Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» به نویسندگی فلورا سام مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی نویسنده‌ای را روایت می‌کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود پرده از حقایق زندگی‌اش برداشته است.

شقایق فراهانی، ماه‌چهره خلیلی، امین زندگانی، سام نوری، سیاوش طهمورث، امید روحانی، افسر اسدی، شیوا خسرومهر، مریم کاویانی، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی‌نیا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

تئاتر آخر هفته

«۳۰ دی ۹۵» تازه ترین اثر احسان حاجی پور است که مانند آثار قبلی او سبک و سیاقی واقع گرایانه دارد و در خلاصه داستان این نمایش آمده است: روز خوبی برای جمع کردن وسایلت نیست... تو بمونی باهم درستش می کنیم راستی پلاسکو هم آتیش گرفته...

گفتنی است این برای اولین بار است که امید معلم تهیه کنندگی یک اثر نمایشی را بر عهده گرفته است.

کتاب آخر هفته

کتاب «هم قسم» شامل زندگی و خاطرات ام یاسر همسر شهید سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله لبنان به زودی توسط انتشارات به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با بیست و هفتمین سالگرد شهادت این شهید، منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

«هم قسم» برگردان کتاب «الوصول» است که عبدالقدوس الامین نویسنده لبنانی نوشته است و توسط احمد نطنزی ترجمه شده است. این کتاب در ۴ فصل به شرح زندگی و خاطرات همسر این شهید می پردازد که در فصل چهارم و پایانی این اثر آلبومی از تصاویر این شهید بزرگوار به همراه خانواده وی ثبت شده است.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «نهنگ آزاد ۲» به کارگردانی دوایت اچ لیتل، جمعه ۳ اسفند ماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان با بازی جیسون جیمز ریچر، فرانسیس کاپرا و ماری کیت شلهارت در خصوص پسری به نام جسی است که با نهنگی دوست شده و نام او را ویلی می‌گذارد، در جریان نجات ویلی، جسی با جانورشناسی به نام رادولف آشنا شده و رابطه آن‌ها روز به روز نزدیک‌تر می‌شود، جسی با ناپدری و نامادری اش زندگی می‌کند، در همین حین خبر درگذشت مادر جسی را به او می‌دهند و به همین دلیل قرار می‌شود برادر ناتنی اش الویس برای مدتی پیش آن‌ها بیاید، جسی با ورود الویس توجهی به او نشان نمی‌دهد. در ادامه داستان یک کشتی نفتکش با صخره‌ای برخورد کرده و نفت آن شروع به نشت در دریا می‌کند، در این بین الویس در می‌یابد عده‌ای به بهانه آلودگی دریا قصد دارند و ...

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما تئاتر ادبیات فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو روایت متفاوت ضدانقلاب از یک حادثه

پای خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی نیز به پوشش رسانه‌ای محلی از سرزمین‌های اشغالی باز شده است.

سرویس سیاست مشرق - پس از عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی با استفاده از شبکه‌های فارسی زبان و اکانت‌های سایبری در فضای مجازی، مدعی دفع ۹۹ درصدی حمله ایران شد.

پایگاه هوایی نواتیم یکی از نقاط حساس و جز اهداف حمله موشکی سپاه پاسداران بود؛ رژیم صهیونیستی در ساعات ابتدایی روز ۲۶ فروردین ادعا کرد موشک‌های ایرانی را دفع کرده و نه تنها نواتیم بلکه دیگر نقاط اراضی اشغالی نیز آسیب جدی ندیده است. ساعاتی بعد، تیم رسانه‌ای رژیم در اطراف پایگاه هوایی چاله‌ای دستی و تصنعی ایجاد کرد و تلاش کرد تا با ترفندهای رسانه‌ای، منکر عملکرد موشک‌های ایرانی شده و موقتا از فشار روانی علیه پدافندهای خود خارج شود.

در تصویر زیر صهیونیست‌ها ادعا کرده بودند موشک ایرانی به منطقه‌ای از صحرای نقب اصابت کرده است.

حالا پس از گذشت یک هفته شبکه‌های فارسی زبان، آرام آرام، آسیب به پایگاه هوایی نواتیم را تایید می‌کنند.

بابک اسحاقی، خبرنگار شبکه تروریستی اینترنشنال به منطقه‌ای متفاوت از تصویر منتشر شده فوق رفته و با سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل مصاحبه کرده است. هاگاری در مصاحبه با اینترنشنال تاکید می‌کند که این نقطه، تنها نقطه آسیب‌دیده پایگاه نواتیم از حمله موشکی سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق بوده است. در ابتدا گفته شده بود ۹۹ درصد حمله موشکی دفع شد، پس از آن تصویری صحنه‌سازی‌شده در صحرای نقب منتشر شد و گفته‌شد موشک برخورد کرده و خسارتی نداشت و حالا از داخل پایگاه، گزارش تخریب جزئی بخشی از یک ساختمان منتشر می‌شود.

تاکنون شبکه اینترنشنال وابسته به صهیونیست‌ها و شبکه الجزیره قطری، تنها رسانه‌هایی بودن از نزدیک و تاحدودی میدانی، از نبرد گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی گزارش تهیه می‌کردند. اما پس وعده صادق، پای خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی نیز به پوشش رسانه‌ای محلی از سرزمین‌های اشغالی باز شده است. شاید تاکنون خبرنگاران بی‌بی‌سی جهانی از شهرک‌های صهیونیستی گزارش تهیه کرده باشند، اما کارمندان بخش فارسی بی‌بی‌سی فقط در یک شرایط، آنهم پس از حادثه امنیتی و نظامی بزرگ برای تهیه گزارش به محل دعوت می‌شوند.

کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی، به پایگاه هوایی نواتیم دعوت شد و گزارش تهیه کرد؛ اما با روایتی متفاوت! ناجی در بازدید از نقاط مورد هدف، بوستر موشک‌های ایرانی را هم بررسی کرده و در گزارش خود اعلام می‌کند آنچه که ما دیدیم واقعا وحشتناک است؛ مخزن سوخت موشک پرتاب شده ۱۱ متر بوده و احتمالا از نوع موشک‌های «عماد» است.

کسری ناجی علاوه بر این گزارش مدعی شده وقتی فیلمبرداری تمام شد، ارتش اسرائیل فیلم‌های ضبط شده را بازبینی کرد و از آنها خواسته که بخشی از گفته‌های سخنگوی فارسی‌زبان ارتش را حذف شود. در واقع جزئیات و حقایق بیشتری از این حمله وجود دارد که رژیم صهیونیستی، همچنان آنها بایکوت می‌کند.

دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، سایت بی‌بی‌سی فارسی گزارشی مکتوب هم از بررسی پایگاه هوایی نواتیم منتشر می‌کند. در گزارش تصاویر هوایی که از این پایگاه منتشر شده، اصابت موشک‌های ایرانی به این نقطه تایید می‌شود. بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد حمله به پایگاه هوایی نواتیم، حمله به یکی از پایگاه‌های اصلی رژیم صهیونیستی است. پایگاهی که در ۲۰ کیلومتری مرکز هسته‌ای دیمونا قرار دارد و می‌تواند حامل پیامی تهدیدآمیز به سران رژیم باشد. بی‌بی‌سی با تاکید بر این گزاره، بررسی حمله ایران را آغاز کرده و آن را از لحاظ نظامی و اطلاعاتی، پراهمیت می‌ داند.

مهر تایید قطره‌چکانی شبکه‌های فارسی زبان بر عملیات موشکی ایران، نشان از این دارد که موفقیت این عملیات غیرقابل انکار است؛ از طرفی تمام تلاش و توجیهات رسانه‌ای نیز در دستور کار قرار می‌گیرد تا مخاطب ساکن ایران، حالا که این اتفاق رخ داده و وقت بیان حقایق آن رسیده، آن را به عنوان دستاورد ملی و شخصی خود نپذیرد.

عوامل شبکه‌هایی همچون اینترنشنال، با آب و تاب از امکانات و تجهیزات موشکی رژیم صهیونیست و کشورهای غربی گزارش تهیه می‌کنند. این در حالی است که طبق پروژه محول شده از سوی صهیونیست‌ها، در گزارشات مربوط به ایران، تلاش می‌کنند قدرت نظامی ایران را ضعیف و بی‌اثر تفسیر کنند.

اما دیگر درصد موفقیت عملیات‌های نظامی ایران بالا رفته و قدرت اطلاعاتی و شناسایی جمهوری اسلامی در نقاط حساس و حیاتی دشمن توسعه پیدا کرده است که حالا این رسانه‌ها برای اولین بار به تناقض‌گویی افتاده‌اند. علاوه‌بر این اینترنشنال هم چنان بی‌اعتبار شده که حوزه بررسی تخصصی و تا حدودی بدون سانسور این حادثه را به بی‌بی‌سی سپرده‌اند تا شاید از مخاطبان این شبکه نیز برای توجیه ضعف خود استفاده کنند.

این به این معنا است که وضعیت رژیم صهیونیستی تا حدی نگران‌کننده شده که حالا دیگر نه‌تنها روسای جمهور غربی به طور پیاپی باید به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند، بلکه باید تعداد شبکه‌های فارسی‌زبان برای حضور میدانی و تهیه گزارش محلی نیز افزایش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • دو روایت متفاوت ضدانقلاب از یک حادثه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما