Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ فاطمه رفیعی  مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تشریح اهم فعالیت های صورت گرفته در بخش بانوان در سال 97 گفت : تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در گیلان ، کاهش طلاق ، افزایش عمومیت ازدواج در گیلان ، کاهش سالمندی و پیر شدن جمعیت ، مبارزه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر از مواردی بوده است که در سال 97 در استان به آنها پرداخته شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش نقش زنان در اجتماع اظهار داشت : افزایش اشتغال زنان ، افزایش سلامت و ورزش ، انتصاب زنان به عنوان مدیر و افزایش سازمانهای مردم نهاد در حوزه ی زنان و خانواده نیز از دیگر موارد مهم در بخش زنان و خانواده در گیلان است.

  رفیعی با اشاره به معضل کودک همسری و حساسیت جامعه و نهادهای مدنی دراین خصوص عنوان کرد :  با توجه به آمار و ارقامی که توسط ثبت احوال استحصال شده است  استان گیلان در زمینه ی کودک همسری و ازدواج های زیر 13 سال سطح بالایی ندارد و با توجه به استانهایی که از نظر فرهنگ قومیتی اینگونه ازدواج ها مرسوم است استان گیلان در وضعیت  مطلوبی قرار دارد .

رفیعی افزود : در برخی از شهرستانها ازدواج زیر سن 13 سال داشته ایم که حتی یک مورد از این ازدواج ها نیز از سوی مراجع قانونی پیگیری می شود .

وی با بیان اینکه کودک همسری آسیب های فراوانی را سبب می شود، تاکید کرد : کودک همسری در زنان می تواند تاثیر بسیار منفی برجای بگذارد ،حاملگی های زودرس و عدم رسیدن به بلوغ فکری موجب مشکلات زیادی برای دختران خواهد شد .

رفیعی اضافه کرد : بیشترین آمار چنین ازدواج هایی در نقاطی است که فقیر نشین هستند و بحث رد و بدل شدن مبالغی در ازای این ازدواجها مطرح است .

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان فعال و فرهیخته استان خبر داد و گفت : بانک اطلاعاتی آنلاین از زنان فعال و فرهیخته استان در حوزه های مختلف ایجاد شده که در هفته زن به بهره برداری خواهد رسید.

وی به فعالیت های دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان اشاره کرد و گفت : ورک شاپ و استارتاپ های ویژه بانوان با هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری و با همکاری پارک علمی و فناوری و تشکل های مردمی با عنوان "مسیر کسب و کار من " برای آگاهی زنان شهری و روستایی از مباحث کارآفرینی و اشتغالزایی برگزار شده است.

وی با قدردانی از عنایت ویژه استاندار گیلان در بکارگیری زنان در پست های مدیریتی استان اظهار داشت : دکتر سالاری توجه ی ویژه ای به افزایش آمار در بخش مدیریت بانوان در استان دارند و امیدواریم که بهره گیری از بانوان در بخش های مدیریتی افزایش یابد.

وی ادامه داد : کارگاه آموزشی فاز اول طرح ملی تاب آوری اجتماعی برای سازمانهای مردم نهاد در حوزه زنان و آسیب های اجتماعی برگزار گردید که در مرحله ی نخست تسهیلگر به آموزش سمت های منتخب پرداخت و در فاز دوم در 12 سمن منتخب با شناسایی 25 بانو در 8 شهرستان و آموزش 60 ساعته با اختصاص اعتبار 60 میلیون تومان ، نسبت به توانمند سازی آنان در مقابله با آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی آموزش های لازم را ارایه دادند و هم اکنون نیز این طرح در حال اجراست.

 

خبرنگار: طاهره ریحانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اعتیاد خانواده طلاق کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی گیلانی شامگاه چهارشنبه در جمع فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان املش اظهار کرد: شناخت ظرفیت‌های فرهنگی مردم پایه از اهداف مهم سلسله نشست‌ها و دورهمی ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم گفتمان محوری جلسات و نشست‌ها بیان کرد: طرح مباحث و ایده پردازی‌ها در نشست‌ها می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی به تشریح رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف پرداخت و اضافه کرد: رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری، فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان دین، انقلاب و کشور از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان است.

حجت‌الاسلام نجفی گیلانی با بیان اینکه عرصه فرهنگ همیشه مظلوم واقع شده است، افزود: متناسب با شرح وظایف به عرصه فرهنگ و هنر امکانات داده نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه الحمدلله دغدغه در مقابله با تهاجمات دشمن در مرزهای سرزمینی و در حوزه نظامی و دفاعی به بلوغ رسیده است، گفت: در بخش نظامی و دفاعی، هیچ کشوری جراَت مقابله با ایران اسلامی را ندارد اما در بخش‌های فرهنگی با تهاجمات بسیار گسترده‌تری روبرو هستیم که نیاز به تدبیر بیشتر مسؤولان کشور است.

وی حوزه فرهنگ و هنر را از پیچیده‌ترین بخش‌ها دانست و بیان کرد: همان اندازه که به درستی در حوزه نظامی توانستیم قدرت برتر باشیم باید در زمینه فرهنگی هم چندین برابر بیشتر از حوزه نظامی عمل کنیم.

حجت الاسلام نجفی گیلانی با بیان اینکه وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است، افزود: شناخت درست مسائل اجتماعی به غنا بخشی کارهای فرهنگی و هنری کمک می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه افکارسنجی از مهم‌ترین روش‌های شناخت مسائل اجتماعی است، گفت: با افکارسنجی درست و هوشمند نظام اولویت‌ها در کار فرهنگی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نوع فرایند تعاملی مردم با نهادهای حاکمیتی در انجام فعالیت‌های فرهنگی باید تغییر کند، افزود: نگاه خودپردازی به دستگاه‌های حاکمیتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی اشتباه است و نتیجه نمی‌دهد و همچنین نگاه ابزاری به مردم هم فایده ندارد آنچه که مطلوب است هم‌افزایی و همکاری مجموعه‌های مردمی و حاکمیتی از برنامه‌ریزی تا اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: اجتماع میلیونی اربعین نمونه کار فرهنگی و تبلیغی مردم پایه است.

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه قرارگیری حاکمیت در کنار مردم به فعالیت‌های فرهنگی رونق می بخشد، گفت: نقش شتاب دهنده نهادهای حاکمیتی در انجام فعالیت‌های فرهنگی مردم پایه ضرورت دارد و باید مراقبت شود تا بیت المال جای مردم را نگرفته و در کنار مردم بوده نه جایگزین آنها نباشد.

کد خبر 6081619

دیگر خبرها

  • سپاه در میدان برای امید آفرینی و رفع مشکلات مردم
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است