Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:35:25 GMT

رهبران احزاب مخالف سودان بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۸۶۶

رهبران احزاب مخالف سودان بازداشت شدند

تهران - ایرنا - رسانه های عربی روز پنجشنبه از بازداشت چند تن از رهبران ارشد احزاب مخالف این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در میان بازداشت شدگان اسم معاون رهبر حزب «الامه» به عنوان یکی از مهم ترین احزاب مخالف نیز دیده می شود.
در موردی مشابه نیز حزب امنیت ملی سودان که یک حزب مخالف دولت عمر البشیر به شمار می رود، 30 ژانویه (10 بهمن) اعلام کرد که مقام های امنیتی سودان «مریم الصادق المهدی» معاون رهبر این حزب را بازداشت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اقدامات در حالی صورت می گیرد که دولت سودان مدعی شده بود که دولت بیش از 100 تن از افرادی که در جریان اعتراضات سراسری این کشور بازداشت شده اند، آزاد کرده است.
«جبهه ملی تغییر» متشکل از 22 حزب مخالف سودان از جمله حزب «الأمه» به رهبری «صادق المهدی» دی ماه گذشته با امضای بیانیه ای مشترک، از « عمرالبشیر»، رئیس جمهوری این کشور خواستند برای خروج خارطوم از بحران کنونی، دولت و مجلس را منحل و شورای انتقالی برای اداره امور کشور ایجاد شود.
مردم سودان از 28 آذرماه گذشته در اعتراض به سیاست های دولت و افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها دست به راهپیمایی زده و خواستار سرنگونی نظام حاکم شده اند.
سودانی ها در این تظاهرات از ارتش خواسته اند در کنار مردم بایستد و به آن ها برای برکنار کردن نظام حاکم بر این کشور کمک کند.
مقام های سودانی اعلام کردند که از زمان آغاز تظاهرات مردمی در این کشور تاکنون 29 نفر کشته شده اند و این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر شمار کشته ها را بیش از 40 نفر اعلام کرده است.
البشیر که از 30 سال پیش قدرت را در این کشور آفریقایی در دست دارد،طبق قانون اساسی آخرین دور ریاست جمهوری اش در سال 2020 پایان می یابد.
شبس**9363**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سودان احزاب مخالف بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنون پوپولیست در غرب

  این موضوع در کشورهای دیگر هم به نوعی مصداق دارد، انتخاب جورجا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا، اقبال به لوپن در فرانسه و البته سرآمد همه اینها انتخاب خاویر میلی به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین ازجمله مصداق‌های آشکار موفقیت عوام‌گراها در سیاست روز است. این موضوع از جایی جالب توجه می‌شود که بدانیم همواره کشورهای غربی، کشورهای جهان سوم را به‌واسطه این اقبال به باد تمسخر می‌گرفته‌اند! سخنان ترامپ در طول کارزار انتخاباتی‌اش و طی چهار سال ریاست جمهوری‌اش معمولا به عنوان نمونه شاخص گفتمان پوپولیستی تلقی می‌شود. اخلاقی کردن موقعیت‌های پیچیده‌ سیاسی و تقسیم بازیگران صحنه‌ سیاست به آدم‌ها و گروه‌های خوب و بد، و تاکید روی تماس مستقیم خودش با انبوه هوادارانش در اجتماعات محلی و از طریق حساب شخصی توییتری از ویژگی‌های آشکار پوپولیسم به‌شمار می‌رود و حرکت خود او با جنبش برگزیت(خروج از اتحادیه اروپا) در بریتانیا و سایر احزاب راستگرا مانند جبهه‌ ملی ماری لوپن در فرانسه و جنبش‌های مشابه در اتریش و سایر کشورهای اروپایی، در یک راستا به حساب می‌آید. در این میان البته که داده‌های آماری نظام‌های استدلالی جالب‌توجهی را پیش روی ما می‌گذارد. آشکارترین‌شان این‌که عوام‌گراهای نیم‌قرن پیش، عموما از جریان چپ بوده‌اند و طی ۵۰ سال اما حالا راستگراهای پوپولیسم بر صدارت نشسته‌اند. براساس داده‎‌های منتشرشده توسط WEF، درصد رای احزاب پوپولیست چپگرا در طول ۱۰۰ سال گذشته روند نزولی، و درصد رای احزاب پوپولیست راستگرا، روند صعودی داشته است. عوام‌گرایی در کشورهای آمریکای لاتین سابقه‌ای بسیار طولانی دارد.‌ نتایج یک پژوهش که درباره برخی از مهم‌ترین کشورهای جهان انجام شده، نشان می‌دهد آرژانتین بیش از سایر کشورها سابقه رهبری پوپولیست‌ها را در تاریخ خود دارد. از سال ۱۹۰۰کشور آرژانتین ۴۸سال تحت رهبری عوام‌گراها بوده و البته به شکل معناداری ایتالیا با ۳۵سال در رده دوم این دسته از کشورها قرار دارد. داده جالب‌توجه دیگر، اقبال به عوام‌گراها درسیاست است.براساس داده‌های منتشرشده توسط دانشگاه استنفورد، طی ۱۰۰سال گذشته، تعداد احزاب پوپولیست درقدرت افزایش چشمگیری داشته‌ است. بیشترین عدد ثبت‌شده متعلق به سال ۲۰۱۵ است.

دیگر خبرها

  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • واکنش های رهبران جهان به عملیات وعده_صادق
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • جنون پوپولیست در غرب