Web Analytics Made Easy - Statcounter

از بین 11 شهرستان استان لرستان، بروجرد رتبه دهم را در پرداخت تسهیلات اشتغال دارد و روند پرداخت تسهیلات بسیار کند است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک تسهیلات اشتغال روستایی با هدف رفع بیکاری و ایجاد شغل برای جویندگان کار مطرح شد اما به نظر می رسد این طرح آنچنان که باید در بروجرد موفق نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبدالعلی گیوه کی صبح پنج شنبه در جلسه شورای اشتغال که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از اهداف پرداخت تسهیلات اشتغال بود که تسهیلات اشتغال روستایی با بهره 6 درصد آغاز شد اما بروجرد با 363 طرح در معرفی طرح ها به بانک رتبه هفتم را در استان لرستان دارد و در این راستا ضعیف عمل شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین بروجرد در بحث پرداختها رتبه دهم را در استان دارد  که تا کنون 144 طرح با هشت میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

به گفته وی جهاد کشاورزی از 60 طرح معرفی شده با 20 میلیارد تومان تسهیلات تا کنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت کرده، اداره صمت از 25 طرح تاکنون 21 طرح با یک میلیارد و 300 میلیون تومان و میراث فرهنگی 14 طرح با 530 میلیون تومان به بانکها معرفی کرده اند.

 

گیوه کی اظهار داشت: همچنین پست بانک یک میلیارد و 80 میلیون تومان، بانک کارآفرینی امید 2 میلیارد و 800 میلیون تومان، بانک توسعه تعاون 14 طرح پرداخت کرده و بانک کشاورزی از 13 طرح با 15 میلیارد و 700 میلیون تومان به پنج طرح 650 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

 

وی بیان کرد: بروجرد با 50 میلیارد و 400 میلیون تومان سهمیه در تسهیلات اشتغال تاکنون 80 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و 17 طرح نیز در بانکها در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

 

به گفته وی سهم جهاد کشاورزی از تسهیلات 45 درصد، صمت 10 درصد، خدمات فنی و ارتباطی 15 درصد، گردشگری 10 درصد، صنایع دستی 10 درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک 10 درصد است.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: در بحث اشتغال فراگیر از 60 میلیارد و 300 میلیون تومان سهیمه تنها 18 میلیارد تومان در بروجرد جذب شده است.

 

در ادامه عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد گفت: به نظر می رسد یک جای کار ایراد دارد چرا که چه طرحی است که با 15 میلیون تومان بتواند ایجاد اشتغال کند.

 

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه ها نباید منتظر بمانند تا فردی از روستا برای دریافت تسهیلات مراجعه کند بلکه باید تلاش کنند و افرادی که توانایی لازم را برای دریافت تسهیلات دارند و می توانند با ایجاد کارخانه و یا سایر مواردی که بتواند اشتغال ایجاد کند را شناسایی کنند.

 

به گفته وی اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر از طرف دولت مشخص شده و بانکها این تسهیلات را با شرایطی که دولت تعریف کرده پرداخت نکنند نه با شرایط بانکی.

 

فرماندار بروجرد تصریح کرد: همچنین در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال می توان از این تسهیلات برای شهرک های صنعتی استفاده کرد و با این کار اشتغال را برای جویندگان کار فراهم کرد.

 

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی با برخی صحبت ها و اقدامات سرمایه گذارها را فراری می دهیم در حالی که باید برای جذب سرمایه گذار نهایت تلاش را انجام داد.

 

فرماندار بروجرد اضافه کرد: تسهیلات 10 میلیون تومانی و کمتر از آن شغل و طرح نیست و این که بروجرد در پرداخت تسهیلات اشتغال در استان رتبه دهم را دارد شایسته نیست.

 

در ادامه نباتی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد افزود: 15 میلیارد تومان طرح به بانکها معرفی کرده ایم  که بسیاری از آنها بلاتکلیف مانده اند و روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بسیار کند است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بخش عمده ای از تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید با استفاده از مشارکت های مردمی در اجرای پروژه‌های مسکن روستایی محقق می شود گفت: تمامی پروژه های مسکن روستایی در کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی روستاییان اجرا می شود و در حال حاضر با استفاده از عرضه اراضی و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی این امر محقق شده است.

وی افزود: بخش عمده ای از واحدهای مسکن روستایی با استفاده از توان روستاییان از مناطق مختلف نوسازی و بازسازی شده اند که این امر نشان می دهد استفاده از ظرفیت های مردمی چه میزان در رشد و توسعه پروژه های مسکونی نقش  دارد‌.

جودی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از سوی بانک ها و همچنین عرضه زمین زمینه را برای حضور بیشتر روستاییان در کشور و در تحقق ساخت ۳۵۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور