Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی گفت: چالش‌ها و بحران‌ها علی‌رغم اینکه در باور عمومی تهدید کننده هستند اما فرصت مناسبی است که تهدید ها به فرصت تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ عباس رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز مهندس، اظهار کرد: چهار دهه است که از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد و دو دهه است که از عمر سازمان های مختلف نظام مهندسی می گذرد و فرصت خوبی است که بررسی نقاط ضعف و قوت این سازمان و خدمات ارزشمندی که به جامعه کرده بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان تصریح کرد: به اعتقاد من دو ضرورت بسیار مهم شکل گیری چنین کارهایی کاهش تصدی گری دولت و افزایش مشارکت حضور بخش خصوصی متخصص است.

وی افزود: اعتقاد ما این است که تا زمانی که کار مردم را به خود مردم واگذار نکنیم و از دولتی بودن رها نشویم، روز به روز بیشتر با مشکلات مواجه خواهیم شد بنابراین کاهش تصدی دولت و تقویت بخش خصوصی و ایجاد سازمان های مختلف از جمله راهکارهای هستند که می توانند هم فساد اداری و هم فساد سازمانی و هم فساد سیستماتیک را در واقع کاهش بدهند.

رضایی در ادامه گفت: همین است که حضور چند صد هزار مهندس عضو بزرگترین پارلمان های خصوصی کشور می شوند که به اعتقاد من یک ظرفیت منحصر به فرد و یک سرمایه بزرگ اجتماعی همین اشتغال مهندسان اس

عباس رضایی بیان کرد: ساختمان تنها سازه فیزیکی نیست بلکه اقتصاد و اجتماع و هویت جامعه در آن بازتاب خواهد داشت و برای شناخت دوره‌های مختلف تاریخی و فرهنگی یک جامعه معماری آن حایز اهمیت است و یکی از دلایل گردشگری اصفهان همین مورد است.

استاندار اصفهان گفت: جامعه مهندسی نقش مهمی در کارآفریی و پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی جامعه خواهد داشت و هر دولتی که روی کار می‌آید شعاری برای خود در نظر دارد که همگی سرلوحه اقدامات مهندسان برای پویایی اقتصاد آن جامعه است.

رضایی خاطرنشان کرد: وجدان کاری و اخلاق حرفه‌ای نیز در بین مهندسان بسیار چشمگیر بوده و سلامت اداری و سازمانی، تقویت برند جامعه مهندسی و وجدان کاری و اخلاق حرفه‌ای سرلوحه و محوریت فعالیت‌های مهندسان است.

وی با اشاره به انتقاد مردم از عملکرد کارکنان سازمان‌ها بیان کرد: وجدان کاری باعث افزایش بهره‌وری و نظم اقتصادی خواهد شد که مقوله‌ای است فرهنگی و تربیتی و باید روی آن سرمایه گذاری کرد سپس با جدیت نظارت کرد تا تخلفات و سستی‌ها کاهش یابد.

وی افزود: دغدغه اجتماعی نیز مفهوم دیگری است که در کنار وجدان کاری باید به آن توجه کرد تا همانند معماران گذشته اصفهان که توانستند با این دغدغه‌ها و ساخت بناهای تاریخی منحصربفرد اصفهان را به نصف جهان تبدیل کنند، فعالیت کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش جامعه مهندسین در بحران، تصریح کرد: جامعه مهندسی قادر است از بحران‌های بسیاری مانند بحران زلزله، کم آبی، بی‌وجدانی و کم کاری و غیره جلوگیری کند که حل مسئله مستلزم یک خرد جمعی است تا بتوان با تهدیدها مقابله و آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: نمونه بارز تبدیل تهدیدها به فرصت در بین جامعه مهندسی، جنگ تحمیلی بود که مردم و رزمنده و مهندسین و احاد مردم این تهدید را به فرصتی تبدیل کردند و امروزه جامعه را سربلند کرده و در منطقه و جهان با افتخار از آن یاد می‌کنیم.

رضایی با اشاره به چالش های نظام مهندسی، افزود: عدم تعادل و همکاری بین نهاد دولتی و سازمان های مختلف نظام مهندسی، عدم هماهنگی و یکپارچگی درون سازمانی نظام مهندسی، وجود رکود در بازار عرضه و تقاضا، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای مختلف، عدم تجهیز به تکنولوژی و فناوری نوین از چالش های عمده جامعه مهندسی است.

استاندار اصفهان بیان کرد: وجود میراث ارزشمند و آثار تاریخی و معماری، هنر کشاورزی و احداث قنات که یکی از اخترات جامعه ایرانی است و وجود هزاران مهندس متخصص و گردش مالی خوب و تعامل گسترده از نقاط قوت جامعه مهندسان است.

عباس رضایی تصریح کرد: چالش‌ها و بحران‌ها علی‌رغم اینکه در باور عمومی تهدید کننده هستند اما فرصت مناسبی است که جامعه مهندسی بتوان از آن استفاده کند که تهدید ها به فرصت تبدیل شود.

رضایی گفت: در این راستا باید بخشی نگری و تشکیل نگاه فرابخشی را در مواردی که برای حل چالش های پیش رو وجود دارد و با استفاده اسناد بالا دستی و بر هم کنش و هم افزایی برنامه ای برای همه سازمان ها امر دیگر است که می تواند در این مورد مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: خلق برند معتبر و قوی در اصفهان وظیفه مهم جامعه مهندسی استان است که با تعامل و همکاری برای تحقق این مهم باید تلاش بسیاری انجام داد.

استاندار اصفهان گفت: اتحاد، انسجام، اجماع و اعتلاف شعار سال ۱۳۹۸ مجمع بزرگ هماهنگی و تشکل های مهندسین و حرفه ای استان اصفهان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت:رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی به دفترچه کنکور ۱۴۰۳ به عنوان اولین رشته مقطع دکتری تخصصی (phd) به رشته های دانشگاه اضافه شد.
دکتر عباس خاشعی سیوکی افزود:یکی از اولویت‌های کشور اهمیت به حل بحران آب است و با توجه به ماموریت ویژه دانشگاه تربت‌حیدریه در امر کشاورزی، پژوهشگران و اساتید متخصص دانشگاه تربت‌حیدریه توان علمی خود را در رفع این بحران بکار گرفته‌اند.
او گفت:مقطع دکترای مهندسی آب- آبیاری و زهکشی که به تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت رسیده است دریچه‌ای برای توسعه علم و تحقیقات بیشتر در منطقه شرق کشور فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • برخورد ۳ تریلی و یک سواری حادثه آفرید
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب برای رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ صندلی های خالی دستیاری
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ توصیه به مسئولین کشور
  • بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی