Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@12:09:53 GMT

دستگیری 13 سرکرده فرانسوی داعش در سوریه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۱۳۵

دستگیری 13 سرکرده فرانسوی داعش در سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شبکه خبری «العربیه» امروز پنجشنبه گزارش کرد که عراق تعدادی از عناصر فرانسوی داعش را بازداشت کرده است.

العربیه در وبسایت خود نوشت: سرویس اطلاعات عراق سیزده فرانسوی از مهم‌ترین سرکرده‌ها و عناصر داعش را طی یک عملیات امنیتی در داخل خاک سوریه دستگیر کرد.

این شبکه جزئیات بیشتری از این خبر ارائه نکرد و در ادامه به خبر رویترز در خصوص انتقال ۱۵۰ عضو داعش از خاک سوریه به عراق پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العربیه نوشت، منابع امنیتی عراق امروز پنجشنبه (۲۱ فوریه) گفتند که سرویس اطلاعات عراق همچنین موفق به انهدام بزرگ‌ترین باند تامین مالی داعش در این کشور شدند.

یکی از فرماندهان حشد عشایری در استان الانبار عراق گفته بود که نیروهای عراقی یکصد و پنجاه داعشی را از نیروهای دموکراتیک سوریه از طریق مناطق مرزی الباغوز تحویل گرفتند.

قطری العبیدی، یکی از فرماندهان حشد عشایری الانبار گفت: فرماندهی عملیات الجزیره و تیپ هفتم ارتش عراق موفق شدند یکصد و پنجاه داعشی تحت تعقیب دستگاه امنیتی عراق را تحویل بگیرند.

به گزارش رویترز، این برای نخستین بار است که به موجب توافق منعقد شده بین عراق و نیروهای سوریه دموکراتیک برای تحویل ۵۰۲ عضو داعش به دولت بغداد، اولین گروه از آنها تحویل داده شدند.

مصطفی بالی، یک مسئول نیروهای سوریه دموکراتیک گفت که پیش بینی می‌شود کار پاکسازی آخرین منطقه حضور داعش در شرق سوریه از وجود غیرنظامیان امروز پنجشنبه تکمیل شود و نیروها پس از آن با بقایای داعش که در آنجا مخفی شده‌اند مبارزه خواهند کرد.

روستای الباغوز واقع در مرز عراق آخرین منطقه تحت سیطره داعش در منطقه شرق رود فرات در سوریه است که آخرین پایگاه اصلی داعش در عراق و سوریه پس از سلسله شکست‌های تحمیلی علیه این گروهک تروریستی در سال ۲۰۱۷ است.

شبکه العربیه عصر پنجشنبه گزارش کرد که باقی‌ماندگان عناصر داعش، تاکنون نپذیرفته‌اند که منطقه را تخلیه کنند. هنوز غیرنظامیان زیادی در منطقه الباغوز هستند که تخلیه نشده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: داعش سوریه الباغوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد