Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، امروز پنج شنبه دوم اسفندماه سیدمحمدجواد شوشتری رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان دیدار کرد. 

سید محمدجواد شوشتری در این دیدار به تشریح آخرین اقدامات و برنامه‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در حوزه قرآن پرداخت و گفت: مسئله مهم کسب و کارهای اسلامی و استارتاپ‌ها و خلاقیت که پیش از این در ایکنای کشور راه اندازی شده بود، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اخیرا مجموعه‌ای با موصوع طراحی زیورآلات اسلامی در معاونت فرهنگی شکل گرفته که هفته گذشته حدود 60 مجموعه مد و لباس طی نشستی با هدف بررسی طراحی زیورآلات با نگاه اسلامی دور هم جمع شدند.  

وی با اشاره به فعالیت مجموعه مرکز مشاوره در معاونت فرهنگی جهاد گفت: با توجه به آسیب‌هایی که در مشاوره‌ها وجود دارد، این مجموعه با این نگاه که بتوانیم سبک و سیاقی به مشاوره بدهیم در حال فعالیت است. همچنین در مرکز آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به توانمندسازی 600 بانوی مبلغ در تهران در بخش‌های اعتقادی، فن سخنوری و قرآن کریم پرداخته شد.

شوشتری ادامه داد: همچنین در مرکز مطالعات سازمان که در سه حوزه بین رشته‌ای قرآن و سلامت، قرآن و علوم تربیتی و قرآن و رسانه فعالیت می‌کند به مباحث پژوهشی پرداخته می‌شود. مرکز فعالیت‌های دانشجویی زیر نظر معاونت فرهنگی در زمینه جشنواره‌های قرآنی فعالیت می کند. خبرگزاری قرآن هم با 9 سرویس خبری و انتشار اخبار به 19 زبان پرجمعیت دنیا دیگر مرکز ما به شمار می‌رود. 

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا گفت: در این خبرگزاری، مباحثی همچون سبک زندگی و اقتصاد اسلامی مورد توجه جدی ما قرار دارد. مساله‌ای که به دنبال آن هستیم، موضوع حرکت‌های جهادی است. همچنین بحث عرفان‌های نوظهور، خرافات و آسیب‌های اجتماعی نیز مورد توجه این خبرگزاری در کنار بحث‌های اندیشه‌ای و معرفتی است.

وی در پایان با اشاره به نشریه رایحه گفت: این نشریه با محوریت شخصیت علامه کرمی صد و سی و نهمین شماره منتشر شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند. هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، برای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند. این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاورد‌های قرآنی این مجموعه آشنا شدند.  در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفتگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد.  بنیاد رستو به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال ۱۹۹۸ و با هدف گسترش پیام اسلام به سراسر جهان، تقویت ایمان مسلمانان و احیای هنر‌های اسلامی در کشور مالزی و در شهر شاه عالم تاسیس شد. این سازمان تا امروز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار رینگیت را صرف جمع‌آوری و پیشرفت نقوش سنتی فرهنگ مالزی کرده است که متاثر از فرهنگ اسلامی است. این مرکز با حمایت دولت و خیرین تبدیل به یک مرکز بزرگ برای نشر قرآن کریم و احیای هنر‌های اسلامی شده است که دارای کارگاه‌های خوشنویسی و تذهیب قرآن کریم، فروشگاهی برای فروش آثار هنری قرآنی و گاهی پذیرایی میهمانانی از کشور‌های مختلف جهان است. همچنین ارتباط فرهنگی با کشور‌های اسلامی از دیگر سیاست‌های این بنیاد محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است