Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:58:42 GMT

آمادگی ۱۰ درصد مردم کشور در برابر حوادث

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۳۴۸

آمادگی ۱۰ درصد مردم کشور در برابر حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش های همگانی جزو وظایف جمعیت هلال احمر است، گفت: امروز ۱۰ درصد از مردم کل کشور  در برابر حوادث آمادگی دارند اما اکثر مردم چه باسواد چه بی سواد در موقع بروز حادثه فرار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان رضا، فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، امروز( ۲ اسفند)در آیین افتتاح هشتاد و پنجمین خانه هلال روستایی در دهستان دره جوز رفسنجان که با حضور محمد رضا شاملو معاون امور روستایی بنیاد مسکن و انقلاب کشور انجام شد، گفت: جمعیت هلال احمر نهادی خیریه بین المللی است که در تمامی حوادث دنیا حضور دارد و در استان کرمان ۴۰ هزار نیروی داوطلب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی تصریح کرد: استان‌ کرمان از استان های حادثه خیز کشور است و جمعیت هلال احمر در حوادث رخ داده همیشه آماده به خدمت است  و امروز این نهاد در کشور به مجهزترین و قویترین نهاد در کشور تبدیل شده است.




فلاح اظهار کرد: ۲۰۳ خانه هلال احمر در روستاهای استان کرمان راه اندازی شده و در صعب العبورترین نقاط هم راه اندازی شده تا به مردم خدمت شود و خانه های هلال بستر توانمندسازی مردم است که هدف راه اندازی این خانه ها هم ارائه آموزش های امدادی به مردم در این خانه ها است تا در برابر حوادث احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.




وی بیان کرد: در این خانه‌ها همچنین هدفمند کردن کمک های مردمی نیز مد نظر است و در سال گذشته توسط داوطلبین جمعیت هلال احمر استان کرمان ۸ میلیارد تومان جمع آوری و به زلزله زدگان استان کرمانشاه ارسال شد.



این مسئول با اشاره به اینکه آموزش های همگانی جزو وظایف جمعیت هلال احمر است، گفت: امروز ۱۰ درصد از مردم کل کشور  در برابر حوادث آمادگی دارند اما اکثر مردم چه باسواد چه بی سواد در موقع بروز حادثه فرار می کنند و خطرات احتمالی دیگری دامنگیر آنها می شود لذا خروج اضطراری و پناهگیری اولین موضوعی است که هر فرد باید آموزش ببیند.




در ادامه‌ هشتاد و پنجمین خانه هلال روستایی در رفسنجان در دهستان دره جوز  با متراژ ۱۵۰ متر مربع و اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان اهدایی خانواده اکبری به بهره برداری رسید.



همچنین در این دهستان که جمعیت ۱۵۰ خانوار در قالب ۶۰۰ نفر زندگی می کنند طرح های روستایی شامل ۲۸۰۰ متر مربع زیرسازی، ۲۸۰۰ مترمربع آسفالت، ۱۵۰۰ متر جداره سازی و ۱۶۰۰ متر مربع سنگفرش با اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، داخلی بنیادمسکن و اعتبارات قیر به بهره برداری رسید.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب به روایت هنر خبرگزاری شبستان استان بوشهر حادثه تروریستی زاهدان بیانیه گام دوم انقلاب جشنواره قرآنی مساجد اردبیل حضرت عباس سبک زندگی اسلامی فلاح حوادث هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد