Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:43:46 GMT

نمایشگاه بهاره فروش محصولات در قم برپا ‌می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۶۸۴

نمایشگاه بهاره فروش محصولات در قم برپا ‌می‌شود

در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بر چگونگی برپایی نمایشگاه بهاره و فروش بدون واسطه محصولات به مردم تأکید شد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تنظیم بازار استان ظهر امروز به ریاست مهرداد غضنفری معاون امور اقتصادی استانداری و مسئولان استانی در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد غضنفری در این جلسه با تأکید بر ضرورت تأمین گوشت موردنیاز مردم از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، تعاونی‌های کارمندان و کارگران اظهار داشت: افراد صاحب صلاحیت می‌توانند محل نمایشگاه را از طریق مزایده تحویل بگیرند.

قم|قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار در مسئله مرغ اجرا نمی‌شود270 تن گوشت برای روزهای پایانی امسال در قم توزیع می‌شودنظارتی بر نمایشگاه‌های بهاره قم نیست

معاون امور اقتصادی استانداری قم افزود: اضطرار برای فروش بهاره انجام‌شده و هرگونه اقدامات لازم برای بهبود این فرآیند از طریق استانداری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه نهادهای شرکت‌کننده در جلسه موظف بوده در جهت ارزیابی بهتر جلسه و ارتقاء خروجی، گزارش جلسات را هر چه سریع‌تر به دبیرخانه استانداری ارسال کنند.

ارائه سهمیه گوشت به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

فرماندار قم نیز در این جلسه با انتقاد بر کند بودن روند پیگیری‌های مسئولان در جذب اقلام موردنیاز مردم افزود: لازم بوده تیم 4 نفره متشکل از اتاق اصناف و صنعت و معدن و اتاق بازرگانی راه‌اندازی شود تا تمام اجناس موردنیاز مردم در شب عید بی‌واسطه گری و به صورت مستقیم با قیمت واقعی به بازار عرضه شود.

رضا سیار تصریح کرد: کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد شهید و نهادهایی که افراد خاص را تحت حمایت داشته می‌توانند سهمیه گوشت دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گوشت باید در اختیار تعاونی‌های مختلف در چند مرحله قرار داده شود تا تمام مردم به صورت یکسان و منظم از سهمیه گوشت برخوردار شوند.

سیار با اشاره به تغییر ساعات کار نانوایی‌های استان در ایام نوروز و ضرورت دسترسی سریع زائرین به اقلام موردنیاز تصریح کرد: لازم بوده با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم جهت امنیت زائرین انجام شود.

فرماندار قم با تأکید بر ضرورت تشکیل تیم‌های بازرسی تخلفات و پیگیری شکایات زائران در ایام نوروز افزود: ستاد نمایشگاه پردیسان با رویکرد محوری شدن مصلی و به دلیل دور بودن از نمایشگاه دائمی درخواست برپایی نمایشگاه را در این منطقه دارد.

لزوم توجه به سهمیه شکر قنادی‌ها

رئیس صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اعتراض واحدهای صنفی و صنعتی جهت کمبود تخصیص دادن سهمیه شکر، خاطرنشان کرد: 1000 تن شکر در اختیار صنعت بود که آن را میان صنوف مختلف از جمله شیرینی‌پزی، سوهان‌پزی و بخشی را به صنعت، معدن و تجارت اختصاص دادیم.

محمود سیجانی با تأکید بر اعلام آمادگی 3 هزار و 500 صنعت موجود استان در راستای خرید و ذخیره‌سازی اقلام موردنیاز مردم، تصریح کرد: شرایط برگزاری نمایشگاه بهاره از جمله اعطای مجوز به اصناف، ممنوعیت جابه‌جایی مجوز به اشخاص حقیقی و حقوقی و قیمت کالاهای اساسی و ضروری بوده که نظارت کامل در این مورد انجام خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم نیز در این جلسه گفت: 3 هزار و 520 تن حداقل نیاز شکر استان است، درحالی‌که نیاز واقعی استان چیزی بالغ‌بر 5 هزار تن شکر است که متأسفانه این میزان در اختیار ما قرار نگرفته است.

بهزاد رادمنش با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های مربوطه در خصوص جذب اقلام موردنیاز مردم اظهار داشت: از 1000 تن شکر مصرفی صنف و صنعت تنها 527 تن و از 300 تن شکر مصرف خواربار نیز تنها 150 تن مصرف‌شده است که الباقی باید هر چه سریع‌تر جذب شود.

ارائه 500 تن برنج هندی در استان

وی افزود: ماه گذشته برای استان 600 تن برنج جذب شد که از این میزان، 300 تن هنوز باقی‌مانده و جذب نشده است؛ همچنین از 500 تن برنج تایلندی تنها 200 تن جذب‌شده و 300 تن باقی‌مانده که تاریخ اعتبار آن تمام‌شده است.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به فضای مسموم حاکم بر روابط بین دستگاهی افزود: در تمام مباحث این خلأ وجود دارد که دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر مکاتبات و تعامل ندارند.

چالدران افزود: ما موظف هستیم که پیش از تشکیل جلسات با یکدیگر تماس داشته باشیم زیرا نمایندگان مردم مسئولیت خطیری بر عهده دارند و باید مشکلات بازار را با تعامل و هم‌فکری یکدیگر حل کنند.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: نتیجه عدم تعاملات متضرر شدن مردم و در واقع زیان دیدن تمام کشور است زیرا نتیجه ناهماهنگی میان دستگاه‌های مربوطه باعث به وجود آمدن هرج‌ومرج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید پیگیری‌های لازم در مورد اقلام موردنیاز و جذب آن‌ها به صورت جدی‌تری انجام شود گفت: تمام نهادها امین مردم بوده و طبق اعتمادی که مردم به مسئولان دارند لازم است هر کسی در هر سمتی که فعالیت می‌کند وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد تا در مقابل خداوند و مردم سربلند باشد.

در این جلسه نیز رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان قم  خاطرنشان کرد: به 400 قنادی استان تنها 100 تن سهمیه شکر تعلق‌گرفته و با توجه به اهمیت صنف قنادی‌ها در شب عید، اگر به درخواست آن‌ها مبنی بر 500 تن جواب مثبت داده شود، نظارت بر قیمت شیرینی بسیار آسان‌تر خواهد بود.

محمد جلال گلدوست با اشاره به محدود بودن فضای غرفه‌ها و با توجه به ممکن نبودن پلمپ شدن کالا در غرفه‌ها افزود: لازم بوده برگزاری نمایشگاه به مدت چند روز با تأخیر انجام شود تا فرصت بیشتری برای نظارت و بررسی کالاها انجام شود.

 وی با ایراد از قیمت بالای اجاره غرفه‌ها افزود: درصدد هستیم که در سال جاری نمایشگاه‌ها به صورت منظم‌تر و بی‌واسطه برگزار شود تا اجناس با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

گلدوست با تأکید بر خریداری کالاهای دسته دوم به جای کالای نو در سنوات گذشته افزود: عرضه‌کننده نمایشگاه باید تولیدکنندگان صنفی و صنعتی باشند، اینکه دلالان یا خورده فروشان به نام تولیدکننده اجناس دسته دوم را به مردم فروخته و فاکتور صادر کنند نشان‌دهنده ضعف نظارتی است.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران: مراسم اختتامیه این نمایشگاه با حضور مسئولان مربوطه در محل نمایشگاه تهران برگزار و از غرفه‌های و شرکت کنندگان برتر، تقدیر شد.
استقبال از این نمایشگاه به حدی بود که غرفه‌ها و سالن نمایشگاه مملو از مخاطبان بود و ترددد به سختی صورت می‌گرفت.
حضور شرکت‌های خارجی بویژه کشور‌های اروپایی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد یافته بود.
در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژاتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت
داشتند.
حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و استارتآپی بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزیایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزارشد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا و در آن حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه کردند.
رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه کردند.
علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن برگزار شد، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های روز این صنعت را به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف این نمایشگاه بود.
مرادی اطلاع از آخرین استاندارد‌های علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استاندارد‌های بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند