Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@04:12:25 GMT

چگونه مشکلات قلبی خود را پیش‌بینی کنیم ؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۱۳۴

چگونه مشکلات قلبی خود را پیش‌بینی کنیم ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    تعداد حرکات شنایی که یک مرد می‌تواند درمطب پزشک انجام دهد، پیش‌بینی‌کننده احتمال بروز مشکلات قلبی طی سال‌های بعد است.این نتیجه مطالعه‌ای است که همین هفته منتشر شده است. محققان از نتایج مطالعه جدید روی آتش‌نشانان در آمریکا توانستند روشی بدون هزینه و سریع برای پیش‌بینی احتمال بروزمشکلات قلبی درآقایان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مطالعه با مشارکت چند مرکز دانشگاهی انجام شده است و ۱۱۰۴ مرد با میانگین سنی ۳۹ سال در آن شرکت داشتند. در ابتدای مطالعه، وضعیت جسمی این افراد در ابعاد مختلف بررسی و سپس به مدت ۱۰ سال سلامت آن‌ها پیگیری شد.

 

بعد از کنترل تاثیر سن، شاخص توده بدنی و نتیجه تست VO۲ (میزان مصرف اکسیژن در زمان فعالیت بدنی شدید) مشخص شد فاکتوری که شاخص خوبی برای پیش‌بینی احتمال مشکلات قلبی است، چیزی نیست جز تعداد حرکات شنایی که آن‌ها در ابتدای مطالعه انجام داده بودند. نتایج نشان داد افرادی که در یک نوبت، توانایی انجام بیش از ۴۰ بار حرکت شنا را داشتند، ۹۶ درصد کمتر از افرادی که کمتر از ۱۰ بار می‌توانستند این حرکت را انجام دهند، طی ۱۰ سال دچارمشکلات قلبی شده‌اند.

 

ساده، اما مبتنی بر دلیلی معتبر

پژوهشگران این مطالعه در تبیین این مطلب می‌گویند: انجام تعداد زیاد حرکت شنا، نیاز به فعالیت بدنی منظم دارد. در واقع این حرکت، کاری نیست که افراد بدون آمادگی قبلی بتوانند آن را در دفعات زیاد انجام دهند.از طرفی مطالعات متعددی تا به امروز نشان داده است که داشتن فعالیت بدنی منظم، به کاهش احتمال بروز مشکلات قلبی منجر می‌شود. به عبارت دیگر این مطالعه توانسته فعالیت بدنی را به شکلی ساده، سریع و بدون هزینه اندازه گیری کند و حالا پزشکان می‌توانند به راحتی از بیماران خود بخواهند تا در مطب آن را انجام دهند.

 

البته اگر شما هم بخواهید می‌توانید همین امروز دست به کار شوید و ببینید در یک نوبت چند حرکت شنا می‌توانید انجام دهید. اگر تعداد حرکات زیر ۱۰ بود، زمان را از دست ندهید و هر چه سریع‌تر برای افزایش تحرک بدنی خود برنامه‌ریزی کنید.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مشکلات قلبی تحرک گوناگون فعالیت بدنی جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ۷۷ نفر یعنی معادل ۳۷ درصد نیز افزایش فوتی موتورسیکلت سواران را در شهر تهران داشته‌ایم. متاسفانه ۷۰ درصد از این موتورسواران که بر اثر تصادف فوت کرده‌اند کلاه ایمنی بر سر نداشته‌اند. 

وی گفت: استفاده از کلاه ایمنی در شهر تهران توسط موتورسواران نهایت به ۴۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که وقتی موتورسواری قصد سوار شدن بر موتورسکلت را دارد کلاه ایمنی می‌بایست جزو لباس او باشد و حتما قبل از روشن کردن موتورسیکلت کلاه ایمنی را بر سر بگذارد. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: همان مقرراتی که در بحث حمل و نقل برای خودرو‌ها وجود دارد برای موتورسکیکلت سواران نیز جاری می‌باشد یعنی موتورسیکلت‌ها نمی‌توانند داخل پیاده رو‌ها تردد و یا در آن محل‌ها توقف کنند. 

وی گفت: حرکات مخاطره آمیز، حرکت بسیار خطرناک تک چرخ و حرکت خلاف جهت نیز برای موتورسواران ممنوع است و باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری برای آنان می‌شود. 

سرهنگ موسوی پور بیان کرد: اگر موتورسیکلت سواری مرتکب این نوع از تخلفات شود برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت وی نیز به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف می‌شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • آیا به نسبت سن خود تناسب اندام دارید؟
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • چرا خواندن کتاب های روان شناسی به زندگی شخصی ما کمک می کنند
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید