Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@16:13:20 GMT

ماهانه حدود ٧٠ پرونده شکایت علیه وکلا ارسال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۸۶۸

به گزارش ایلنا، هومان پارسا در جمع خبرنگاران افزود: تعداد وکلای بیکار به‌ویژه بانوان بسیار زیاد است، طوری‌که  با طرح حذف آزمون وکالت به دنبال تبدیل فارغ‌التحصیل به وکلای بیکار هستند که این به نفع جامعه نیست. 

وی به آغاز هفته وکیل مدافع که همزمان با سالروز تصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در تقویم ملی به ثبت رسیده، اشاره کرد و افزود:  این مهم یک روز در تقویم و تاریخ وکالت نیست که یک تاریخ برای تحول حقوقی و مدنی در ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پارسا بیان کرد: راه‌اندازی داوری در کانون وکلای فارس برای اولین بار در کشور پس از تهران مرکزی قدرتمند، متخصص و مرکب از وکلای مجرب و ماهر و کارآزموده است که به اختلافات آحاد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی داوری کند که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است . 

رئیس کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: تعداد اعضای کانون وکلای دو استان کهکیلویه و فارس سه‌هزار و ٢٠٠ وکیل و کارآموز است که  از این تعداد ١٦٠ وکیل در کهگیلویه و بویر احمد و مابقی در فارس مشغول به کار هستند . 

وی با بیان اینکه تریبون و رسانه جمعی برای انتقال معضلات وکلا نداریم گفت: هم‌اینک در سراسر کشور ٧٠٠ هزار فارغ‌التحصیل در رشته حقوق وجود دارد که ٧٤ هزار نفر از آنها در آزمون ورودی امسال کانون وکلای دادگستری‌ها شرکت کرده‌اند.

به گفته وی مجموع ظرفیت پذیرش کانون‌ها بسیار  محدود است، به عنوان مثال در آزمون امسال تنها ٢٠٠ در کانون وکلای فارس پذیرش می‌شوند . 

پارسا گفت: انتظار است بیش از ظرفیت مورد نیاز و متناسب با کانون وکلای استانها، جذب وکیل انجام شود . 

وی همچنین به اشتغال به کار وکلایی که از استان‌های دیگر پروانه اشتغال دریافت کرده‌اند اما در استان فارس مشغول به کار شده اند هم اشاره و با بیان اینکه بروز این معضل موجب شد تا با یکسری ابزارهای پیشگیری از تدوام این اقدام جلوگیری شود، افزود: طبق قانون وقتی وکلا پروانه اشتغال دریافت می‌کنند، نمی‌توانند در استان‌های دیگر مشغول به کار شوند. بالغ بر ٣٠٠ پرونده تخلفاتی در این باره در فارس تشکیل شده است . 

وی افزود:  اخیرا شورای عالی استان‌ها مصوبه‌ای در خصوص اخذ عوارض از دفاتر وکلای دادگستری در دستور کار قرار داد که از دستور کار خارج شد این در حالیست که طرح‌های کارشناسی نشده موجب ایجاد فضایی از یاس و ناامیدی می‌شود به عوارض آن توجه شود . 

رئیس کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: شغل وکالت تجارت نیست، چراکه وکالت حرفه دفاع از حق است و نباید به صرف کاری درآمدزا به آن نگریست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لایحه کهگیلویه و بویر احمد استان کهکیلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور هنرمندان فارس در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد ، کانون بسیج هنرمندان آباده به عنوان کانون برتر معرفی شد.
در این مراسم کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده رتبه نخست  را بین ۳۳ شهرستان فارس در هفته هنر انقلاب اسلامی کسب کرد و از زحمات علیرضا خیراندیش مسئول این کانون قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی/ امکان شکایت علیه مقامات دولتی وجود دارد؟
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس