Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از باغملک، اگر معرفت، دانایی، عشق و هنر را بنیاد زندگی و زایندگی هر ملتی بدانیم، بی گمان برای رخدادهای معرفت آفرینی که در هر برهه ای از حیات آن ملت توسط هنرمندانش چهره می نمایاند را باید ارزشی گوهرانه قائل شویم و جوهره و مؤلفه های آن رخداد را همیشه بازخوانی کنیم و متناسب با نیازهایمان گرمای آن را در جان، دل و روح جمعی مردمانمان زنده نگه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمند جاوید نام، استاد نورالله طهماسبی، از نماد مقاومت دزفول گرفته تا مرد بختیاری در ایذه و باغملک تا فرودوسی قلعه تل، در همه جا با هنرش از سنگ سخت گوهر زندگی ساخت. قلوه سنگ هایی که پتیاره خور رهگذران بودند آن ها را از دل کوه بیرون کشید، ناخالصی هایشان را زدود و صیقلشان داد و آنگاه گردن آویز روح و جان ساخت و در کالبد آنها روح گرانمایگانی چون فردوسی و دیگر پدیده های زیبای آفرینش را دمید و چه زیبا ساخت.

"هزاران سال با فطرت نشستم

به او پیوستم و از خود گسستم  

خلاصه سرگذشتم این سه حرف است

تراشیدم، پرستیدم، شکستم"

یاد و نام آن انوشه روان، بزرگ والامنش، هنرمند هنرشناس، درد آشنای انسان و انسانیت و پایبند اندیشه های ملی را گرامی می داریم و به روان پاکش درود می فرستیم و امید است جویندگان هنر آن زنده یاد، نقش والای این استاد را در عرصه فرهنگ و هنر زنده نگه دارند و با صبر و شکیبایی رهرویی پاک نهاد  برای وی باشند.

"یار یگانه ام که اجل را نشانه بود

 شد جاودانه و لحظه ی مرگش بهانه بود

دریای ذوق و روح چون صدفش در صفحه ی هنر

پربار بود و پر گهر و جاودانه بود"

می طلبد شهردار و شورای اسلامی شهر تاریخی قلعه تل زادگاه این شخصیت برجسته به پاسداشت زنده نگه داشتن نام این هنرمند پرآوازه، خیابانی، کوی یا محله ای را مزین به نام این بزرگوار کنند و در تکاپوی ساخت فرهنگ سرایی جهت حفظ و نگهداری آثار نفیس این استاد فرهیخته به عنوان میراث معنوی و فرهنگی شهر قلعه تل باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: باغملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا به شهرداری پایتخت درباره انتخاب خودرو‌ها به عنوان تاکسی برقی تذکرداد. مهدی اقراریان از کارشناسان خواست اقدامات شهرداری تهران در این حوزه، استاندارد خودرو‌ها و شیوه بهره برداری و خدمات پس از فروش این خودرو‌ها را بررسی کنند. رئیس کمیته حقوقی شورا همچنین برپاسخگویی شهردار تهران به شورا تاکید کرد و گفت: شهردار باید مطابق قانون پاسخگوی سوالات باشد.

رئیس کمیته عمران شورا هم در نشست امروز بر ضرورت بررسی مجدد ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح درخیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس تاکید کرد. سیدمحمد آقامیری افزود: ساکنان این منطقه معتقدند ساخت این تقاطع ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم در این باره امکان سنجی و بررسی مجدد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم درباره احداث این تقاطع به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تذکرداد و گفت: در دوره پنجم پلی در خیابان فرجام ایجاد شد که نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد بنابراین درخواست می‌کنیم، معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در نشست امروز شورا به شهرداری تهران درباره تأمین زمین معوض برای ساخت مجموعه‌های ورزشی تذکر داد. زهرا شمس احسان گفت: شهرداری تهران برای اجرای طرح آزادراه شهید شوشتری و خط هفت متروی تهران ملزم شد هفت مجموعه ورزشی را در ازای ورزشگاه تختی به وزارت ورزش تحویل داد. عضو شورای شهر تهران افزود:به دستور شهردار تهران، سازمان املاک و مستغلات مکلف شد زمین‌هایی در مناطق ۱۳، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ را به وسعت ۳۰ هزار متر مربع به عنوان دهکده‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش قرار دهد، اما با گذشت چهار ماه هنوز املاک معوض شناسایی و واگذار نشده است.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا هم در نشست امروز از هیئت رئیسه خواست زمانی را در نظر بگیرند تا گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری در بخش‌های مختلف در شورا ارائه شود.

دیگر خبرها

  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • ادعای عجیب میثاقی روی آنتن زنده!/به قلعه‌نویی زنگ زدند که الکی یک بازیکن را به تیم‌ملی دعوت کن!
  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • ساخت آشکارساز نوری پرسرعت با مواد ۲بعدی در دانشگاه تهران
  • طرح سئوال از شهردار رودان کلید خورد