Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:31:32 GMT

220 روستای بدون آب در جیرفت و عنبرآباد وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۲۰۴

220 روستای بدون آب در جیرفت و عنبرآباد وجود دارد

جیرفت - ایرنا - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: 220 روستای بدون آب آشامیدنی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد وجود دارد که امیدواریم در سفر وزیر نیرو به جنوب کرمان این مشکل برطرف شود.

به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی شهر جبالبارز در جیرفت افزود: در بخش برق روستایی، پنج منطقه در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد نیازمند برق رسانی است لذا امیدواریم با برطرف شدن این مشکل جشن برق رسانی این شهرستان ها را با حضور وزیر نیرو برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از خدمات انجام شده در زمینه برق رسانی و آبرسانی تشکر کرد و گفت: امیدواریم مشکلات باقیمانده، هر چه سریعتر در سفر وزیر نیرو برطرف شود.
وی به درخواست های مردم در سفر وزیر نیرو به منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: مردم این دیار خواستار رهاسازی حقابه هلیل رود هستند.
وی تصریح کرد: در زمان احداث سد جیرفت حقابه ای برای مردم برخی مناطق در نظر گرفته شده بود که با توجه به خشکسالی های اخیر و ایجاد سد بر سرشاخه های هلیل رود این حق آبه رها سازی نمی شود.
کمالی پور با بیان اینکه 6 هزار حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد وجود دارد، اظهار داشت: حفر غیرمجاز چاه نتیجه رها نکردن حق آبه هلیل رود و ایجاد سد بر سرشاخه های هلیل رود است.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به ساماندهی رودخانه ها اشاره کرد و گفت: سه رودخانه فصلی در این منطقه وجود دارد که نیازمند ساماندهی است از این رو تا زمانی که مشکل بزرگی رخ نداده این مساله باید برطرف شود.
وی ادامه داد: امیدواریم در سفر وزیر نیرو این مشکل برطرف شود تا از خسارت های جبران ناپذیر آینده جلوگیری شود.
کمالی پور همچنین به مشکل اراضی ورودی شهر جیرفت اشاره و تصریح کرد: زمین های هفت تعاونی در شهر جیرفت بر روی زون آبی قرار گرفته اند لذا باید برنامه ریزی لازم برای رفع این مشکل انجام شود.
این نماینده مجلس از کیفیت آب آشامیدنی شهرستان جیرفت و عنبرآباد انتقاد کرد و گفت: امیدواریم در سفر وزیر نیرو اعتبار طرح انتقال آب آشامیدنی این شهرستان ها از سد جیرفت فراهم شود.
کمالی پور همچنین افزایش تعرفه فیش های آب و برق در منطقه جنوب کرمان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه و گرمای سوزان جنوب باید تخفیفی برای هزینه آب و برق این خطه در نظر گرفته شود.
وزیر نیرو به منظور افتتاح چند طرح عمرانی صبح امروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه جیرفت وارد استان کرمان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.
3029/7450/7429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سفر وزير نيرو نماينده مجلس كمالي پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و استقلال استادیوم آزادی را به عنوان ورزشگاه خانگی خود معرفی کرده‌اند و این در حالی است که استادیوم محل میزبانی سرخابی‌ها با مشکلات متعددی برای مجوز حرفه‌ای مواجه بود.

با این حال اسبقیان، معاون قهرمانی وزیر ورزش در این مورد خیال هواداران را راحت کرده است: آنچه را که برای صدور مجوز حرفه‌ای در استادیوم مورد نیاز است، توسط شخص آقای وزیر ورزش به صورت جدی دنبال می‌شود. کار انجام می‌شود و مشکل خاصی نیست.

البته فصل گذشته پرسپولیس باوجود این شرایط ورزشگاه آزادی توانست مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کند و اکنون نیز به نظر می‌رسد اگر مسئله مالکیت حل شود، سایر موارد از سوی ای اف سی قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • سیل راه ارتباطی ۲۹ روستای عنبرآباد را مسدود کرد
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد