Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت شهرستان کوهدشت از نظر بارندگی ها امسال مطلوب بوده است، اظهار داشت: امسال ۶۰۰ میلی متر بارندگی را در این شهرستان داشته ایم.

وی با بیان اینکه متاسفانه از ظرفیت خدادادی مقدار این آب ها، تغذیه سفره های زیرزمینی و بهره وری از آب موجود در شهرستان آن طور که باید استفاده نشده است، عنوان کرد: طرح هایی در شهرستان در دست اجرا است و یکی از طرح هایی که فوق العاده می تواند موثر باشد پروژه های آبخیزداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با توجه به مصوباتی که دولت، مجلس و همچنین تاکیدات رهبری، برای اجرای پروژه های آبخیزداری، اعتباراتی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، افزود: این امر در جلوگیری از سیلاب، جلوگیری از تخریب سیلاب ها، فرسایش خاک، حفظ خاک، تغذیه سفره های زیرزمینی و ... تاثیر گذار خواهد بود.

حجتی با اشاره به پایین بودن بیلان منفی در دشت های کوهدشت و پایین بودن سطح منابع آبی، تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیزداری موجب افزایش پوشش گیاهی می شود و این امر یکی از کارهایی بوده که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اجرای طرح های انتقال آب به اراضی کشاورزی از سوی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، عنوان کرد: همچنین با توجه به اقلیم شهرستان که اقلیمی معتدل بوده و با توجه به ظرفیت نیروی انسانی خوب، بحث ایجاد سایت های گلخانه ای تاثیر گذار هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه این اقدام که از سوی جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته که هم می تواند کار ترویجی و هم کار آموزشی باشد، ادامه داد: همچنین این طرح در تولید اشتغال و محصول در شهرستان نیز تاثیر گذار است.

حجتی با تاکید بر توسعه کشت های گلخانه ای در شهرستان کوهدشت، بیان داشت: همچنین بخش دامپروری با توجه به ظرفیت های مرتعی که وجود داشته همواره در شهرستان مورد توجه قرار داشته است و تامین علوفه، ایجاد مجتمع های دامپروری و ... در شهرستان در دستور کار خواهد بود.

کد خبر 4548747

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود حجتی وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کوهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نادرقلی ابراهیمی* اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مسئله امروز کشور را اقتصاد دانست و طی یادداشتی گفت: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

«روستا‌ها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

 در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشور‌های پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

 لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستا‌ها و تولید محصولات کشاورزی دانست؛ قوای سه گانه کشور باید روستا‌ها را یکی از محور‌های اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستا‌ها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

 از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

 در مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتیسال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.»

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد