Web Analytics Made Easy - Statcounter

از بین ۱۱ شهرستان استان لرستان، بروجرد رتبه دهم را در پرداخت تسهیلات اشتغال دارد و روند پرداخت تسهیلات در این شهرستان بسیار کند است. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، تسهیلات اشتغال روستایی با هدف رفع مشکل بیکاری و ایجاد شغل برای جویندگان کار مطرح شده، اما این طرح آن‌چنان که باید در بروجرد موفق نبوده و روند بسیار کندی داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لرستان| 7500 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می‌شودجذب 180 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستانلرستان| 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی هزینه می‌شود

عبدالعلی گیوه‌کی امروز پنج‌شنبه در جلسه شورای اشتغال که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از اهداف پرداخت تسهیلات اشتغال بود که تسهیلات اشتغال روستایی با بهره 6 درصد آغاز شد، اما بروجرد با 363 طرح در معرفی طرح‌ها به بانک رتبه هفتم را در استان لرستان دارد و در این راستا ضعیف عمل شده‌است، هم‌چنین بروجرد در بحث پرداخت‌ها رتبه دهم را در استان دارد  که تاکنون 144 طرح با هشت میلیارد و 400میلیون تومان پرداخت شده‌است.

وی افزود: جهاد کشاورزی از 60 طرح معرفی‌شده با 20 میلیارد تومان تسهیلات تا کنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت کرده، اداره صمت از 25 طرح تاکنون 21 طرح با یک میلیارد و 300 میلیون تومان و میراث فرهنگی 14طرح با 530 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی کرده‌اند.

در انتظار دریافت تسهیلات

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد عنوان کرد: پست بانک یک‌میلیارد و 80 میلیون تومان، بانک کارآفرینی امید 2 میلیارد و 800 میلیون تومان، بانک توسعه تعاون 14 طرح پرداخت کرده و بانک کشاورزی از 13طرح با 15 میلیارد و 700 میلیون تومان به پنج طرح 650 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده‌است.

وی بیان کرد: بروجرد با 50 میلیارد و 400 میلیون تومان سهمیه در تسهیلات اشتغال تاکنون 80 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و 17 طرح نیز در بانک‌ها در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

به گفته وی سهم جهاد کشاورزی از تسهیلات 45 درصد، صمت 10 درصد، خدمات فنی و ارتباطی 15 درصد، گردشگری 10 درصد، صنایع دستی 10درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک 10 درصد است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: در بحث اشتغال فراگیر از 60 میلیارد و 300 میلیون تومان سهیمه تنها 18 میلیارد تومان در بروجرد جذب شده‌است.

لزوم ایجاد اشتغال

در ادامه این جلسه عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد گفت: به‌نظر می‌رسد یک جای کار ایراد دارد، چه طرحی است که با 15 میلیون تومان بتواند ایجاد اشتغال کند؟

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها نباید منتظر بمانند تا فردی از روستا برای دریافت تسهیلات مراجعه کند بلکه باید تلاش کنند و افرادی که توانایی لازم را برای دریافت تسهیلات دارند و می‌توانند با ایجاد کارخانه و یا سایر مواردی که بتواند اشتغال ایجاد کند را شناسایی کنند، اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر از طرف دولت مشخص‌ شده‌است.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذار

فرماندار بروجرد تصریح کرد: همچنین در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال می‌توان از این تسهیلات برای شهرک‌های صنعتی استفاده کرد و با این کار اشتغال را برای جویندگان کار فراهم کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی با برخی صحبت‌ها و اقدامات سرمایه‌گذارها را فراری می‌دهیم در حالی که باید برای جذب سرمایه‌گذار نهایت تلاش را انجام داد.

رحیمی گفت: تسهیلات 10 میلیون تومانی و کمتر از آن شغل و طرح نیست و این که بروجرد در پرداخت تسهیلات اشتغال در استان رتبه دهم را دارد شایسته نیست.

نباتی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد نیز در این نشست اظهار داشت: 15 میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم  که بسیاری از آنها بلاتکلیف مانده‌اند و روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بسیار کند است.

انتهای پیام/ن

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال تعهد شده استان مطلوب بوده است، ابراز داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: طی ارزیابی شش ماهه نخست سال گذشته در موضوع تعهد اشتغال ایجاد شده، استان سمنان توانست بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌های عامل باید برای تخصیص ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ تلاش بیشتری انجام دهند، ابراز داشت: رسیدن به بیش از این میزان می‌بایست در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در مراجعات مردمی سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان بالغ بر یکصد و ۱۱ هزار درخواست به ثبت رسید که پیگیری و رسیدگی خواهند شد.

وی افزود: اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی به نسبت دور قبل سفر با رشد بسیار چشمگیری همراه بود که امیدواریم این اعتبارات بتواند سهم اشتغال استان را افزایش دهد.

کد خبر 6086383

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام