Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:یکی از موضوعاتی که درباره پیوستن به لوایح مربوط به FATF مطرح می کردند، آن بود که ما باید این لوایح را بپذیریم تا بهانه های آمریکا را نه آنکه از بین ببریم بلکه نگذاریم بیشتر شود! و در عوض، آن نهاد هیچ تضمینی نسبت به اقدامات بعدی خود نمیدهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه های کرمانشاه حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این نشست با توصیه دانشجویان به نامگذاری چنین جلساتی با عنوان «خیز و حماسه»، گفت: این جلسه زمانی برگزار میشود که به کوری چشم دشمنان ملت، انقلاب اسلامی با افتخار چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن گرفته است و امروز ما وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم. ما برای برداشتن این گام یک افق روشن پیش روی خود داریم و مهم آنست که جوانانی چون شما که نیروهای موثر آن هستید، به بهترین شکل آن را رقم بزنید.

 

جلیلی لازمه حماسه آفرینی را تشخیص «حماسه» از «غیر حماسه» و «ضد حماسه» دانست و تصریح کرد: باید مراقب بود برای برداشتن گام دوم، حرکت های بدلی را به نام حماسه و چهره های بدلی را به اسم چهره های حماسی به ما معرفی نکنند.

 

وی افزود: سوال اصلی و مهمی که مطرح میشود آنست که چگونه میتوان با یک امید و اطمینان قلبی پا در مسیر گام دوم انقلاب نهاد؟ امروز باید بحث رایج میان دانشجویان انقلابی آن باشد که چگونه و با چه ابزاری گام دوم را برای رسیدن به نقطه شایسته انقلاب برداریم.

 

جلیلی در توضیح این سوال در توصیه‌ای دیگر به دانشجویان خاطرنشان کرد: یکی از اولین ضروریات قدم نهادن به گام دوم، داشتن توصیف دقیق از گام اول انقلاب با تمام شیرینی ها و تلخی های آنست. یکی از سرمایه های ملت، تجارب و حافظه تاریخی اوست که برای یافتن مسیر صحیح در چهل سال آینده، نیاز به داشتن تحلیل درست از این تجارب هستیم.

 

وی ویژگی انقلاب اسلامی را نگاه به قله دانست و تصریح کرد: انقلاب به حداقل ها اکتفا نمیکند؛ بر همین مبنا بازخوانی تاریخ جهت تجربه گرفتن برای گام بعدی کار مثبتی است اما اگر صرفا برای ایراد گرفتن و بهانه جویی از دیگران باشد، اهمیت خود را از دست داده است.

 

جلیلی گفت: خواندن تاریخ انقلاب برای آنست که اگر اشتباهی رخ داده و هزینه‌ای داده شده، دیگر آن مسیر غلط طی نشود و آن تجربه تکرار نشود.

 

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی با اشاره به درخواست قبلی خود مبنی بر «برجام خوانی»، گفت: برای مثال برجام سندی است که مطالعه آن میتواند به حرکت در آینده کمک کند. ضرورت این مطالعه آنجاست که مدلی از رفتار دشمنان در مواجه با ملت را به خوبی نشان می دهد.

 

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام همانگونه که از اسم آن پیداست، تشخیص مصلحت نظام است. مصلحت یعنی در تصمیم گیری ها یا یک منفعت جذب شود و یا یک ضرری دفع شود؛ یکی از موضوعاتی که درباره پیوستن به لوایح مربوط به FATF مطرح می کردند، آن بود که ما باید این لوایح را بپذیریم تا بهانه های آمریکا را نه آنکه از بین ببریم بلکه نگذاریم بیشتر شود! و در عوض، آن نهاد هیچ تضمینی نسبت به اقدامات بعدی خود نمیدهد.


جلیلی با اشاره به سند برجام افزود: طبق بند 26 و 36 برجام، ایران این حق را دارد که در صورتی که طرف مقابل از تعهدات خود سرباز زند، او نیز تعهداتش را متوقف کند؛ 9 ماه است که آمریکایی ها از برجام خارج شده اند و ما نیز محدودیت ها را ادامه داده و از حق خود استفاده نکردیم. این حسن نیتی بوده که از این سو نشان داده شده است اما سوال آنجاست که چرا بهانه ها از آنها گرفته نشد؟ آنها در مقابل در بیانیه های خود چه گفتند؟!

 

وی ادامه داد: اگر کسی با یک بهانه چیزی از شما خواست و شما به او دادید، اسم این کار دیگر بهانه زدایی نیست، بلکه بهانه زایی است. او تشویق می شود و پس از برجام حرف از موشکی میزند.


جلیلی با اشاره به تجربه موفق راهبرد تهدید زدایی به جای بهانه زدایی تصریح کرد: زمانیکه بوش پسر در رژیم آمریکا بر سر قدرت بود آنها ادعای تحریم بنزین ایران را مطرح کردند اما این تحریم چگونه برطرف شد؟ وقتی که ما در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم.


دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی افزود: در سال 82 وقتی می گفتند حتی حق داشتن یک سانتریفیوژ هم ندارید، چه شد که مجددا به میز مذاکره برگشتند؟ آنهایی که حق غنی سازی ما را محدود به چند درصد ناچیز میدانستند، چه شد که پیشنهاد مذاکرات مجدد را مطرح کردند؟ وقتی دانشجویان و دانشمندان انقلابی این کشور در مرحله اول 3500 سانتریفیوژ را تولید کرده و به سوخت 20 درصد دست یافتند.


جلیلی با ادامه توضیحاتش ضمن ابراز خرسندی از افتتاح آخرین فاز ستاره خلیج فارس، عنوان کرد: متوسط سن مهندسان این پالایشگاه حدود 30 سال است. جوانان خلاق و متعهد ایرانی توانستند بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را در حالی افتتاح کنند که مدیریت ساخت آن توسط جوان متخصصی به نام مهندس دوستی با 37 سال سن بود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه جوانان و نخبگان به معطل نماندن برای مدیر شدن جهت حل مشکلات گفت: هنگامی که سخن از نخبه گزینی می شود اولین پاسخی که به اذهان خطور میکند آنست که دولت باید برای این مهم کاری بکند؛ اما نکته جالب توجه آنجاست که وقتی طهرانی مقدم ها، شهریاری ها و حسن باقری ها احساس مسئولیت کردند و وارد میدان شدند، کسی برای آنها فرش قرمز پهن نکرد.


وی افزود: در هنگامه دفاع مقدس کسی به حسن باقری پیشنهاد فرماندهی نداد؛ او به عنوان خبرنگار روزنامه به اهواز میرود، احساس وظیفه میکند و در صحنه میماند. حسن باقری برای گرفتن مسئولیت پا پیش نگذاشت و تنها به وظیفه خود عمل کرد و مسئولیت به سراغ او آمد.


جلیلی در انتهای سخنانش جوانان را به قدم نهادن در راه خدمت توصیه کرد و گفت: شهدایی نظیر حسن باقری در یک راه قدم گذاشتند، رشد کردند، وسع خود را نشان دادتد و این وسع توسعه پیدا کرد؛ آنگاه کشور نیز از ثمرات جهاد آنها بهره‌مند شد. پس جوانان نیز جهت خدمت باید استعداد ها و شایستگی های خود را ارائه کنند و معطل کسی نمانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جلیلی کرمانشاه دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم

به گزارش قدس آنلاین، "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و نبود دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی آن، به نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن دامن می‌زند.

با این وجود، گروسی گفت که نسبت به حفظ گفت‌وگوها در این باره متعهد است.

خبرگزاری آلمانی دویچه وله گزارش داد که گروسی در گفت‌وگویی با این خبرگزاری مدعی شد ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد.

او افزود: اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت.

مدیرکل آژانس توضیح داد، در حالی که غنی‌سازی اورانیوم در سطح نظامی نگران‌کننده است، نمی‌توان بر اساس این نتیجه گرفت که ایران در حال حاضر یک سلاح اتمی دارد.

گروسی گفت که اهداف ایران در این زمینه مشخص نیست و تنها می‌توان درباره آن گمانه‌زنی کرد.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.
اگرچه، مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورت بازگشت تمامی طرفین توافق به اجرای تعهدات خود، اقدامات انجام‌شده را به حالت اولیه بازمی‌گرداند.

در این میان، مذاکرات میان ایران و طرفین اصلی برجام به منظور احیای این توافق که در مارس ۲۰۲۱ آغاز شد، به بن‌بست رسیده است. ایران طی توافق هسته‌ای متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند.
دویچه وله در ادامه نوشت که گروسی مدعی شد، آژانس از سطح دسترسی مورد نیازش در ایران برخوردار نیست که گمانه‌زنی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن را تشدید می‌کند.

او همچنین به حل‌وفصل نشدن مسئله برخی یافته‌های آژانس، از جمله ذرات اورانیوم در محل‌های پیش‌بینی‌نشده اشاره کرده و گفت که این موضوع به تردیدها درباره شفافیت ایران دامن می‌زند.

گروسی گفت: این موضوع محور اصلی گفت‌وگویی بوده است که تلاش کرده‌ام با ایران برقرار کنم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه، با اشاره به افزایش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی در پی اقدامات متجاوزانه این رژیم و پاسخ قاطعانه ایران، هرگونه ایده حمله به تاسیسات هسته‌ای را محکوم کرد.

او بیان کرد:حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است.

گروسی همچنین درباره تهدید حملات هسته‌ای نیز گفت: به نظرم عادی‌سازی صحبت کردن از تسلیحات اتمی، استفاده از تسلیحات اتمی، کسب تسلیحات اتمی واقعا اسفناک است.

او همچنین گفت که آژانس همواره از گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

مدیرکل آژانس همچنین درباره مذاکرات میان ایران و آژانس گفت: آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است، چون چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد داریم به زودی به ایران سفر کنیم.

او گفت که پیامش به ایران این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ببینید | بخش‌هایی از هم‌خوانی جمعی از کارگران در ابتدای دیدار امروز با رهبر معظم انقلاب
  • فیلم| هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب
  • فیلم/ هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!