Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:36:49 GMT

آزمون سراسری قرآن کریم در اردبیل برگزار می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۳۳۹

آزمون سراسری قرآن کریم در اردبیل برگزار می‌شود‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به فعالیت در حوزه‌های قرآنی استان اردبیل گفت: اردبیل در حوزه‌ قرآنی جزو استان‌های موفق کشور است و به همین منظور آزمون سراسری قرآن کریم در اردبیل برگزار می‌شود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدناصر اسحاقی بعد از ظهر امروز در جلسه تشریح برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل نقش حائز اهمیتی در برگزاری برنامه‌های قرآنی داشته و در طول سال برنامه‌های محتوایی قرآن را برگزار می‌کند که این برای ما یک افتخار بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به فعالیت در حوزه های قرآنی استان نیز گفت: در حوزه قرآنی به مدت ٥ سال است که اردبیل رتبه های نخست تا سوم را از آن خود کرده و با استان های موفقی از جمله اصفهان و سیستان و بلوچستان رقابت می‌کند.

سیزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» استان گلستان به روایت تصویررقابت 570 مازندرانی در مسابقات قرآنی مدهامتان+فیلممسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان با حضور 11 استان کشور در شیراز برگزار می‌شود

اسحاقی بیان کرد: در این استان رویداد های مختلف قرآنی در طول سال برگزار می‌شود که می توان به برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در تاریخ ٨ و ٩ اسفند ماه امسال در ١٢ رشته اشاره کرد و در واقع فعالیت های قرآنی اردبیل جزو فعالیت‌های برتر کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سازی صدا و سیما بزرگ ترین رسانه بوده و در کنار آن ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی و قانونی فرهنگ و هنر کشور و متولی فرهنگ سازی و فرهنگ پردازی است، تصریح کرد: در عین حال نهاد های فرهنگی دیگری از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج اقشار یا حوزه هنری داریم که مشاهده می شود در این دستگاه‌ها تعریف از فرهنگ نیز سیال است.

اسحاقی با ذکر مثالی به وضعیت تخصیص اعتبارات این حوزه اشاره کرد و گفت: در سال جاری ١١ هزار میلیارد تومان اعتبار فرهنگی در نظر گرفته شده بود که از این میزان ٦٧ میلیارد تومان به وزارت ارشاد سپرده شده است که سهم استان اردبیل از این مبلغ حدود یک میلیارد و ٢ میلیون تومان بود که در واقع اعتبار اختصاصی به برنامه‌ها است.

وی در خصوص وضعیت هنر های نمایشی استان نیز به رشد روزافزون تولیدات اشاره کرد و گفت: شاید کمک سالانه ما به تئاتر به دلیل محدودیت اعتبارات ٤ میلیون تومان باشد، اما در همین استان گروه تئاتری داریم که سالانه ١٥ میلیون تومان بلیط فروشی دارد و گردش مالی گیشه اردبیل در تئاتر بیش از ١٥ میلیون تومان است.

اسحاقی گفت: تالار شهر اردبیل با هدف برگزاری کنسرت های موسیقی در است که در حال حاضر این مجموعه ٤٥ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به منظور تامین مالی آن رایزنی هایی انجام یافته است.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۸۰ آزمون سراسری در سال / بودجه و مکان مشکل برگزاری آزمون‌های تماما الکترونیک + فیلم

رئیس سازمان سنجش گفت: بودجه و مکان مشکل برگزاری آزمون‌های تماما الکترونیک است. همزمان با تحولات در برگزاری آزمون، روند آزمون‌های تمام الکترونیک را هم دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست همایش تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در سازمان پژوهش‌های صنعتی ایران برگزار شد.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش در این نشست گفت: در سال ۱۴۰۲ به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشسته است و جمعیتی که تجهیزات با خودشان آورده بودند،کمتر از  ۶۰ نفر بودند.

پورعباس تاکید کرد: جمعیتی که قرار بود از طریق سامانه‌های تقلب یاب فنی ما کشف شوند، صفر بود.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    
 رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعداد آزمون‌های سراسری برگزار شده در سال افزود: آزمون سراسری از آن مقوله‌های ملی است که بدون استثنا تمامی اقشار جامعه را با خود درگیر می‌کند.شاید تصور نمی‌کردیم که به روزی برسیم که در سال بیش از ۱۸۰ آزمون سراسری کشوری برگزار کنیم.

وی با اشاره به پرجمعیت ترین گروه آزمون درسی گفت: آزمون رشته علوم تجربی با حضور حدود ۵۵۰ هزار نفر پرجمعیت‌ترین آزمونی است که ما تاکنون برگزار کردیم.

پور عباس از آمار داوطلبان آزمون دبیری خبر داد و گفت: فکر می‌کنم آزمون بعدی دبیری ما ۱۱۰۰ هزار نفر داوطلب دارد.   رئیس سازمان سنجش ادامه داد: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غائب باشند‌ کافی است در یک نقطه کشور یک خدشه کوچک وارد شود، کل آزمون را تحت شعاع قرار می‌دهد.


وی بودجه و مکان را از مشکلات برگزاری آزمون تماما الکترونیک دانست و گفت: بودجه و مکان مشکل برگزاری آزمون‌های تماما الکترونیک است. همزمان با تحولات در برگزاری آزمون، روند آزمون‌های تمام الکترونیک را هم دنبال می‌کنیم. در آزمون تمام الکترونیک به‌گونه‌ای است که سوال می‌آید و پاسخش برمی‌گردد؛ یعنی ما سوال به سوال عمل خواهیم کرد.

پورعباس تصریح کرد: چالش‌های نرم‌افزاری و روش‌های پشتیبانی آن کامل شده و الان در مقوله سخت افزار آن هستیم. به دنبال آن هستیم در آزمون وسیله‌ای را به هر داوطلب بدهیم که نمونه‌های آن را شرکت‌های دانش بنیان ساخته اند.   رئیس سازمان سنجش از برگزاری آزمون با روش نوین خبر داد و تصریح کرد: امیدوار هستم با روش‌های نوین بتوانیم تنوع برگزاری آزمون‌ها را از حالت تشریحی تا حالت تستی هوشمند داشته باشیم. امیدواریم اولین دستگاه فوق پیشرفته برای شخصی سازی آزمون، تابستان امسال نصب شود. همزمان می‌توانیم سوال‌های تشریحی، سوال‌های تستی چندگزینه‌ای و سوال‌های تستی هم گزینی با تنوع ویژه را راه‌اندازی کنیم. دنبال این هستیم که نرم افزار‌های هوشمند تصحیح سوالات تشریحی را هم داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • برگزاری ۱۸۰ آزمون سراسری در سال / بودجه و مکان مشکل برگزاری آزمون‌های تماما الکترونیک + فیلم
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج