Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات مازندران گفت: ذخایر آبزیان به دلیل تخریب و از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی کاهش یافته است.

‌به گزارش ایسنا‌، ولی‌الله محمدزاده در همایش مشترک کارگروه شیلاتی شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران، اظهار کرد: مازندران به عنوان قطب شیلاتی کشور محسوب می شود و در بخش‌های مختلف توسعه پایدار آبزی پروری، صید مسئولانه از دریا، بازسازی ذخایر آبزیان، حفاظت از ذخایر آبزیان و فرآوری در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ درصد تولید ماهیان پرورشی کشور، ۷۲ درصد کیلکا، ۳۵ درصد ماهیان استخوانی(بین استان های شمالی) و ۶ درصد فرآوری آبزیان کشور در استان مازندران صورت می گیرد.

مدیرکل شیلات مازندران نقش و جایگاه استان را در فعالیت های شیلاتی ممتاز برشمرد و با تاکید اهمیت آبزیان دریا و نقش مهم رودخانه‌ها و بازسازی ذخایر، تصریح کرد: گردش اقتصادی فعالیت‌های شیلاتی در سال ۹۶ حدود هشت هزار میلیارد ریال بوده است.

محمدزاده یادآور شد: متاسفانه به دلیل تخریب و از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی به ویژه مناطق تخم‌ریزی ماهیان، صید غیرمجاز به ویژه در سواحل کشورهای حاشیه دریا، آلودگی‌های زیستی و نفتی، ذخایر آبزیان دریا در سال های اخیر کاهش پیدا کرده که این موضوع در روند صید آبزیان دریایی موثر است.

رهاسازی 1.5 میلیارد قطعه بچه ماهی در مازندران طی 2 دهه

وی افزود: با توجه به همه این مسائل و مشکلات و به منظور بازسازی ذخایر آبزیان، شیلات مازندران احیا و بهسازی جایگاه های تخم ریزی و تکثیر طبیعی ماهیان رودکوچ را در برنامه کاری خود دارد که در سال جاری در نظر است در ۴۵ رودخانه و جایگاه های تعاونی های صیادی پره که شرایط لازم را برای تکثیر طبیعی دارند؛ با کمک صیادان اجرایی کند.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: در دو دهه اخیر از طریق مرکز بازسازی ذخایر آبزیان شیلات استان بیش از ۱.۵ میلیارد قطعه بچه ماهی به‌صورت نیمه مصنوعی در مراکز بازسازی تکثیر و در دریا رهاسازی شد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: توسعه پایدار صید و صیادی در دریا مستلزم عزم همگانی و همدلی است و از کمک تمامی دستگاه ها از جمله شورای حفظ حقوق بیت المال که از اقدامات شیلات مازندران برای برطرف کردن موانع و مشکلات اجرای طرح تلاش می کنند، تشکر می کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ذخایر آبزیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است