Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:52:14 GMT

«بولتون» دولت نیکاراگوئه را هم تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۸۱۴

«بولتون» دولت نیکاراگوئه را هم تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی توئیتری باز هم به بهانه واهی آنچه واشنگتن از آن همواره تحت عنوان حقوق بشر سوء استفاده می کند، نوشت: رژیم «اورتگا» (رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه) ۳ رهبر مزرعه‌ دار را به‌دلیل نقشی که در اعتراضات سال ۲۰۱۸ داشتند به ۵۵۰ سال حبس محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در موضعی مشابه با آنچه از این کشور در خصوص ونزوئلا و سایر کشورهای مستقل مشاهده شده است، ادامه داد: نیروهای پلیس «اورتگا»، ۳۰۰ فعال را (در آن اعتراضات) به قتل رساندند. همانطور که رئیس‌ جمهوری ترامپ در روز دوشنبه گفت، روزهای اورتگا به شماره افتاده‌ اند و مردم نیکاراگوئه به زودی آزاد خواهند شد!

این درحالی است که «دنیس مونکادا، وزیر خارجه نیکاراگوئه در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته میلادی با اشاره به دخالت خارجی در تحولات این کشور اعلام کرد: دولت نیکاراگوئه در مقابل کودتا خواهد ایستاد و در حال حاضر صلح، برادری و انسجام به این کشور بازگشته است.

اشاره وزیرخارجه نیکاراگوئه به تحولات کشورش مرتبط با اعتراضاتی است که از اوایل سال گذشته میلادی در پایتخت این کشور و برخی دیگر از مناطق علیه دولت جریان داشت.

کد خبر 4548737

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جان بولتون دانیل اورتگا نیکاراگوئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد سنای این کشور لایحه ای را در ارتباط با نظارت بر اطلاعات خارجی تصویب کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه اعلام کرد که سنای این کشور لایحه ای را برای اصلاح و تمدید بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) به تصویب رساند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که کاخ سفید تصویب قانون اصلاح اطلاعات و امنیت آمریکا توسط سنا را تحسین می کند. به گفته سالیوان، رئیس جمهور آمریکا به سرعت این لایحه را امضا می کند تا به قانون تبدیل شود.

مصوبه جدید سنا، امکان نظارت الکترونیکی بر شهروندان آمریکایی خارج از این کشور را فراهم می کند. این بخش از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا در ۱۹ آوریل منقضی شد. روز سه شنبه این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت، به مدت دو سال تمدید شد.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اصلاحیه این قانون را که سازمان‌های اطلاعاتی را ملزم می‌کرد تا حکمی برای دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی دریافت کنند، را رد کرد.

کد خبر 6083749

دیگر خبرها

  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • رشد بی‌سابقه صادرات نفت ایران همزمان با تهدید تحریم‌های جدید غربی
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می‌شود
  • سیتی 1-0 چلسی: پپ به یک قدمی اولین جام رسید
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می شود