Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@19:38:18 GMT

بازداشت رهبران احزاب مخالف در سودان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۹۶۸

بازداشت رهبران احزاب مخالف در سودان

رسانه های عربی روز پنجشنبه از بازداشت چند تن از رهبران ارشد احزاب مخالف این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در میان بازداشت شدگان اسم معاون رهبر حزب «الامه» به عنوان یکی از مهم ترین احزاب مخالف نیز دیده می شود.

در موردی مشابه نیز حزب امنیت ملی سودان که یک حزب مخالف دولت عمر البشیر به شمار می رود، 30 ژانویه (10 بهمن) اعلام کرد که مقام های امنیتی سودان «مریم الصادق المهدی» معاون رهبر این حزب را بازداشت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اقدامات در حالی صورت می گیرد که دولت سودان مدعی شده بود که دولت بیش از 100 تن از افرادی که در جریان اعتراضات سراسری این کشور بازداشت شده اند، آزاد کرده است.

«جبهه ملی تغییر» متشکل از 22 حزب مخالف سودان از جمله حزب «الأمه» به رهبری «صادق المهدی» دی ماه گذشته با امضای بیانیه ای مشترک، از « عمرالبشیر»، رئیس جمهوری این کشور خواستند برای خروج خارطوم از بحران کنونی، دولت و مجلس را منحل و شورای انتقالی برای اداره امور کشور ایجاد شود.

مردم سودان از 28 آذرماه گذشته در اعتراض به سیاست های دولت و افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها دست به راهپیمایی زده و خواستار سرنگونی نظام حاکم شده اند.

سودانی ها در این تظاهرات از ارتش خواسته اند در کنار مردم بایستد و به آن ها برای برکنار کردن نظام حاکم بر این کشور کمک کند.
مقام های سودانی اعلام کردند که از زمان آغاز تظاهرات مردمی در این کشور تاکنون 29 نفر کشته شده اند و این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر شمار کشته ها را بیش از 40 نفر اعلام کرده است.
البشیر که از 30 سال پیش قدرت را در این کشور آفریقایی در دست دارد،طبق قانون اساسی آخرین دور ریاست جمهوری اش در سال 2020 پایان می یابد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سودان بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران