Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:21:06 GMT

آرامش به دریای عمان برگشت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۲۹۱

آرامش به دریای عمان برگشت

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از وزش بادهای شدید بر روی دریای عمان که گاهی سرعت آن به ۵۸ کیلومتر بر ساعت هم رسید و سبب مواج شدن دریا در نزدیکی سواحل چابهار شد، امروز دریا آرام شده است‌.

‌محمد رضا سالاری فنودی در گفت و گو با ایسنا- ‌افزود: آسمان نواحی ساحلی استان امروز صاف تا  تا قسمتی ابری  است و پیش بینی می شود غبار محلی به تناوب در این نواحی روی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی انتظار می رود وضعیت دریا تا روز یکشنبه آرام باشد و پدیده غالب غبار محلی در برخی از ساعات روز باشد.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شرایط جوی و دریایی برای ورود و خروج شناورها و امور پایلوتی با هماهنگی مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی مساعد است و صیادان و مالکین شناورهای دریایی  استان می توانند با مشورت کارشناسان شیلات و بنادرو دریانوردی به فعالیت های دریایی خود ادامه دهند.

سالاری فنودی تصریح کرد: از امروز تا شنبه وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناورهای تجاری به سمت کلیه بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خایج فارس، بنادر عمان(مسقط)، پاکستان(کراچی) و هندوستان(بمبئی) مساعد است‌.

وی ادامه داد: تردد شناورهای صیادی صنعتی و برودتی در عرض‌های پایین با هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد: قرارداد اجاره شناور‌ها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

اله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت‌های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

او افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور گفت: خوشبختانه فعالیت شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت‌های بین المللی است.

در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور