده می‌شود.

از منظر اروپایی ها، تغییر چشمگیر در سیاست خارجی آمریکا در دوران رهبری دونالد ترامپ باعث تغییراتی در روند تحولات جهان شده است.

نقطه کلیدی کنفرانس این دوره را می توان تلاش آمریکا برای متقاعد کردن اروپایی ها در خروج از برجام دانست؛ تلاشی که به اذعان کارشناسان بار دیگر بی نتیجه ماند.

تاکید اروپا بر حفظ برجام در حالی بود که وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در حاشیه نشست مونیخ و در دیدار با یکدیگر بر لزوم حفظ برجام و تحقق منافع ایران در چارچوب این توافق تاکید کردند.

هرچند در مونیخ شکاف ایجاد شده بین آمریکا و اروپا در مورد مسائل مهم بین المللی بیشتر نمایان شد،اما می توان اثبات حقانیت ایران را دستاورد بزرگ این رویداد امنیتی دانست.

در واقع باید گفت که سیاست خارجی دولت ترامپ با افزایش تنش ها به معضلات و مشکلات جهانی، تنش ها و چالش های بیشتری را برای جهان به ارمغان آورده است؛ این تنش ها و شکاف ها، ازروابط فرا آتلانتیک، ناتو، برجام و مناسبات اروپایی گرفته تا جنگ تجاری با اروپا و چین و خروج از توافق های بین المللی، همه مقصری جز آمریکا و دولت ترامپ نداشته است. جهان باوجود آمریکا و ترامپ مکان خطرناکتری برای زندگی خواهد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد

طرفداری | از فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا با 36 تیم برگزار می‌شود. یکی از تغییرات فرمت جدید، اختصاص یافتن سهمیه اضافه برای دو کشوری است که نمایندگانش بهترین عملکرد را در سه رقابت اروپایی یوفا یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس ثبت کنند.

ایتالیا هفته آینده سهمیه پنجم لیگ قهرمانان را قطعی می‌کند

با صعود آاس رم و آتالانتا به نیمه نهایی لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا، سهمیه پنجم سری آ ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد. این سهمیه اضافه به تیم پنجم جدول سری آ اختصاص می‌یابد که در حال حاضر در اختیار رم است. دیگر سهمیه اضافه به احتمال فراوان به بوندسلیگا می رسد. پس از ناکامی عجیب تیم های لیگ برتر در فصل جاری مسابقات اروپایی، بوندسلیگا فاصله زیادی تا رزرو کردن سهمیه پنجم ندارد، به خصوص اینکه دورتموند، بایرن مونیخ و بایرلورکوزن هنوز به کار خود در مسابقات اروپایی ادامه می دهند. استون ویلا تنها نماینده باقی مانده از لیگ برتر انگلیس است.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • ما نمی خواهیم شاهد جنگ با ایران باشیم
  • اسرائیل شاهد از بین رفتن سریع اعتبار خود در سراسر جهان است
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال تعمیق است
  • دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار