Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی دلیل ناآرامی بازار ارز در روزهای گذشته را مصوبه آزادی ورود ده‌ها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملوانان در شرایط تحریم دانست و گفت: تقاضا در هرات و سلیمانیه افزایش یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طی سه روز گذشته بازار ارز شاهد نوسانات همراه با رشد نرخ ارز بود؛ در حالی که از اوایل هفته، با مجوز صادره به آن بخش از صادرکنندگانی که در خصوص نحوه بازگرداندن ارز خود به چرخه اقتصادی عملکرد خوبی داشته اند، قاعدتا بایستی شاهد عرضه بیشتر ارز و کاهش نرخ آن می بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا این گونه شد؟

یک دلیل برمی گردد به مصوبه آزادی ورود دهها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملوانان. در شرایط تحریم و محدودیت های ارزی، این دسته از تصمیمات، واردات اجناس غیر ضرور در موقعیت زمانی تحریم را افزایش داده و قطعا موجب افزایش تقاضای ارز در سلیمانیه، دبی و هرات و متعاقبا در بازار ایران شده است.

از هیات محترم وزیران با فوریت تجدیدنظر در این مصوبه را خواهم خواست. باید روش دیگری برای این کار یافت. امروز ثبات بازار ارز برای کشور امری بسیار ضروری است. البته عامل مهم روانی اجلاس FATF هم مزید بر علت شده است که البته، اطلاعات دریافتی حاکی است در این مقطع نیز احتمال تمدید تعلیق زیاد است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی مرزنشینان ملوانان قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۳۰ : ۱۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان             - یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان          - ۸۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان            - ۷۰۰ هزار تومان 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان      - ۱۴۰ هزار تومان

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۳۰ : ۱۱