Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت خود درخصوص دلایل رشد نرخ ارز در روزهای اخیر اظهار کرد: طی سه روز گذشته بازار ارز شاهد نوسانات همراه با رشد نرخ ارز بود. در حالی که از اوایل هفته با مجوز صادره به آن بخش از صادرکنندگانی که درخصوص نحوه باز گرداندن ارز خود به چرخه اقتصاد عملکرد خوبی داشته اند، قائدتا باید شاهد عرضه بیشتر ارز و کاهش نرخ آن می بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا اینگونه شد؟ یک دلیل بر میگردد به مصوبه آزادی ورود ده‌ها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملوانان.

در شرایط تحریم و محدودیتهای ارزی، این دسته از تصمیمات، واردات اجناس غیرضرور در موقعیت زمانی تحریم را افزایش داده و قطعا موجب افزایش تقاضای ارز در سلیمانیه، دوبی و هرات ..... و متعاقبا در بازار ایران شده است. از هیئت محترم وزیران با فوریت تجدیدنظر در این مصوبه را خواهم خواست. باید روش دیگری برای این کار یافت. امروز ثبات بازار ارز برای کشور امری بسیار ضروری است.

البته عامل مهم روانی اجلاس FATF هم مزید بر علت شده است که البته، اطلاعات دریافتی حاکی است در این مقطع نیز احتمال تعلیق بسیار زیاد است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی رشد نرخ ارز واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار برف مورد انتظار است.

از روز جمعه (۳۱ فروردین) در بخش‌هایی از استان به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای پنجشنبه (۳۰ فروردین) و جمعه (۳۱ فروردین) افزایش نسبی دما و در روز شنبه کاهش دما مورد انتظار است.

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۳۱ فروردین) صاف، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

کد خبر 6081075

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته
  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • دومین گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آلمان در روزهای اخیر/ امیرعبداللهیان: هدف جمهوری اسلامی ایران هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامدهای ناشی از عبور از خطوط قرمز است