Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:36:32 GMT

بیش از 2 هزار روستایی در اردبیل بازنشسته شدند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۱۶۲

بیش از 2 هزار روستایی در اردبیل بازنشسته شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: 2 هزار و550 نفر از اعضای زیرپوشش این صندوق در استان به کسوت بازنشستگی درآمده و از مزایای آن برخوردار می باشند.

به گزارش ایرنا ، رضا عبداللهی روز پنجشنبه در مراسمی اعطای حکم بازنشستگی تعدادی از مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر روستای پریخان مشگین شهر افزود: تاکنون 51 هزار و 700 هزار عشایری و روستایی استان اردبیل زیرپوشش این بیمه قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل جدید افراد دارای 70 سال سن با داشتن 10سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته خواهند شد.
وی افزود: اعضای این صندوق سالانه یک بار حق بیمه پرداخت می‌کنند و 2 برابر حق بیمه پرداختی اعضا از سوی دولت بصورت یارانه ای تامین می ‌شود.
او با بیان اینکه استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور است، گفت: میانگین کشوری پوشش این صندوق 30 درصد است که استان اردبیل با 47 درصد پوشش جامعه هدف ، در ردیف استان‌ های برتر قرار دارد.
وی با تاکید بر لزوم مراجعه افراد واجد شرایط به دهیاری ‌ها و کارگزاری ‌های صندوق در مناطق مختلف استان جهت بهره‌ مندی از خدمات صندوق افزود: استفاده از مزایای بازنشستگی ، از کارافتادگی و فوت از جمله مزایای صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر است.
فرماندار مشگین شهر نیز در این آیین گفت: مشگین شهر جزو شهرستان‌ های پیشرو در این زمینه است و 22 درصد از افراد زیرپوشش این صندوق در استان از اهالی شهرستان مشگین شهر می باشند.
اکبر صمدی افزود: از 2 هزار و 500 مستمری بگیر هزار و 115 نفر از اهالی این منطقه هستند.
7117/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صندوق بيمه اردبيل بازنشستگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، ظهیر کاظمی در نشست با فرماندار، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تنگستان، اظهار داشت: در کشور ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

وی افزود: در استان بوشهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌توانند صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو هستند و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: در تنگستان ۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ۷۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شد.

وی یادآور شد: خدماتی که در این صندوق ارائه می‌شود بعد از صندوق تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است در واقع دومین صندوق بیمه اجتماعی است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با اشاره اینکه کشاورزان که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند، بیان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود تنها یک سوم آن توسط بیمه‌شدگان یا کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

کاظمی افزود: ۲۴۰ رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش‌بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم داشته باشند.

وی اضافه کرد: نگاه صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسوولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: افرادی که میانگین سنی آنها بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو شوند، افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال نمی‌توانند عضو صندوق شوند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات خوبی برای فرزند آوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه کردن رایگان مادران سه فرزندی است که در استان بوشهر هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در جهت اطلاع‌رسانی دقیق و همکاری صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص خدمات داشته باشند.

منبع: فارس

کد خبر 747407

دیگر خبرها

  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت