Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@05:59:09 GMT

آیت‌الله علم‌الهدی: طلاب انقلابی هوشیار باشند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۶۰۶

آیت‌الله علم‌الهدی: طلاب انقلابی هوشیار باشند

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در همایش برترین‌های حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد اظهار داشت: حوزه‌های علمیه رسالت مومن سازی در بستر جامعه اسلامی را به عهده دارند.

امام جمعه مشهد افزود: این امر در سه بعد متوجه حوزه‌های علمیه است که یک بعد آن فرهنگی است و این مومن برای مال و جان خودش در این عرصه مجاهدت، ارزش و بها قائل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم الهدی با اشاره به اینکه اینگونه فردی باید به خدا و رسولش ایمان داشته باشد، اظهار کرد: صاحبان این رسالت باید به گونه‌ای عمل کنند که این باور در اندیشه مردم به عنوان یک جریان همیشگی و مستدام به وجود بیاید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یکی دیگر از کار‌ها این است که شک در دل و فکر انسان‌های مومن نباید پیدا شود افزود: یک طلبه ایده آل کسی است که از اندیشه و فکر انسان‌های مومن تردید را براندازد و در واقع «ازاله ریب» کند.

وی با اشاره به اینکه استعداد‌های برتر می‌توانند به این نکته ارزشمند برسند، یادآور شد: وجود و شناسایی استعداد‌های برتر از این جهت اهمیت دارد که متولیان حوزه دقیقاً متوجه می‌شوند که نتیجه کار و فعالیت‌هایشان در کجا و در چه زمینه‌ای است؟ از جمله حرکت‌های سه ساله مدیریت جدید حوزه علمیه خراسان، شناسایی استعداد‌های برتر است.

علم‌الهدی با اشاره به رویکرد مرحوم آیت الله میلانی از اساتید نافذ البصیره مشهد، خاطرنشان کرد: این اساتید نسبت به استعداد‌های برتر توجه داشتند؛ اهتمام به این امر، سرمایه حوزه علمیه و محور اصلی برای همه فعالیت‌های آن است.

وی بر توجه به فعالیت علمی، آموزشی و تحقیقاتی طلاب علوم دینی تاکید و یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی در مقابل معادلات استکبار در مصاف جهانی قرار گرفته و الحاد و استکبار مقابل اسلام قرار دارد و ما به عنوان سپاه حضرت بقیة الله (عج) باید در اردوگاه آن حضرت رقم قابل توجهی از استعداد‌های برتر را معرفی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خوش بینی نسبت به فعالیت‌های مدیریت جدید حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: باید فعالیت‌های این حوزه به طور کامل به اساتید و علما و طلاب در جریان قرار بگیرید. طرح‌های بسیار خوبی مانند قرارگاه‌سازی، ایجاد رشته‌های تحصیلی و انسجام آن، از اقدام‌های بسیار ارزشمند در حوزه علمیه است.

وی در ادامه به فعالیت‌های سازمان بسیج طلاب و اساتید اشاره و خاطرنشان کرد: عضویت در این دو سازمان در واقع توجه به چیز‌هایی است که در جهان اسلام رخ می‌دهد و بیان بی تفاوت نبودن نسبت به اتفاقات دنیای اسلام است.

علم الهدی تاکید کرد: موقعیت امروز برای روحانیت و حوزه علمیه حساس است که از این رو، باید لحظه به لحظه سرنوشت و موقعیت دین را رصد کنیم؛ در حال حاضر، هر روز برای دین یک سرنوشت خاصی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه اگر حرکتی نکنیم، مسئول اتفاقاتی خواهیم بود که برای دین رخ دهد، ابراز کرد: ما نوکر دین و بقیة الله (عج) هستیم و بر همین اساس، موقعیت دین و پیشامد‌های منکر را باید رصد کنیم و بی پروا در مقابل آن بایستیم و به طور عملی سربازی خود را نشان دهیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی انقلاب اسلامی معادلات استکبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان با اشاره به خدمات آن مرجع عالیقدر اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی تا آخرین روزهای عمر با برکت خود دغدغه نشر معارف اهل بیت‌(ع) و ترویج اسلام و تشیع را داشتند.

وی افزود: ایشان در نامه‌ای به نویسندگان مصری از آنان خواست تا فرهنگ اصیل شیعه را به صورت داستان برای کودکان و مردم بنویسند. یک روز قبل از ارتحال ایشان که شدت بیماری سخن نمی‌گفتند، یکبار که چشم باز کردند از اطرافیان سؤال کردند آیا فرستاده من برای تبلیغ اهل‌ بیت(ع) به مصر رفته است یا نه، اگر هنوز نرفته او را بفرستید.

وی بیان کرد: آیت‌الله بروجردی از لحاظ اخلاقی در اوج قله بود؛ با بررسی زندگی و مطالعه کتاب‌های ایشان می‌توانیم به سیره اخلاقیشان پی ببریم. ایشان با معرفت، اخلاص و تقوا مسئولیت‌های خود را پیدا و بدون خستگی در این راه قدم نهاد و عمل کرد. معرفت، اخلاص و تقوا است که انسان را به این نقطه بزرگ اخلاقی می‌رساند.

انصاریان با اشاره به خدمات این مرجع عالیقدر به حوزه‌های علمیه گفت: ایشان زمانی که به قم مشرف شدند، 700 نفر در این حوزه مشغول به تحصیل علوم اهل‌بیت(ع) بودند و زمانی که ایشان از دنیا رفت بیش از 7 هزار نفر مشغول تحصیل بودند.

وی عنوان کرد: ایشان شاگردان زیادی در حوزه علمیه تربیت کردند که برخی از آنان از مراجع تقلید معاصر شدند و برخی را به اقصی نقاط جهان فرستادند و شاگردان ایشان توانستند در عرصه تبلیغ دین اثرگذار باشند.

این استاد حوزوی گفت: در طول 16 سالی که آیت‌الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشتند اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشورهای مختلف انجام داد، که یکی از آن خدمات ماندگار اعزام مبلغ به خارج از کشور بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی در سوم فررودین 1254 در بروجرد متولد شد، نسب او با 32 واسطه به امام حسین‌(ع) می‌رسد. این مرجع و عالم بزرگ جهان اسلام که به مدت 17 سال مدیر حوزه علمیه قم و 15 سال نیز تنها مرجع تقلید شیعه بود در دهم فروردین 1340 پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه‌(س) در قم به خاک سپرده شد.

کتاب‌های این فقیه والامقام در چهار رشته فقه، اصول فقه، حدیث و رجال است. جامع احادیث الشیعة مشهورترین کتاب او به شمار می‌آید که احادیث فقهی شیعه را دربردارد. آثار مرجع بزرگ جهان اسلام آیت‌الله بروجردی در قالب 20 عنوان کتاب و در 40 جلد، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت نرم‌افزار انتشار یافته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است