Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امروز در ۳۲ استان کشور ۳۳ هزار نفر در سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان با یکدیگر به رقابت پرداختند که منتخبان این رقابت به مرحله کشوری راه می یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام موسوی امروز (۲ اسفند) در آئین سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» که با حضور مسئولین کشوری و استانی و جوانان و نوجوانان در مسجد و حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد، گفت: امسال رشته هنری نقاشی آیات نیز به رشته های قابل رقابت شرکت کنندگان نیز اضافه شده و این موضوع توجه ستاد عالی به مباحث هنری را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه افزود: ریشه نامگذاری مسابقات قرآنی به «مدهامتان» برگرفته از آیات شریفه سوره الرحمن و به معنای ۲ باغ بهشتی است.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: این مسابقات در هشت رشته در ۳۲ استان برگزار می شود و پس از مسابقات استانی منتخبان به مسابقات کشوری همزمان با اردیبهشت ماه راه می یابند و نفرات اول رقابت های سراسری به صورت مستقیم به مسابقات ملی اوقاف راه می یابند.

 

نماینده ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با ارزیابی مطلوب از سطح مسابقات و تعداد شرکت کنندگان استان چهارمحال و بختیاری، افزود: این مسابقات با استقبال خوبی مواجه شده است و امروز حضور پرشور قرآنیان را شاهد بودیم و استان چهره های قرآنی خوبی دارد و از همین رو از مسئولان استان بواسطه ایجاد بستر مناسب قدردانی می شود.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر اردبیل اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب جشنواره قرآنی حادثه تروریستی حضرت عباس ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج

مسئول حوزه هنری استان کردستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تمام معرق کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت گردو (پشت ورو) و آثار نازک کاری بر روی چوب اثر استاد توانمند سنندج علی محمدی تا ۱۷ فروردین ماه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

اسعد فرهادی افزود: در این نمایشگاه که توسط این هنرمند به کودکان غزه تقدیم شده است مجموعه‌ای ارزشمند از آخرین فعالیت‌ها و دست سازه‌های معرق و نازک کاری استاد محمدی به نمایش گذاشته شده است.

علی محمدی هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان که برای اولین بار در جهان کتابت قرآن کریم با استفاده از درخت سخت و ماندگار گردو تمام معرق (پشت رو) به رشته تحریر درآورده‌است.

این هنرمند معرق کار و نازک کار برجسته کردستان در زمینه هنر معرق کاری موفق به دریافت درجه هنری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شده است و در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت درجه ۲ هنری معادل لیسانس از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز شده‌اند.

علاقه‌مندان می توانند از ۷ تا ۱۷ فروردین (به جز ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر با حضور در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج واقع در پیاده راه فردوسی از این نمایشگاه بازدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • مروری بر کارنامه ورزش قم در تابستان ۱۴۰۲
  • رقابت ستاره ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان