Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@11:38:46 GMT

والدین هرگز خانه را به صحنه جنگ تبدیل نکنند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۹۰۸

والدین هرگز خانه را به صحنه جنگ تبدیل نکنند

آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: برخی از پدر و مادر ها فرزندان را به قضاوت می طلبد که در این صورت فرزند فردی با حفره های روانی رشد کرده و نسبت به یکی از والدین با نظر منفی رشد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رضایی آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در گفت و گو با خبرنگار سپاس اظهارداشت: والدین یکی از اصلترین الگوهای رفتاری و تربیتی فرزندان خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط خانواده اولین کلاس درس زندگی و مهارت های اجتماعی به کودکان است. بنابراین خانواده ها تاثیر به سزایی در شکل گیری شخصیت کودکان و همچنین روحیه او دارند.

وی گفت: اگر کودک در خانواده شاد ومملو از اعتماد رشد کند، فردی اسطوار و با اعتماد به نفس وارد جامعه می شود.متاسفانه در مقابل این خانواده ها، زوج هایی که دایم در حال بحث، دعوا و قهر هستند، شاهد رشد کودکان با اعتماد به نفس پایین و ضعیف هستیم.برخی از والدین به این موضوع مهم توجه ندارند  و در مقابل فرزندان به تقابل رفتاری، جر و بحث، خشونت فیزیکی دست می زند.

این کارشناس تاکید کرد: تفاوتی ندارد کودک چند ساله باشد از دو سالگی به بعد کودک خاطرات و وقایع اطراف خود را به ذهن می سپارد و در آینده ای نه چندان دور از آنها به عنوان تجربه استفاده می کند. اگر کودکی در خانواده متشنج و دارای به بگومگو رشد کند به فردی کینه توز، انتقام جو و ضعیف تبدیل می شود.چراکه برخی از والدین کودکان را شاهد می گیرند که می گویند تو شاهد باشد پدر با من چه می کند یا مادرت چه می گوید تو بزرگ مثل او نباشد.

رضایی گفت: برخی از زوج ها از کودک به عنوان پیغام بر استفاده می کنند. سوال و جواب به وسیله او صورت می گیرد.این حرکت نیز بسیار ناپسند است و کودک  سرگردان بین پدر و مادر می ماند.گاهی والدین با کلمات زشت به دیگری از کودک می خواهند به مادر یا پدر بگوید که این غم بارترین شکل اختلافات خانوادگی است.ممکن است فرزندانی که در میان بحث های پدر و مادر خود مانده اند در آینده آثار خشونت در آن ها دیده شود.

وی بیان کرد: برخی از پدر و مادر ها فرزندان را به قضاوت می طلبد که در این صورت فرزند فردی با حفره های روانی رشد کرده و نسبت به یکی از والدین با نظر منفی رشد می کند.

آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری تصریح کرد:  استفاده از کودک به عنوان گروگان از نگاه رفتار شناسی عملی بسیار ناپسند است، هرگاه یکی از والدین کودک به همراه خود به حالت قهر از خانه خارج کند در آینده فرزند فرار از خانه، قهر و تقابل رفتاری را که در گذشته آموخته است، عملیاتی می کند.

وی بیان کرد:خانواده ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که محیط مملو از آرامش، صمیمیت و نشاط اصلی ترین محور رفتاری در خانواده است. این موضوع موجب رشد روحی و جسمی کودک می شود و فردی با نشاط و با اعتماد به نفس وارد جامعه می شود. باید خانواده ها مهارت های زندگی را بیاموزند تا مشکلات و موانع را بدون تشنج و به دور از چشم فرزندان حل کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه

جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی خانه‌ای کوچک شامل یک اتاق را که محل زندگی آوارگان غزه بود، هدف قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری فلسطینی از شهادت هشت نفر از جمله پنج کودک و دو زن در حمله هوایی به محل زندگی آوارگان در نزدیکی شهر رفح خبر دادند. چند نفر نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، محل زندگی این افراد شامل یک اتاق واقع در یک زمین کشاورزی در نزدیکی قبرستان الشرقیه رفح بود که به کلی ویران شده است.

 

این کودکان جمیل عیاد (15 ساله)، یحیی عیاد (13 ساله)،  جنی عیاد (8 ساله)، زین الدین عیاد (6 ساله) و زکی عیاد (3 ساله) هستند که از شمال غزه به همراه خانواده خود به رفح پناه آورده و در یک زمین کشاورزی زندگی می‌کردند.

همزمان جنگنده‌های ارتش صهیونیستی خانه‌ای در محله «التفاح» در شرق غزه و در اطراف مسجد «المحطه» را هدف قرار دادند. یک خانه نیز در اردوگاه «یبنا» در شهر رفح هدف حمله هوایی اشغالگران قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل از خان یونس
  • نمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس