Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@21:19:53 GMT

شریعتمداری: عمده بیکاران کشور فاقد مهارت هستند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۰۶۰

شریعتمداری: عمده بیکاران کشور فاقد مهارت هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عمده بیکاران کشور آنهایی هستند که مهارت های کافی یا حداقل عالی در رشته های مختلف ندارند.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی پتروشیمی کیمیای شهرستان اندیمشک اظهار کرد: نام زیبای اندیمشک با ایثار، جهاد، از خودگذشتگی و مهمان نوازی همیشه در ذهن مردم ایران همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مردم، مهماندار خیل عظیم رزمندگان اسلام بودند که برای حضور در پادگان های مرکزی اطراف اندیمشک و خوزستان به این منطقه سفر می کردند؛ همچنین بعد از دفاع مقدس نیز در ایام بهار مردم ایران در نقاط مختلف به اندیمشک می آمدند و یاد این خاطرات برای همه مردم کشور به یادماندنی است.

شریعتمداری بیان کرد: در دفاع مقدس موشک های ۹ متری و ۱۲ متری و حملات شدید رژیم بعثی صدام علیه اندیمشک بود ولی مردم این شهرستان، شهر را ترک نکردند و خودشان در خط مقدم در کنار سایر رزمندگان از ایران دفاع می کردند.

بیشتر بخوانید:

وزیر کار فوق دیپلم دارد؟ +عکس آیا «کُردانیسم» تکرار می‌شود؟ نظر وزیر کار درباره افزایش حقوق سال ۹۸ کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پایگاه هوایی اینجا مرکز بزرگی بود که بلندپروازان جمهوری اسلامی ایران از آن بلند شده و خط مقدم را مورد حمایت قرار می دادند.

وی تصریح کرد: امروز همه مردم ایران باید اندیمشک را همراهی کنند و در ساخت و توسعه آن کنار مردم این شهرستان باشند.

شریعتمداری گفت: در شهرستان اندیمشک یک روحیه همدلی و همراهی ارزشمندی بین همه مسئولان از امام جمعه، نیروهای انتظامی، سه قوا و غیره وجود دارد که وحدت بی مثالی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ۴۰ سال از عمر انقلاب گذشته و با مشکلات متعددی مواجه هستیم که قابل پنهان نیست ولی مردم کشور جوان هستند و رشد جمعیت به شکلی بوده که جمعیت فعلی کشور جوان است.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ تعداد دانشجویان کشور ۱۶۰ هزار نفر بوده ولی امروز چهار و نیم میلیون نفر از فرزندان ایران در دانشگاه ها تحصیل می کنند که همه نیازمند کار و اشتغال در پایه هستند؛ بنابراین با بیکاری بخشی از این جوانان مواجه هستیم.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه مهارت افزایی در بین جوانان فارغ التحصیل در عرصه های گوناگون باید ایجاد شود، بیان کرد: عمده بیکاران کشور آنهایی هستند که مهارت های کافی در رشته های مختلف ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید با همکاری بین آموزش و پرورش، نظام عالی آموزش و فنی و حرفه ای نسبت به افزایش مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: دشمنان کشور فکر می کنند که اگر فشار را زیاد و نظام ارزی ایران را محدود و امکان مبادله علمی را از ایران بگیرد منجر به افزایش نارضایتی می شود ولی مردم به خوبی نقشه های دشمن را شناخته اند.

شریعتمداری بیان کرد: سفری به مسجدسلیمان داشتم و از کارگاه بزرگ سازندگی شرکت پتروشیمی این شهرستان بازدید کردم؛ آمونیاک تولیدی آن هم در ایران استفاده خواهد شد و هم به خارج از کشور صادرات می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این پروژه در اوج نقص ایران در سرمایه گذاری رخ می دهد؛ بر اساس قانون برنامه ششم مقرر شده تا در سال ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ایران داشته باشیم که رشد هشت درصدی داشته باشد و به تبع باعث کاهش نرخ بیکاری شود.

وی اظهار کرد: از وام یک و نیم میلیارد دلاری که با نرخ چهار درصد توزیع می شود تاکنون ۷۵۰ میلیون دلار آن پرداخت و مرحله دوم پرداخت آن نیز شب گذشته شروع شده است.

شریعتمداری اظهار کرد: اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان یعنی نیمی از بودجه عمرانی کشور ایران در روستاها و شهرها و بخش های زیر ۱۰ هزار نفر توزیع می شود تا اشتغال مولد برای مردم ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نظارت بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در کشور گفت: به هر میزان که تقاضا برای اشتغالزایی پایدار روستایی در بانک ها تصویب شود و واقعاً اشتغالزایی جدید داشته باشد را مورد حمایت قرار می دهیم و هیچ محدودیتی در پرداخت وام نداریم.

وی تصریح کرد: در چهل سالگی انقلاب باید بدانیم که در شروع انقلاب عدد تولیدی محصولات پتروشیمی زیر یک میلیون تُن بوده که امروزه به ۶۰ میلیون تُن افزایش پیدا کرده است.

شریعتمداری بیان کرد: اوایل انقلاب شاید یک بیمارستان تأمین اجتماعی داشتیم ولی امروزه در ۳۷۰ نقطه کشور بیش از ۸۰ بیمارستان و درمانگاه های تخصصی پلی کلینیک خدمات رسانی دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ابتدای انقلاب در مجموع ۶ میلیون نفر از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می کردند ولی امروز ۴۲ میلیون نفر از مواهب این بیمه بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه عشایر و روستایی را راه اندازی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش آن قرار دارند؛ همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر روستایی نیز از مواهب بیمه بازنشستگی روستایی استفاده می کنند.

شریعتمداری بیان کرد: مشکلات گرانی، معیشتی، اشتغال و غیره برای مردم وجود دارد ولی با همه این احوال ۲۲ بهمن حضور باشکوهی برای حفاظت از جمهوری اسلامی ایران داشتند.

وی با بیان به اینکه نظام متعلق به مردم ایران است، گفت: ۲۵۰ هزار نفر شهید تقدیم این نظام شده و کسی نمی تواند پا روی خون شهدا بگذارد. فرزندان ایران با افتخارآفرینی در عرصه های مختلف همواره کنار مقام معظم رهبری برای حفظ نظام جمهوری اسلامی حضور دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مجموعه ۵۰۰ مگاواتی برق که تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده نیز با جلب منابع شخص ثالث یا خود صندوق وزارت طی برنامه ریزی مدونی به اتمام می رسد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب بیکاری محمد شریعتمداری مهارت وزیر کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود

رئیس‌جمهور سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و گفت: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در نشست هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

وی سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود که وی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکردها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودروهای وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقای شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که براساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقای ۶ رتبه‌ای داشته است.

جواد اوجی وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری ۷ میلیون متر مکعب از گازهای مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 739725

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • اضطراب اجتماعی، اضطراب جمعیت و راه‌های مقابله با آن
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند