Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب اراک، امروز دوم اسفند در نشست با خبرنگاران که در دفتر دادستان برگزار شد گفت: ‌عفو مقام معظم رهبری سالیانه و به مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها ۲۲ بهمن ماه است که این عفو امسال‌ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در راستای بند ۱۱ از اصل 10 قانون اساسی به محکومین زندانی تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه هدف اصلی رهبری از عفو کاهش اثرات سوء حبس بر خانواده زندانیان و بازگشت آنان به اجتماع است تصریح کرد: در این راستا حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان استان مشمول عفو رهبری شدند، البته از این تعداد پرونده حدود ۶۰۰ نفر منتهی به آزادی شده است و مابقی کاهش محکومیت داشتند امیدواریم در روزهای آتی این میزان به حدود یکهزار و ۶۰۰ یا ۷۰۰ نفر برسد.
قاسمی اظهار کرد: محکومینی که دارای شرایطی خاص نیستند، می‌توانند از این عفوی که مقام معظم رهبری در راستای قانون اساسی اعطا کردند استفاده کنند. عده‌ای از محکومین همچون افرادی که به قاچاق مسلحانه و عمده مواد مخدر، اسلحه و مهمات روی آوردند، مجرمان امنیتی که محکومیت آن‌ها بیش از یک سال است، افراد مرتکب به آدم‌ربایی در صورت عدم رضایت شاکی‌، اسیدپاشی، سرقت مسلحانه و سارقینی که میزان حبس آنان بیش از ۵ سال باشد، متجاوزان به عنف و آنان‌که اقدام به راه‌اندازی مراکز فساد و فحشا کردند مشمول عفو رهبری نمی‌شوند.
وی ادامه داد: مجرمین مشمول عفو تحت کنترل و نظارت جدی و دقیق قرار دارند، ما مشخصات و ویژگی‌های این افراد را در اختیار مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی قرار می‌دهیم و این مراجع با دقت این افراد را تحت‌نظر دارند در واقع این افراد زیر ذره‌بین قرار دارند.
دادستان عمومی و انقلاب اراک در بخش دیگر از سخنان خود به پخش کلیپی در فضای مجازی مبتنی بر تعرض افرادی به مغازه‌ای در شهر اراک با استفاده از سلاح سرد، تصریح کرد: این مجرمین در اولین فرصت با دستور قضایی و پیگیری نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند، برای سه نفر از آنها که نقش اصلی داشتند، قرار بازداشت و برای فرد دیگری که نقش کمتری داشته است، قرار وثیقه صادر شده است.
وی بیان کرد: سیستم نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی با کسانی که موجب رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی می‌شوند با جدیت مضاعف برخورد می‌کند. ما در خصوص امنیت با کسی مسامحه نداریم و حفظ امنیت خط قرمز ما است و با قاطعیت و پیگیری جدی با اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کنیم.
قاسمی در خصوص پرونده قصور یکی از دندان‌پزشکان اراکی که منتهی به فوت یک دختر و در کما رفتن یک پسر شد، اظهار کرد: سابقه چنین اتفاقاتی در اراک وجود نداشته است و این موضوع موجب ناراحتی سیستم قضایی و مردم شده است و ما به مجرد اینکه ادله کافی تکمیل شد دندانپرشک را احضار و قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است و منتظریم تا وضعیت پسر در کما رفته نیز مشخص شود تا حکم جدیدی صادر شود.
قاسمی گفت: ما در صورت مشاهده هر‌گونه قصوری به سرعت وارد کار می‌شویم و در مورد دندانپرشک خاطی نیز سریعا وارد عمل شدیم. می‌بایست برای تکمیل ادامه فرایند نظریه فنی نظام پزشکی را دریافت می‌کردیم و بعد از دریافت این تاییدیه به سرعت مطب فرد خاطی پلمپ شد. برای این فرد خاطی قرار نظارت نیز صادر شد، در حال حاضر این فرد خاطی ممنوع‌الکار است و ممنوع‌الخروج است.
وی از زحمات جامعه پزشکی و دندانپزشکی تقدیر کرد و گفت: اگرچه پزشکان و دندان‌پزشکان ما زحمت‌های زیادی را متحمل می‌شوند و ما برای آنان احترام خاصی قائل هستیم، اما ما هم بر روی چنین موضوعاتی حساسیت بسیاری داریم و باید به این موضوع توجه شود که جان و سلامت افراد بسیار مهم است و در این زمینه نیز با کسی رودربایستی نخواهیم داشت.
این مقام مسئول تصریح کرد: عده‌ای از قصورهای پزشکی طبیعی است و ممکن است در هرجای دنیا اتفاق بیفتد، نیاز است تا در این زمینه دقت کار افزایش یابد؛ چرا که به خطر افتادن جان یک انسان به راحتی برای هر کسی قابل قبول نیست. جامعه پزشکی ما در این چهل ساله انقلاب اسلامی رشد بسیار خوبی داشته‌اند و نگاه ما به جامعه پزشکی نباید یک نگاه بدبینانه باشد.
دادستان عمومی و انقلاب اراک در پایان گفت: خوشبختانه ما در استان مرکزی به عنوان یک محور مواصلاتی با اشرافیتی که نیروی انتظامی و اعضای شورای تأمین دارند، در حال حاضر وضعیت خوبی داریم. مردم ما بدانند که سیستم‌های قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی کار خود را با دقت و ظرافت خاصی انجام می‌دهند و تعطیلات مانع تحقیقات و اقدامات ما نخواهند بود و دادسرا در ایام تعطیلات نوروز هم‌چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی عباس قاسمی دادستان اراک استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در آغاز سخنانش روز تحقق «وعده صادق» و عملیات غرورآفرین نیرو‌های مسلح در پاسخ به دشمن صهیونیستی را «یوم الله» خواند و گفت: در قرآن به موسی وحی شده است که مردم را به یاد روز‌های خدا که تجلی اراده و قدرت خداوند است، بیندازد. در این عملیات نیز اراداه خدا در پیروزی مسلمانان بر طاغوت و مستکبران تحقق یافت و «یوم الله» دیگری رقم خورد.

وی افزود: این اتفاق بزرگ و تاریخ ساز و تحول آفرین هیمنه امپراتوری رسانه ای، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی استکبار و صهیونیست را فروریخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که اهمیت عملیات «وعده صادق» به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل اراده‌ای بود که ملت از خود نشان داد، گفت: تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری که در محدودیت‌های تحریم از تلاش، جهاد و پیشرفت باز نایستادند، اراده ملت غیور و عزیز ایران را که اهمیت آن از شلیک و اصابت موشک‌ها بیشتر بود، بر دشمن صهیونیستی تحمیل و مسلمانان و مستضعفان جهان را خشنود و سربلند کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

وی با بیان اینکه نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیاز‌های خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

حجت الاسلام و المسلیمن رستمی عین اللهی را برادر، دوست و همسنگر قدیمی معرفی کرد و گفت: وزیر بهداشت در کنار سبقه علمی و آموزشی، نسبت به موضوعات مختلف حوزه سلامت دغدغه‌مند بوده و اقدامات ایشان موجب ارتقای جایگاه نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، ابراز داشت: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی را از اعضای باسابقه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: ایشان به مدت بیش از ۳۰ سال نماینده رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و سال‌ها به عنوان معاون سیاسی و منابع انسانی نهاد فعالیت کرده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است