Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:37:39 GMT

یک بال «اردک بلوطی» در تکاب به دامان طبیعت بازگشت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۵۰۲

یک بال «اردک بلوطی» در تکاب به دامان طبیعت بازگشت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: یک بال اردک بلوطی از گونه های کمیاب و حمایت شده آبزیان در زیستگاه آبی سد ساروق این شهرستان رها شد.

محمد رضا صادقیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردک بلوطی که از گونه های حفاظت شده پرندگان آبزی محسوب می شود هنگام مهاجرت، به علت ضعف بدنی شبانه ناشی از سرمای هوا در حیاط منزل مسکونی یکی از شهروندان تکابی فرود آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این شهروند دوستدار محیط زیست نیز پس از مشاهده این اردک در حیاط منزل خود بلافاصله ماموران یگان محیط زیست تکاب را مطلع کرده و این پرنده را به ماموران تحویل داد.
صادقیان اظهار داشت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست از این اردک به مدت 2 شبانه روز مراقبت و آن را تغذیه و تیمار کردند.
رییس اداره محیط زیست تکاب ادامه داد: این اردک مهاجر پس از به دست آوردن سلامتی و کسب توانایی و قدرت پرواز خود با تلاش یگان حفاظت محیط زیست با رهاسازی در زیستگاه آبی حوضه آبریز سد ساروق این شهرستان، دوباره به دامان طبیعت برگشت.
صادقیان گفت: امسال تاکنون 15 قطعه انواع پرنده و حیوانات وحشی که زخمی شده یا توانایی پرواز نداشتد پس از تیمار توسط یگان حفاظت محیط زیست تکاب در زیستگاه های این شهرستان رها سازی شده است.
به گزارش ایرنا، اردک بلوطی غواص یا گیلار سرخ سر، با 40 سانتی متر طول پرنده ای از گونه مرغابی ها و خانواده اردک های غواص است که در ایران وجود دارد و از پرندگان آبزی کمیاب و حافظت شده است.
سد مخزنی ساروق (گوگردچی) بر روی رودخانه «قراقیه» در 18 کیلومتری تکاب ساخته شده است و دریاچه پشت این سد از زیستگاه های آبی آذربایجان غربی به شمار می رود.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست رهاسازي پرندگان تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| شیر خوردن و شیطنت بچه گرازها در دامان طبیعت ایران

آفتاب‌‌نیوز :

تیزرویان همراه با این تصاویر، نوشته: «ثانیه‌ای از مادر جدا نمی‌شدند.» گراز‌ها یکی از مهم‌ترین موجودات در چرخه محیط زیست محسوب می‌شوند و در بقای نسل گربه‌های بزرگ ایران مانند پلنگ نقش مهمی ایفا می‌کنند.

از گراز با عنوان باغبان جنگل نیز یاد می‌شود که با شخم زدن زمین موجب فراهم شدن غذا برای حیوانات دیگر می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • فیلم| شیر خوردن و شیطنت بچه گرازها در دامان طبیعت ایران
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • پرنده کمیاب «کورکور» در تکاب تیمار و رهاسازی شد