Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌پرویز آراسته مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی تجلیل و مهران نظری به‌عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی در این مراسم که با حضور معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط زیست در محل پژوهشکده دریاچه ارومیه برگزار شد با اشاره به اقدامات این اداره کل در دوره مدیریت وی اظهار داشت: در دوره گذشته در بخش آب اقدامات ویژه‌ای صورت گرفت و پروژه‌های متعددی از اعتبارات ستاد احیاء دریاچه ارومیه آغاز و به اتمام رسید و تعدادی از آن‌ها نیز در حال اجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز آراسته با بیان اقداماتی که در رابطه با احیا دریاچه ارومیه صورت گرفته است، بیان کرد: آب شرب وحوش در جزیره اشک و کبودان تأمین شده و توسط دوربین‌های مداربسته این جزایر مدیریت می شوند.

وی گفت: احیای تالاب‌های دریاچه ارومیه نیز یکی از اولویت‌های اصلی استان آذربایجان غربی است که با همکاری سازمان آب منطقه‌ای استان این تالاب‌ها از خشکی نجات داده شد و خوشبختانه امسال  از وضعیت مناسبی برخوردارند.

شرایط دریاچه ارومیه تثبیت شده است

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط زیست نیز در این مراسم با ابراز تأسف از شرایط تالاب‌های کشور اظهار داشت: بیش از 70درصد تالاب‌ها از دست‌رفته و بسیاری از تالاب‌ها بیش از 7 سال است که آبی در داخل آن‌ها وجود ندارد و در این میان دریاچه ارومیه از بین تقریباً 24 تالابی که در کشور وجود دارد تنها اکوسیستمی است که توانسته شرایط خود را حفظ کند.

مسعود تجریشی تصریح کرد: موضوع دریاچه ارومیه یک موضوع ملی، فراملی و بیان‌کننده توان یک کشور برای حل مسئله بوده که در دنیا و در داخل کشور مطرح است.

تجریشی به نقل از سفیر هلند در ایران افزود: در جامعه بین المللی همکاری  در رابطه با دریاچه ارومیه یک برند محسوب می‌شود و  یکی از مهم‌ترین مسائلی که ما در این منطقه داریم، احیای دریاچه ارومیه است که البته آمار نشان‌دهنده آن است که نسبت به 5 سال اخیر در یک شرایط  تثبیت قرار دارد.

وقتی ظرفیت‌های طبیعی دریاچه ارومیه برای جذب گردشگر فراموش می‌شود69 درصد از اعتبارات ابلاغی پروژه‌های احیا دریاچه ارومیه تخصیص‌ نیافترهاسازی زمستانی آب سدها جانی دوباره به دریاچه ارومیه می‌دهد

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط زیست افزود: امروز در مسائل زیست محیطی همه نگاها به سمت آذربایجان است به‌طوری‌که سال گذشته برای احیای تالاب بختگان، الگوی دریاچه ارومیه  به‌کار  گرفته شد و همچنان بحث دریاچه ارومیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به سعی دولت برای احیای دریاچه ارومیه، گفت:  در اوایل سال 97دولت برای احیای این دریاچه 500  میلیارد تومان  اختصاص داده بود که در آبان ماه امسال 507 میلیارد و 800 میلیون تومان به دستگاه‌های اجرایی پرداخت کرد.

در این مراسم مهران نظری بجای پرویز آراسته به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی معرفی شد.

انتهای پیام/ش

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ملاقات مردمی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار