Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@17:13:09 GMT

عروس سرگردان داعش

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۷۴۹

دولت بنگلادش اعلام کرد؛ به «شمیمه بیگم» دانش‌آموز بنگلادشی‌تبار انگلیس که سال‌ها پیش به داعش پیوسته بود، اجازه ورود به این کشور را نخواهد داد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه بنگلادش با اعلام این خبر، افزود که وی، زاده انگلیس است و شهروند بنگلادش به حساب نمی‌آید.

در بیانیه این وزارتخانه، آمده است: بیگم پیشتر هیچ‌گاه برای دریافت تابعیت دوگانه اقدام نکرده بود و با وجود تبار بنگلادشی‌اش، هیچ‌گاه سفری به این کشور نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در یکی از مدارس شرق لندن تحصیل می‌کرد، سال 2015 به همراه دو دانش‌آموز دیگر برای عضویت در داعش به سوریه رفت.

بیگم که اکنون نوزده ساله است و بتازگی وضع حمل کرده، در یکی از کمپ‌های سوریه زندگی می‌کند و از سوی رسانه‌ها، لقب «عروس داعشی» گرفته است.

وی اخیراً در مصاحبه با رسانه‌های انگلیس برای بازگشت به این کشور ابراز امیدواری کرده، اما گفته بود که از تصمیم خود برای عضویت در داعش پشیمان نیست.

با این وجود، وزارت کشور انگلیس این هفته با لغو تابعیت بیگم، اعلام کرد که از ورود او به خاک این کشور جلوگیری خواهد شد.

رسانه‌ها پیشتر از احتمال انتقال زندانی‌های داعشی مستقر در کمپ‌های سوریه به زندان گوانتانامو خبر داده بودند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جهان عروس داعش انگلیس بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد

 آمار‌ها نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پناهجو با قایق وارد انگلیس شده‌اند که در مقایسه با سال‌های پیش رکورد جدیدی به حساب می‌آید. 

به گزارش رویترز، افزایش شمار پناهجویان می‌تواند دردسر‌های سیاسی جدیدی برای ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور درست کند.

آمار پناهجویانی که در مدت مشابه در سال‌های گذشته وارد انگلیس شده‌اند، به ترتیب ۳ هزار و ۷۷۰ نفر در سال ۲۰۲۳ و ۴ هزار و ۱۶۲ نفر در سال ۲۰۲۲ بوده است.

در این میان، سوناک امیدوار است که طرح او برای اخراج پناهجویان به کشور رواندا، سبب کاهش تعداد آنان شود. سخنگوی وزارت کشور انگلیس، هفته گذشته گفت: «تعداد غیرقابل قبول افرادی که به عبور از کانال [مانش] ادامه می‌دهند دقیقاً نشان می‌دهد که چرا ما باید پرواز‌های رواندا را در اسرع وقت شروع کنیم.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد سوناک و حزب محافظه‌کار او از حزب کارگر عقب افتاده‌اند و مهاجرت به یکی از نگرانی‌های اصلی این حزب تبدیل شده است. 

با این حال، برنامه اخراج پناهجویان چندان محبوب نیست، زیرا افزون بر نگرانی‌های امنیتی برای خود پناهجویان، چنین برنامه‌ای هزینه بالایی برای دولت انگلیس خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • سراب گیان توسط اهالی بسته شد
  • انگلیس کاردار چین را فراخواند
  • (عکس) سفر به ایران قدیم؛ شاه به این عروس روستایی ۴۶سکه هدیه داد
  • سفر به ایران قدیم؛ شاه به این عروس روستایی ۴۶سکه هدیه داد (+عکس)