Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@18:22:17 GMT

ایجاد 1678 پایگاه جشن نیکوکاری در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۳۴۷

ایجاد 1678 پایگاه جشن نیکوکاری در استان زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ایجاد 1678 پایگاه جشن نیکوکاری در استان زنجان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; هدایت صفری امروز در جلسه جلسه ستاد هماهنگی  احسان ونیکوکاری بابیان اینکه  فقر یک واژه ناخوشایند ونامطلوب است که پیامدهای آن می تواند آسیب هایی برای فرد وجامعه ایجاد کند، اظهار کرد: همه دولت ها در همه جوامع در تلاش هستند تا فقر را ازبین برده ورفاه رابرای افرادجامعه ایجادکنندودین ماهم بررسیدگی به حوزه نیازمندان، اقشار آسیب پذیر زنان سرپرست خانوار وایتام واز کارافتادگان  تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد گفت: کمیته امداد 22روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی  تاسیس شده وبا منویات  مقام معظم رهبری  با تفکر بسیجی وروحیه جهادی  در حوزه فقر زدایی گامهای مهمی برداشته است.

صفری افزود: اگر سرعت فقرزایی بیشتر از فقر زدایی باشدسازمانهای حمایتی مانند کمیته امدادمصرف کننده فقر خواهند شدچون تولید کننده های فقر در دست سازمانهای حمایتی نیست ومتغیرهای بوجود آورنده وتولید کننده فقردر یک جای دیگر اگر فعال ودارای سرعت بیشتر باشدجامعه هدف سازمانهای حمایتی ثابت مانده ویا بیشتر می شود وچالش اقتصادی را برای سازمانهای حمایتی بوجود می آورد، ولی هنر کمیته امداد دراین است که بتواند با رویکرد توانمندسازی وانسان پروری در مقابل فقیر پروری ضمن پیشگیری از انباشت فقر با برنامه ریزی هدفمند  فردرادریک بازه زمانی از چرخه حمایتی خارج کند.

مدیرکل کمیته امداد با تاکیدبراجتماع محورکردن فقر گفت: یک دستگاه به تنهایی قادر به حل مشکل فقر نیست باید مردم راپای کار آورد ودستگاههای اجرایی باید مردم را برای مبارزه بافقر مشارکت دهند.تا به کمک مشارکت های مردمی وترویج احسان ،انفاق ونیکوکاری در بین احادمردم ،اعتبارات دولت ومجلس هم افزا شده تا آسیب های فقر برای فرد وجامعه وسازمان کمتر وبه یک سرمایه اجتماعی تبدیل شود.

وی به همکاری خوب دستگاههای عضوستاد احسان ونیکوکاری اشاره و خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعا «عیدی برای همه » 15اسفند ماه سال جاری در مدارس 16اسفند پایگاههای کمیته امداد در سطح استان  و17اسفند ماه در میعادگاههای نماز جمعه برگزار می شود.که برای جشن نیکوکاری امسال هزار و678پایگاه در سطح استان ایجاد می شود.

صفری به تهیه 150هزار پاکت جشن نیکوکاری در مدارس استان اشاره کرد و گفت: این پاکت ها از ابتدای اسفند ماه سال جاری از طریق ادارات آموزش وپرورش در اختیار مدارس قرار می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: مرحله  اول جشن نیکوکاری از دی ماه سالجاری آغاز شده وتاکنون  4میلیاردو800میلیون تومان کمک های مردمی که غالبا بصورت کالایی می باشد  جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته 279درصد رشد داشته است.و2هزارو177نفر اعم از نیروهای امدادی ،انجمن اولیاء،بسیج امداد گران ،نیروهای افتخاری اعم از فرهنگی ، امدادیاران دانش آموزدر برگزاری جشن نیکوکاری همکاری می نمایند.

صفری با اشاره به اینکه در برنامه توسعه ششم بایستی 80درصد مشارکت های مردمی از طریق  شیوه های نوین وسامانه های الکترونیکی  انجام شود، افزود: خیران، نیکوکاران و هم استانیها می توانند کمک های خود را از طریق درگاههای الکترونیکی  از قبیل ≠024*8877*ویا تلفن گویای 0968877 واپلکیشن های  سنا ،بله ،سکه  ویاسایت کمیته امداد امام خمینی (ره) به نشانی emdad.ir واریز کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهدی رحمان زاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران گفت: همزمان با مراسم شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، ثبت نام از متقاضیان شرکت در طرح اکرام ایتام در پایگاه‌های کمیته امداد سراسر استان ادامه دارد.

وی با اشاره به استقرار ۱۰۰ پایگاه جذب حامی در شب‌های قدر در استان افزود: در ایام ماه مبارک رمضان پایگاه‌های حامی یابی در مساجد، حسینه‌ها، مراکز نیکوکاری، هیات‌ها مستقر هستند و تا ایام عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

رحمان زاده گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۴۲۹ فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش طرح اکرام هستند که توسط ۵۶ هزار و ۷۹۰ حامی تحت حمایت مادی و معنوی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هر نفر می‌تواند به عنوان حامی ایتام و محسنین در طرح اکرام ثبت نام کند گفت: حداقل پرداختی برای حمایت از فرزندان معنوی ۱۰۰ هزار ریال می‌باشد و البته این امکان وجود دارد که حامیان رقم مذکور را به میزان دلخواه و بر اساس توانایی خود افزایش دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران افزود: حامیان معنوی می‌توانند با مراجعه به سایت elram.emdad.ir و یا ارسال عدد ۰۱۱ به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ فرزندان خود را تحت حمایت گرفته و از طریق کارت مجازی، مبالغ مدنظر خود را به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود واریز کنند.

دیگر خبرها

  • کمیته امداد امام خمینی (ره) ۸هزار مرکز نیکوکاری دارد
  • آمادگی امداد مازندران در جذب حامی
  • آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر
  • ۴هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • ۳۴ هزار بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی در اصفهان توزیع شد
  • سفره افطار ۲۰۰ متری در اهواز برپا شد
  • گسترده شدن سفره افطاری ۲۰۰ متری در اهواز